AlmRR skrev 2025-12-28 16:02:41 följande:
Är 39+3 idag och är så fruktansvärt less på att vara gravid just nu, alla inom vården jag träffat har pratat om att den här lilla tjejen kommer komma tidigt men trots sammandragningar och förvärkar i en veckas tid har ingenting hänt.. längtar efter att kunna ligga ner som en normal människa och kanske också vara sugen på någon typ av mat för allt känns just nu mest som ett ?jag måste äta? och inte ?åh vad sugen jag är på det här? ????
är absolut superglad över att det kommer en lillasyster men har också haft foglossning sen typ i september så den här graviditeten har tärt på mig! Graviditeten med storebror var en dans på rosor jämfört med detta!
lycka med resterande tid för er 😊
Förstår vad du menar! Man blir jäkligt less. En vecka med förvärkar låter hårt! Gör de ont? Kan du sova när det är så mycket?
Det börjar närma sig nu för mig, men vem vet, kanske jag också kommer ha förvärkar i några dagar i alla fall. Inte heller första barnet för mig men jag har inget minne av hur det var precis innan det satte igång förra gången. Nu mår jag illa, har tryck neråt och värkar är igång mer än de var innan. Men värkarna gör inte ont direkt så då är det ju inte helt igång än?