The Beatles bästa album
Vilket eller vilka skivor tycker du mest om med The Beatles?
Jag listar i order:
Rubber Souls
STG Pepper
Let It Be
Revolver
Abbey Road
Vilket eller vilka skivor tycker du mest om med The Beatles?
Jag listar i order:
Rubber Souls
STG Pepper
Let It Be
Revolver
Abbey Road
Intressant att du bara listar enbart 5 av Beatles 13 studioalbum...
Intressant att du bara listar enbart 5 av Beatles 13 studioalbum...
Beatles? Vad tusan, är det 80-åringar som frekventerar detta forum eller?
För min del har favvoplattan varierat genom åren, men med en pistol mot tinningen måste jag nog ändå säga att Abbey Road är den bästa. Den har allt, funkar tematiskt, George Harrisons bästa låtar är på plattan. Pauls medley är magiskt, "Because" och "Come together" är långt före sin tid och episka.
Sedan är det nog dött lopp mellan Sgt Pepper, Revolver och Rubber Soul!
Let it be, produktionen som Phil Spector gjorde gillar jag inte alls. Nu finns den ju även i omgjord (Giles Martin) variant och är väsentligt mycket bättre.
För min del har favvoplattan varierat genom åren, men med en pistol mot tinningen måste jag nog ändå säga att Abbey Road är den bästa. Den har allt, funkar tematiskt, George Harrisons bästa låtar är på plattan. Pauls medley är magiskt, "Because" och "Come together" är långt före sin tid och episka.
Sedan är det nog dött lopp mellan Sgt Pepper, Revolver och Rubber Soul!
Let it be, produktionen som Phil Spector gjorde gillar jag inte alls. Nu finns den ju även i omgjord (Giles Martin) variant och är väsentligt mycket bättre.
Abbey Road.
Jag köper din lista rakt av, men kanske skulle det vita albumet in istället för Abbey Road eller åtminstone som delad femma.
Jag köper din lista rakt av, men kanske skulle det vita albumet in istället för Abbey Road eller åtminstone som delad femma.