• Anonym (Fojl)

Helt besatt av man, svårt att träffa andra

Jag är singel sedan flera år och har inte haft sex sedan mitt ex. De första åren var jag rätt då ointresserad av att ha sex eller gå in i relationer eftersom min dåvarande relation var så destruktiv. Sedan fick jag en ny kollega, som är gift och i början var jag inte alls intresserad av honom, men efter något halvår av att han flörtade med mig så blev jag det. Jag vill inte ha en relation med honom med tanke på att han allmänt är väldigt flörtig och vi är även nära vänner. Därför är det här bara plågsamt. Det har pågått i år, utan att vi haft sex. Vi pratar däremot om allt, hörs om vi inte jobbar ihop. 

Ofta säger han att han ska sluta flörta med mig men det brukar inte hålla. Jag brukar också försöka vara normal och sval, men det går inte bra för om jag är det kommer han garanterat röra vid mig helt oskyldigt eller säga något och så är det igång igen. 

Jag känner mig besatt av att ligga med honom, på ett sätt som gör att jag har svårt att känna sexuellt intresse för någon annan. Vilket jag verkligen vill. Vad gör man,?

• Svar på tråden Helt besatt av man, svårt att träffa andra
  • Anonym (Wtf)

Väx upp och bete dig inte som en tonåring.

• Anonym (C)
    Anonym (Fojl) skrev 2025-12-27 12:17:45 följande:
    Ja jag jobbar på att byta jobb. Går en utbildning som kommer ge mig en bättre chans till det också. Men vi kommer ändå att ses ibland eftersom våra liv korsas på andra sätt som jag inte vill skriva här för det hade eventuellt outat mig. Så det kommer inom tre år vara så att vi ses ibland, men kanske det blir lättare om det inte är på jobbet ensamma. 
    Ja det blir säkert lättare då, när ni är bland folk och inte kan röra vid dig. 
    Det är väldigt dumt, som det är nu så blir du är bunden till honom.
  • Anonym (C)

Han respekterar inte att du sagt art ni inte ska flörta för att han är gift.

• Anonym (ö)
    Anonym (C) skrev 2025-12-27 20:31:59 följande:

Så dumt sagt.
  • Anonym (tiger tiger)
    Anonym (Fojl) skrev 2025-12-27 19:11:29 följande:
    Hur respekterar han mig inte? Jag ser inga tecken på att han inte gör det. 
    Han flörtar med andra och respekterar inte ditt nej.
  • Anonym (tiger tiger)
    Anonym (ö) skrev 2025-12-27 20:36:43 följande:
    Så dumt sagt.
    Vad är dumt med det?
  • Anonym (Fojl)
    Anonym (C) skrev 2025-12-27 20:31:59 följande:

Laddningen mellan oss är rätt hög så det blir som vi flörtar förr eller senare även om vi sagt båda att vi inte ska. 

Mest respektlös är han väl mot sin fru. Fast hon är heller ingen ängel. 
  • Anonym (Fojl)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-12-27 19:17:30 följande:

Väx upp och bete dig inte som en tonåring.

Växer man ifrån attraktion och kärlek menar du?
  • Anonym (C)
    Anonym (Fojl) skrev 2025-12-28 20:23:11 följande:
    Växer man ifrån attraktion och kärlek menar du?
    I längden så kanske man inser att det hela inte leder någonstans, att man slösar sin dyrbara tid, och då bryter man upp även om det är smärtsamt. 

I TS fall kan det vara att bryta upp ur två förhållanden, om de inte leder vidare och utvecklas.
  • Anonym (Fojl)
    Anonym (C) skrev 2025-12-29 09:23:57 följande:
    I längden så kanske man inser att det hela inte leder någonstans, att man slösar sin dyrbara tid, och då bryter man upp även om det är smärtsamt. 

I TS fall kan det vara att bryta upp ur två förhållanden, om de inte leder vidare och utvecklas.
    Jag är ts. 

Jag har inga förhållanden att bryta upp från

Tråden handlar ju om.det, att jag känner att jag slösar tid, men även om jag vill släppa så har jag hittills inte lyckats. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Fojl) skrev 2025-12-29 11:35:09 följande:
    Jag är ts. 

Jag har inga förhållanden att bryta upp från

Tråden handlar ju om.det, att jag känner att jag slösar tid, men även om jag vill släppa så har jag hittills inte lyckats. 
    Ursäkta, var trött när jag skrev. Dilemmat liknar en annan kvinnas. Men den kvinnan lever i ett riktigt dåligt förhållande och har samtidigt en relation med en gift man som hon är sexuellt besatt av, men han vill inte skiljas. Samma besatthet som inte leder till något långsiktigt. 

Du behöver nog byta jobb. Mannen har dig som någon slags krydda i sin vardag och kan inte låta bli att tända lågan gång på gång. 
  • Anonym (Fojl)
    Anonym (C) skrev 2025-12-29 11:55:24 följande:
    Ursäkta, var trött när jag skrev. Dilemmat liknar en annan kvinnas. Men den kvinnan lever i ett riktigt dåligt förhållande och har samtidigt en relation med en gift man som hon är sexuellt besatt av, men han vill inte skiljas. Samma besatthet som inte leder till något långsiktigt. 

Du behöver nog byta jobb. Mannen har dig som någon slags krydda i sin vardag och kan inte låta bli att tända lågan gång på gång. 
    Jag vet, jag tror det är exakt vad som sker med. Dessutom tycker jag han har blivit mer och mer på senaste tiden. Jag börjar känna mig lite olycklig i situationen. Fast även om jag byter jobb så kommer vi att ses i ett annat sammanhang jag inte kan ändra på ett tag som sagt. Grejen är att han inte bara tänder lågan utan även stör sig på om andra visar intresse. Nu är det kollegor som ibland gör det, och jag vill inte vara med en kollega i vilket fall, men ändå. Jag känner mig fast.
  • Anonym (C)

Han är jobbig! Vill han inte löpa linan ut med dig så behöver han acceptera att andra är intresserade av dig. Knepig player det där. 

Svar på tråden Helt besatt av man, svårt att träffa andra