• Anonym (Prat om sex)

Hur många gånger har du sex?

Du som har en relation eller för all del är singel, hur många gånger har du haft sex med någon det senaste halvåret? I genomsnitt per vecka eller kanske månade 
    Skriv gärna hur länge ni vart ihop/sambo/gifta? 
    Har det förändrats över tid?
    Hur ofta skulle du önska ha sex? Vad skulle krävas för att det skulle bli mer sex? 

• Svar på tråden Hur många gånger har du sex?
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Prat om sex) skrev 2025-12-25 22:08:18 följande:
    Hur många gånger har du sex?

Du som har en relation eller för all del är singel, hur många gånger har du haft sex med någon det senaste halvåret? I genomsnitt per vecka eller kanske månade 
    Skriv gärna hur länge ni vart ihop/sambo/gifta? 
    Har det förändrats över tid?
    Hur ofta skulle du önska ha sex? Vad skulle krävas för att det skulle bli mer sex? 

Efter 30 år har vi sex varje vecka. Det har inte förändrats så mycket under åren, bara att det blir lite mer på semestern. Vi är båda ganska nöjda med detta. Ibland blir det inget gos på lördagen eller söndagen, och då kan jag bli frustrerad av det och drar mig undan. Och då tycker hon att jag straffar henne med att bli sur. Vi jobbar på det. Inget stort problem.
  • Anonym (Tiden går)

25+ år.

I år 4 ggr och ett försök med min man (som har erektionsproblem och undviker både sex och att söka hjälp) och 9 ggr med min älskare.

1 gång/vecka eller mer (rekordet var 6 gånger på en dag) hade vi de första 23 åren och det var underbart.

• Anonym (Prat om sex)
    Anonym (Lillemor) skrev 2025-12-26 02:22:05 följande:

Ungefär 2-3 gånger per vecka nu, kanske låter lite tråkigt. Vi är äldre nu, hade ungefär 5 gånger per vecka när vi var yngre. 

Det är väl underbart! Hur länge har ni vart ihop? Vart gifta?
  • Anonym (MW)

Gifta 35+

Har kanske sex 2 ggr i halvåret. Ju äldre vi har blivit desto mindre samliv har vi. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Brupp) skrev 2025-12-25 23:44:04 följande:

Gifta i tre år. Vi har sex ungefär en gång i halvåret. När det väl händer är jag så avtrubbad och oförberedd att det knappt är kul. Men det är härligt att min partner vill ibland. 

Vad som krävs för att vi skulle ha mer sex ... att min partner istället för att säga: "Men jag tycker att du är attraktiv och jag VILL ha sex" visar att det är känslorna som finns.

Hur visar man att det är känslorna som finns?
  • Anonym (Loveornot)

2 gånger i november med en man jag är förälskad men ej ihop med. Med sambon kanske 2 gånger senaste halvåret,  ihop 37 år.

• Anonym (Glest)

Tillsammans 25 år, är 40?50 år gamla. Under året har vi kanske haft sex 1?3 ggr i månaden. Det är lite väl sällan men ändå bättre än det var varit 😆

• Anonym (Särbo)

Särbo. K49, M46. Försöker att ses varannan helg när vi är barnfria. Varit tillsammans i 1,5 år. När vi ses har vi sex 4-6ggr på en helg. 

• Anonym (Varierar)

Det varierar, är inte statiskt. 

• Allan 1

Särbo m 52 k 52 , tillsammans 2,5 år. Senaste halvåret ett par gånger i månaden. Före de 4 till 7 ggr per vecka. 
    Hon säger att hon har lust ofta och vill ha mer.  Men blir ändå inget mer. 

• Anonym (Brupp)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-12-26 12:30:35 följande:
    Hur visar man att det är känslorna som finns?
    Genom att ha sex. När jag någon uttrycker en längtan efter sex och min partner säger nej har det hänt att jag frågat varför hen inte vill ha sex med mig. Då får jag svaret: "Jag vill ha sex med dig!" Eftersom vi i princip aldrig har sex utgår jag från att det är en lögn. 
Svar på tråden Hur många gånger har du sex?