• Anonym (Ledsen)

Han skulle komma i hennes ansikte

Hittade en utskriven bild av en tjej i sambons plånbok. Jag konfronterar honom. Han sitter helt tyst, men efter mycket om och men, kryper det fram att det var någon han skrev nån vecka med i sommras när vi var i en svacka. Tanken var (sa han) att han skulle komma på bilden och skicka tillbaka den till henne (inte fan vet jag om det är något hon tänder på) han gjorde inte det och säger att han glömde bort bilden tills jag hittade den. Känner mig så jävla sviken och äcklad 

• Svar på tråden Han skulle komma i hennes ansikte
  • Anonym (Förtroende)

Nu har ni en ömsesidig förtroendekris. Han flirtar lite oskyldigt med en annan när ni är i en svacka och du tycker det är ok att snoka i hans privata saker. Brukar du även snoka i hans mobil? Oavsett så lär ju inte din önskan att snoka och misstro honom framöver ha blivit mindre nu och du har ju även visat honom tydligt att du inte tillåter honom något privatliv.

Tråkig situation.

• Anonym (Korkad)

Låter som att din kille är svagbegåvad, om inte, varför skulle han berätta detaljen om att han skulle komma över bilden, det är en detalj du omöjligt skulle kunnat kontollera. 
    Han kunde lika gärna sagt att han skrivit ut bilden för att han ville visa dig hennes frisyr eller precis vad som helst. 

Hans dumhet är det verkliga problemet här. 

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Förtroende) skrev 2025-12-25 22:32:35 följande:

Nu har ni en ömsesidig förtroendekris. Han flirtar lite oskyldigt med en annan när ni är i en svacka och du tycker det är ok att snoka i hans privata saker. Brukar du även snoka i hans mobil? Oavsett så lär ju inte din önskan att snoka och misstro honom framöver ha blivit mindre nu och du har ju även visat honom tydligt att du inte tillåter honom något privatliv.

Tråkig situation.

OMG vilken märklig kommentar!
    Flirta oskyldigt? Flirta är aldrig oskyldigt när man redan är i ett förhållande. Nu var det dessutom sexsnack det handlade om, så alltså oerhört långt ifrån oskyldigt. 
  • Fiona M
    Anonym (Larsa) skrev 2025-12-25 22:28:10 följande:
    Vad gjorde du i hans plånbok?
    Jag förstår grejen med mobil men på vilket sätt är plånboken privat? Vad har man normalt för hemliga grejer där?
  • Fiona M
    Anonym (Förtroende) skrev 2025-12-25 22:32:35 följande:

Tråkig situation.

Är det privatliv att sexchatta med andra?

Jag skulle ha otroligt svårt att förlåta om min man gick igenom min mobil, men i en monogam relation har jag i te ett personligt privatliv vad gäller sex med andra. 
  • Anonym (m)
    Fiona M skrev 2025-12-25 23:31:58 följande:
    Jag förstår grejen med mobil men på vilket sätt är plånboken privat? Vad har man normalt för hemliga grejer där?
    Oavsett om man har hemliga grejer där eller ej, vad skulle TS i hans plånbok att göra, var frågan.
  • Anonym
    På vilket sätt den är privat? Vem ägodelar finns i den? Är dessa offentliga?
  • Anonym (Pennnies  pennis)

Lite runka vad gör det? På en bild? Ja ja

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Korkad) skrev 2025-12-25 22:36:54 följande:

Låter som att din kille är svagbegåvad, om inte, varför skulle han berätta detaljen om att han skulle komma över bilden, det är en detalj du omöjligt skulle kunnat kontollera. 
    Han kunde lika gärna sagt att han skrivit ut bilden för att han ville visa dig hennes frisyr eller precis vad som helst. 

För att jag bad honom vara ärlig 

Ja spruta på mång nakna brudar när ja löste p tidning förr i tiden

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Pennnies pennis) skrev 2025-12-26 14:20:14 följande:

Jaha? Detta var ingen tidning, det var en tjej han skrivit med 
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-26 15:49:55 följande:
    Jaha? Detta var ingen tidning, det var en tjej han skrivit med 
    En bild där hon är naken?
  • Anonym (Larsa)
    En plånbok är väl minst lika privat som en mobil? Eller är du OK med att någon går in i din plånbok utan att fråga dig först?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Pennnies pennis) skrev 2025-12-26 19:26:32 följande:
    En bild där hon är naken?
    Nej hennes ansikte
  • Anonym (Chans)
    Anonym (Korkad) skrev 2025-12-25 22:36:54 följande:

