• Descartes

Att träffa nya när man är 30+

Det är svårare och svårare tycker jag att träffa nya människor.. 
    Kan vara så med att jag inte orkar "spela spel" så jag kanske inte upplevs som trevlig? 
    Vad tycks? 

• Svar på tråden Att träffa nya när man är 30+
  • Anonym (Lucia)

Om du känner ett behov av stt spela spel så antingen rör du dig i helt fel umgänge eller så har nån lurat i dig att  du måste spela spel. 

Var dig själv och träffa rätt folk så ska du se att livet blir så mycket enklare 

• Anonym (H)

Träffade mitt livs kärlek när jag var 39, ingen av oss spelade något spel. Var dig själv, det fungerar bäst. 

• Tecum

Jag tror att du har högre krav numera och därför har svårare att hitta nya givande kontakter.

• Anonym (?)

Byt jobb, flytta, börja med ett nytt fritidsintresse, läs någon enstaka kurs i ett ämne som intresserar dig?

• Anonym (Deprimerande)

Anonym (Lucia) skrev 2025-12-25 14:24:28 följande:

Om du känner ett behov av stt spela spel så antingen rör du dig i helt fel umgänge eller så har nån lurat i dig att  du måste spela spel. 

Var dig själv och träffa rätt folk så ska du se att livet blir så mycket enklare 

Jag kan bokstavligen aldrig vara mig själv, för då pratar jag för mycket om mig och sånt jag tycker är kul och tar för mycket plats, i alla fall bland kvinnor.

Har precis varit osams några veckor med min (som jag trodde) bästa vän, för hon tyckte jag pratade sönder en lunch mellan oss tre vänner. Jag var bara extra glad för jag hade inte träffat dem på länge och jag drack två glas vin.

Uppenbarligen störde det henne så mycket. Den andra vännen tycker att hon var vass och lite elak mot mig (och är det mot alla just nu pga jobbstress).

Så nu vågar jag nog aldrig slappna av mer och faktiskt vara mig själv när det inte ens går med folk man har känt i 30 år. Jag kan bli lite av en ståuppkomedi och många tycker jag är väldigt rolig och säger det (en exkollega tyckte t.o.m. att jag borde jobba med standup och tipsade om en kurs två år i rad) men det blir för mycket efter en stund.

Ska nu öva på att tala om vädret, amaryllislökar och huruvida det är pudersnö i Trysil, nyårets resmål för skitrik medelklass, så att ingen blir kränkt.
Svar på tråden Att träffa nya när man är 30+