• Anonym (Prat om sex)

Hur många gånger har du sex?

Du som har en relation eller för all del är singel, hur många gånger har du haft sex med någon det senaste halvåret? I genomsnitt per vecka eller kanske månade 
    Skriv gärna hur länge ni vart ihop/sambo/gifta? 
    Har det förändrats över tid?
    Hur ofta skulle du önska ha sex? Vad skulle krävas för att det skulle bli mer sex? 

• Svar på tråden Hur många gånger har du sex?
  • Allan 1

Särbo m 52 k 52 , tillsammans 2,5 år. Senaste halvåret ett par gånger i månaden. Före de 4 till 7 ggr per vecka. 
    Hon säger att hon har lust ofta och vill ha mer.  Men blir ändå inget mer. 

• Anonym (Brupp)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-12-26 12:30:35 följande:
    Hur visar man att det är känslorna som finns?
    Genom att ha sex. När jag någon uttrycker en längtan efter sex och min partner säger nej har det hänt att jag frågat varför hen inte vill ha sex med mig. Då får jag svaret: "Jag vill ha sex med dig!" Eftersom vi i princip aldrig har sex utgår jag från att det är en lögn. 
  • Anonym (Dödande)
    Anonym (Karl) skrev 2025-12-26 08:41:41 följande:
    Efter 30 år har vi sex varje vecka. Det har inte förändrats så mycket under åren, bara att det blir lite mer på semestern. Vi är båda ganska nöjda med detta. Ibland blir det inget gos på lördagen eller söndagen, och då kan jag bli frustrerad av det och drar mig undan. Och då tycker hon att jag straffar henne med att bli sur. Vi jobbar på det. Inget stort problem.
    Finns inget som kan döda ens sexlust som en partner som blir som en grinig unge om den inte får sex.
    Bra att ni jobbar på det. Du kanske skulle sluta att hoppas på sex eller kramas just varje lördag eller söndag? Det blir lätt ett pressande hamsterhjul om det förväntas sex en viss veckodag.

Min sambo reagerar sådär ibland. Han försöker också jobba på det. Han börjar förstå hur avtändande jag tycker att det är.
    Vi har sex 1-2 ggr i veckan. Även varannan ibland. I det ingår oralsex eller gemensam onani.
    Däremot gosar vi, kramas och ligger nära varandra när vi kollar på någon skärm var och varannan kväll.
  • Anonym (Lyckligt gift 30 år)

Semester och barnledigt 2-5 ggr/dag
    Barnen på besök 2-3ggr/vecka.
    Problem på jobbet kan dra ner sexlusten rejält!!!
    När barnen var små och det var mycket jobb och hemarbete blev det inte mycket sex, kanske 1-5ggr/månad. Men nu? mycket bättre att bli äldre, 56år, hääärligt!!!! Bättre för varje år!

• philly

En del tragiska svar tråden. Det brukar bli två gånger i veckan med upphåll under mens. Underbart varje gång. Sambos i 5 år och gifta i ca 1,5 år. Inga barn och kommer in ha heller. 

• Vi är två

Särbos 60+
    2-3 ggr/ vec numera. Levt ihop 9 år. Tidigare kanske 4-5 ggr/vec.

Vi önskar 3-4 ggr/ vec

För att bli oftare så är det orken som saknas, och ålderns begränsningar

• Anonym (Varierar)
    Vi är två skrev 2025-12-27 20:20:59 följande:

Särbos 60+
    2-3 ggr/ vec numera. Levt ihop 9 år. Tidigare kanske 4-5 ggr/vec.

Vi önskar 3-4 ggr/ vec

För att bli oftare så är det orken som saknas, och ålderns begränsningar

Ja, orken är inte riktigt vad den har varit tyvärr.
  • Anonym (-)

Har inte haft något sex alls senaste 6 månaderna. Eller ens någonsin. Vad som krävs för att det ska bli annorlunda? Ja att jag lyckas bättre med dejtingen. Har dejtat 14 kvinnor senaste 16 åren men har aldrig nått ända fram. Är inte intresserad av ons, bara seriöst.

• Anonym (Passa på)

Vi önskar 1-2 gånger i veckan, men det blir snarare 1-2 gånger i månaden. Vi har en tonåring med s.k särskilda behov som sällan lämnar hemmet utan oss (förutom skolan och då jobbar vi) Får vi chansen att vara ensama hemma passar vi på

• Anonym (Loka)

Kvinna. 35 År. Singel. Noll sex senaste halvåret. 

• Gustav26
    Anonym skrev 2025-12-25 22:28:38 följande:

Noll

Min sambo konsumerar porr och blir proppmätt, sedan finns noll intresse för ett sexliv irl.

Så trist. Porr kan ju aldrig ersätta sex irl 
  • Anonym (Särbo i 8 år)

Vi ses på helgerna och har nog sex 2-6ggr/helg.
    Hade vi bott ihop hade vi nog haft sex varje/varannan dag.

Jag var gift 15 år innan och vi hade sex 1 gång i halvåret ungefär., hans födelsedag och nyår.

• Anonym (Sällan)

Vi är runt 60, varit ett par i 30 år. Vi har sex en gång per månad ungefär. Tidigare har det varit 2-3 gånger per månad.

• Anonym (Fru T)

Medelålders som varit ihop i typ trettio år. Vi har sex kanske en gång i månaden med lite tur. Han vill inte är för trött har inte tid osv. Jag hade varit glad om det blivit en gång i veckan men det var många år sedan han var så pilsk.

• Anonym (Sällan)
    Anonym (Fru T) skrev 2025-12-29 09:00:05 följande:

Medelålders som varit ihop i typ trettio år. Vi har sex kanske en gång i månaden med lite tur. Han vill inte är för trött har inte tid osv. Jag hade varit glad om det blivit en gång i veckan men det var många år sedan han var så pilsk.

Intressant. Hos oss har det varit jag, mannen, som har haft större lust och frun som har hållit tillbaks.
  • Anonym (Inte bra)

När jag hade en bra relation så vad det nog 1-3 gånger i veckan. I min dåliga hade jag sex villigt aldrig. Och nu som singel så är det 0. 
    And thats how the cookie crumbles.

Svar på tråden Hur många gånger har du sex?