Vilket fantastiskt korkat inlägg! Du menar alltså att det hade varit bättre om han hade fortsatt med att smussla och vara oärlig? Hans bristande omdöme visade sig ju helt klart i hans agerande med tjejen och bilden, men å andra sidan tycker jag nog att han gottgjorde en hel del genom att faktiskt vara helt ärlig och till och med berätta sånt som, precis som du säger, ts aldrig skulle kunna kolla!
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-26 10:38:45 följande:
    Helt rätt. Och, ts - just detta att han som sagt berättade sånt som du aldrig hade kunnat kolla eller få reda på om han inte själv hade berättat det visar ju verkligen att han är 100 % ärlig med dig, och vill vara det. Jag förstår att hela situationen känns jättejobbig, och att du undrar om du kan lita på honom, men finns det några förutsättningar där man faktiskt kan komma vidare efter en sån här sak så tycker jag ändå att ni har dem. I sista änden är det ju bara du som kan avgöra hur det känns för dig, men hade jag varit du hade jag definitivt gett honom en chans till (under förutsättning att allt annat är bra och han är den du vill vara med om det inte hade varit för detta). Det är helt enkelt inte sant att 'en gång otrogen, alltid otrogen' - alla kan göra idiotiska misstag i en viss given situation, utan att det är definierande för hur man är som person rent allmänt. Det verkar ju dessutom faktiskt som att även du gick över en gräns - eller var han medveten om och ok med att du skulle kolla i hans plånbok?
  • Anonym (m)
    Anonym (Chans) skrev 2025-12-27 02:24:54 följande:
    Vilket fantastiskt korkat inlägg! Du menar alltså att det hade varit bättre om han hade fortsatt med att smussla och vara oärlig? Hans bristande omdöme visade sig ju helt klart i hans agerande med tjejen och bilden, men å andra sidan tycker jag nog att han gottgjorde en hel del genom att faktiskt vara helt ärlig och till och med berätta sånt som, precis som du säger, ts aldrig skulle kunna kolla!
    Helt rätt. Och, ts - just detta att han som sagt berättade sånt som du aldrig hade kunnat kolla eller få reda på om han inte själv hade berättat det visar ju verkligen att han är 100 % ärlig med dig, och vill vara det. Jag förstår att hela situationen känns jättejobbig, och att du undrar om du kan lita på honom, men finns det några förutsättningar där man faktiskt kan komma vidare efter en sån här sak så tycker jag ändå att ni har dem. I sista änden är det ju bara du som kan avgöra hur det känns för dig, men hade jag varit du hade jag definitivt gett honom en chans till (under förutsättning att allt annat är bra och han är den du vill vara med om det inte hade varit för detta). Det är helt enkelt inte sant att 'en gång otrogen, alltid otrogen' - alla kan göra idiotiska misstag i en viss given situation, utan att det är definierande för hur man är som person rent allmänt. Det verkar ju dessutom faktiskt som att även du gick över en gräns - eller var han medveten om och ok med att du skulle kolla i hans plånbok?
    Under förutsättning att allt annat är bra, skriver du. Hur bra är det kan man undra om TS känner att hon behöver gå igenom hans plånbok bakom hans rygg? Det har ifrågasatts tidigare i tråden att hon snokade i hans plånbok, TS har inte en enda gång rättat det med att hon hade lov till det eller gett en bra förklaring varför hon gick igenom den.
  • Anonym (Chans)
    Anonym (m) skrev 2025-12-27 11:36:39 följande:
    Under förutsättning att allt annat är bra, skriver du. Hur bra är det kan man undra om TS känner att hon behöver gå igenom hans plånbok bakom hans rygg? Det har ifrågasatts tidigare i tråden att hon snokade i hans plånbok, TS har inte en enda gång rättat det med att hon hade lov till det eller gett en bra förklaring varför hon gick igenom den.
    Precis - vi vet inte. Det var därför jag villkorade det jag skrev. 
  • Anonym (Korkad)
    Anonym (Chans) skrev 2025-12-27 02:24:54 följande:
    Det kan lika gärna vara så att killen är iskall och spelar högt och drar till med hela sprut-grejen för att det ska verka som att han är ärlig och berättar sanningen, men egentligen är det en bild på hans fru som han har barn och familj med i hemlighet i en annan stad. 
  • Anonym (Chans)
    Anonym (Korkad) skrev 2025-12-27 21:42:29 följande:
    Det kan lika gärna vara så att killen är iskall och spelar högt och drar till med hela sprut-grejen för att det ska verka som att han är ärlig och berättar sanningen, men egentligen är det en bild på hans fru som han har barn och familj med i hemlighet i en annan stad. 
    Absolut. Man kan aldrig veta nånting med 100 % säkerhet. Sen finner jag det ändå ganska osannolikt att en såpass klantig kille som ts sambo plötsligt skulle förvandlas till en iskallt beräknande maskin med full kontroll ...
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Pennnies pennis) skrev 2025-12-26 14:20:14 följande:

Men gud så dumt. Anonyma porrbrudar i en tidning eller i en porrfilm är ändå långt ifrån en tjej man faktiskt har haft kontakt med, pratat med och aktivt tagit emot ett kort ifrån och kommit överens om vad man ska göra med kortet. 

Helt otroligt orimligt att du inte fattar det. 
Svar på tråden Han skulle komma i hennes ansikte