Anonym (Ledsen) skrev 2025-12-30 22:35:19 följande:
ska nog föreslå det, hur har det gått för er. har ni varit hos kuratorn än?
Vi var till kuratorn igår, eller ja i måndags, och det var skönt att prata om det med någon.. även om vi även går och träffar familjerådgivning här hemma så var det skönt med någon ny.
Dock hade jag börjat blöda i söndags och det fortsatte på måndagen. Jag har blödigt till och från under hela graviditeten men inte så här mycket.
Tyvärr hade jag fått ett missfall och väntar på att allt ska komma ut, ska på återbesök på fredag.
Dock förde det nog något bra med sig, det är lite så jag känner iaf.
Min pojkvän blev så chockad över missfallet.. han hade sett fram emot att få se bebisen och inte en tom hinnsäck. Han sa det till både mig och barnmorskan att han hade hoppats på något annat, och att han inte riktigt vet hur han ska hantera detta för han är helt i chock. Och det blev nog inte bättre av att jag blodade ner en massa på avdelningen, blödde igenom kläder, bilsäte...
Ber om ursäkt för att jag skriver så tydligt, jag vill absolut inte såra eller skrämma dig eller någon annan... ❤️
Men vi har nu bestämt att när jag ska dit igen på fredag så ska jag prata med barnmorskan om varför detta kan ha hänt (fick missfall i våras också) och tala om att vi skulle göra en utredning... Vem vet, vi kanske inte kan få (levande) barn ihop. Jag tror inte att vi hade kommit fram till något sådant och att det känns bra för oss båda, om vi inte fått missfall. Jag har tid med kuratorn igen nästa vecka och det känns som att det kommer bli ett lättare samtal än i måndags. 🙂
Så försök att få en tid till en kurator, familjerådgivning eller liknande för att prata om detta. Och försök att få med honom på ultraljud, om du har möjlighet att få ett tidigare än rutinultraljudet, så han verkligen får se vad han har varit med och skapat!