• Anonym (Svullnad)

Ont vid revbenen- svullen

Har haft ont i en månad vid revbenen på höger sida, och nu upptäckt en svullnad. Det är under armen, lite längre ner än var bh kanten är (så mitten på kroppen typ. Det gör ont vid rörelse, och när någon rör väldigt försiktigt på så smärtar det riktigt mycket. Det går över fort. Men nu då en svullnad. 
    Söker man på nätet får man bara upp gallsten och det är inte där jag har ont. 

Någon som har en gissning? Jag tänker jag ska söka på vc på måndag för bör väl inte vara något akut liksom. Men inte ramlat mm så vet inte om det skulle kunna vara skadat. I samband med att detta dök upp så gjorde jag dock en operation på en annan kroppsdel och undrar om det är något som påverkat. Men känns ju långsökt 😬

• Svar på tråden Ont vid revbenen- svullen
  • Anonym (O)

Först vill jag säga att jag inte vet mer än dig.. Men Det du skriver talar väl ändå för "Levern"?  Kanske värt att gå till VC och be om att få ett lever prov? Sedan det där med gallsten... Smärtan kan vara diffus och röra sig har jag för mig. Du har även blindtarmen på samma sida fat längre ner. Du ska inte behöva ha så ont eller läskig svullnad. Nu när du har ett fysiskt bevis så snälla gå till vårdcentralen. Hoppas det löser sig för dig!

Svar på tråden Ont vid revbenen- svullen