• Skölden89

The Beatles bästa album

Vilket eller vilka skivor tycker du mest om med The Beatles?

Jag listar i order:

Rubber Souls
    STG Pepper
    Let It Be
    Revolver
    Abbey Road

• Svar på tråden The Beatles bästa album
  • EnAnonumius

Intressant att du bara listar enbart 5 av  Beatles 13 studioalbum...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • enola
    EnAnonumius skrev 2025-12-26 09:31:57 följande:

Intressant att du bara listar enbart 5 av  Beatles 13 studioalbum...

Hen menar nog att det är hens fem favoritskivor och bryr sig inte om att nämna resten.

Själv kan jag inte riktigt bestämma mig. Abbey Road eller Rubber Soul tror jag.
  • Anonym (Beatles?)

Beatles? Vad tusan, är det 80-åringar som frekventerar detta forum eller?

• Anonym (okej)
    Anonym (Beatles?) skrev 2025-12-26 13:53:42 följande:

Ja, och de som lyssnar på barockmusik är flera hundra år gamla.
  • Zamboni

För min del har favvoplattan varierat genom åren, men med en pistol mot tinningen måste jag nog ändå säga att Abbey Road är den bästa. Den har allt, funkar tematiskt, George Harrisons bästa låtar är på plattan. Pauls medley är magiskt, "Because" och "Come together" är långt före sin tid och episka.

Sedan är det nog dött lopp mellan Sgt Pepper, Revolver och Rubber Soul!

Let it be, produktionen som Phil Spector gjorde gillar jag inte alls. Nu finns den ju även i omgjord (Giles Martin) variant och är väsentligt mycket bättre. 

Tråkigt att okunnighet och ignorans kryper fram i tråden, man behöver inte gilla musiken men det går inte att förneka att Beatles var och är fortfarande den största influensen i musikhistorien. 
  • Anonym (-)

Och jag som lyssnar främst på klassiskt, hur gammal är då inte jag?
  • Anonym (Beatles?)
    Zamboni skrev 2025-12-26 15:25:43 följande:

För min del har favvoplattan varierat genom åren, men med en pistol mot tinningen måste jag nog ändå säga att Abbey Road är den bästa. Den har allt, funkar tematiskt, George Harrisons bästa låtar är på plattan. Pauls medley är magiskt, "Because" och "Come together" är långt före sin tid och episka.

Sedan är det nog dött lopp mellan Sgt Pepper, Revolver och Rubber Soul!

Let it be, produktionen som Phil Spector gjorde gillar jag inte alls. Nu finns den ju även i omgjord (Giles Martin) variant och är väsentligt mycket bättre. 

Tråkigt att okunnighet och ignorans kryper fram i tråden, man behöver inte gilla musiken men det går inte att förneka att Beatles var och är fortfarande den största influensen i musikhistorien. 
    Den enda skiva jag kan tycka var lite nyskapande med Beatles var Sgt. Peppers lonely hearts club band, men folk har en tendens att såga den och gilla de mer "poppiga" skivorna (eller den tidens pop), för att folk inte fixar att lyssna på sånt som är mer svårtillgängligt. Men i övrigt känns Beatles som rena stenåldern.
  • EnAnonumius

Jag förmodar att du är intoleransen personifierad? 

Även 80-åringar som du så nedlåtande kallar folk som lyssnar på Beatles har rätten att få diskutera om den gruppen.
  • Anonym (Beatles?)
    EnAnonumius skrev 2025-12-27 14:50:35 följande:
    Jag förmodar att du är intoleransen personifierad? 

Även 80-åringar som du så nedlåtande kallar folk som lyssnar på Beatles har rätten att få diskutera om den gruppen.
    Bara det att FL mer och mer känns som ett forum för åldringar snarare än småbarnsföräldrar.
  • EnAnonumius
    Anonym (Beatles?) skrev 2025-12-27 17:08:34 följande:
    Bara det att FL mer och mer känns som ett forum för åldringar snarare än småbarnsföräldrar.
    Jaha, vad vet du om åldern på folket som svar i denna tråd? 

Eller är du av den intoleranta åsikten att dagens småbarnsföräldrar inte kan gilla Beatles? 

Eller, vad exakt är dina problem egentligen? Med tanke på hur intolerant och nedlåtande du är? 

Ja FL är en sajt för familjeliv (b.la), men vet du, familjeliv är inte bara familjer bestående av småbarnsföräldrar, och diskussioner om blöjbyte och spyor dagar i ändan är ju knappast ett krav att diskutera på FL.  Familj kan bestå av förääldrar med tonåringar- 
    Man kan diskutera annat också, på FL. även ämnen som inte passar dig i smaken.
  • Anonym (Hm)

Det är inte ett forum för åldringar, däremot ett antal som inte har någon humor och tar allt seriöst. Sen ska det bemötas med en värdegrund viktad i guld eftersom någon annars kan bli kränkt.

Om det fanns en gnutta humor kvar hade man skrattat åt detta inlägg.
  • Anonym (C)
    Anonym (Beatles?) skrev 2025-12-27 17:08:34 följande:
    Det finns många yngre som lyssnar på äldre musik.
  • Djupa inlägg
    Anonym (C) skrev 2025-12-28 14:55:33 följande:
    Det finns många yngre som lyssnar på äldre musik.
    Håller med.
  • Anonym (Ja)
    Djupa inlägg skrev 2025-12-28 15:12:05 följande:
    Håller med.
    Ja.
  • Tecum

Jag köper din lista rakt av, men kanske skulle det vita albumet in istället för Abbey Road eller åtminstone som delad femma.

• Djupa inlägg
    Tecum skrev 2025-12-28 15:19:13 följande:

Jag köper din lista rakt av, men kanske skulle det vita albumet in istället för Abbey Road eller åtminstone som delad femma.

Håller med.
  • Anonym (Ja)
    Djupa inlägg skrev 2025-12-28 15:20:09 följande:
    Håller med.
    Jösses.
Svar på tråden The Beatles bästa album