• Anonym (Ledsen)

Min sambo vill inte behålla bebisen

Jag och min sambo har bara varit ett par i ett halvår o båda har tonåringar sedan tidigare förhållande. jag blev oplanerat gravid trots att vi skyddat oss och jag vill  behålla graviditeten men han säger att han älskar mig o kommer stötta mig men inte är redo för en bebis så det inte kommer hålla mellan oss två om jag väljer att fortsätta graviditeten. vet inte vad jag ska göra. vill inte sätta ett barn till världen om han inte vill samtidigt som jag inte vill genomgå en abort det känns  fel.

• Svar på tråden Min sambo vill inte behålla bebisen
  • Anonym (F)

Han verkar inte vilja gå igenom småbarnsåren igen. Så om du vill ha barnet får du räkna med att ni separerar och du tar hand om det som ensamstående. Och killen blir lite söndagspappa till barnet. 

Väldigt knepig fråga att ta ställning till, utan tvekan. Eftersom du gillar honom också  

Du får nog utgå ifrån att hur du än gör så kommer det att kännas fel på något vis. Finns det något som känns bäst på lång sikt?

• MsM84

Jag tänker att relationen kommer sannolikt ta slut oavsett så ta ditt beslut utan att väga in er relation. Frågan får nog bli om du kan tänka dig att föda ett barn med inställningen att du kommer vara ensamstående förälder på heltid. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (F) skrev 2025-12-25 21:51:35 följande:

Han verkar inte vilja gå igenom småbarnsåren igen. Så om du vill ha barnet får du räkna med att ni separerar och du tar hand om det som ensamstående. Och killen blir lite söndagspappa till barnet. 

Väldigt knepig fråga att ta ställning till, utan tvekan. Eftersom du gillar honom också  

Du får nog utgå ifrån att hur du än gör så kommer det att kännas fel på något vis. Finns det något som känns bäst på lång sikt?

Jag har inte problem att uppfostra ett barn själv det har jag gjort tidigare. min fråga är mer vad som är värt det att rädda förhållandet och leva med att min dröm om fler barn går i spillror eller behålla ett barn som kommer få bo växelvis. ser inte att något av dem känns bra på sikt
  • Anonym (Ledsen)

Hur tänker du med att relationen sannolikt kommer ta slut oavsett? klarar av att uppfostra bebis själv men frågan är om det är rätt mot bebisen 

MsM84 skrev 2025-12-25 22:02:04 följande:

Jag tänker att relationen kommer sannolikt ta slut oavsett så ta ditt beslut utan att väga in er relation. Frågan får nog bli om du kan tänka dig att föda ett barn med inställningen att du kommer vara ensamstående förälder på heltid. 

Svar på tråden Min sambo vill inte behålla bebisen