• Anonym (Undrar)

Rökning och sex

Hej

Vi är ett par i medelåldeln där jag som man tycker det är sååå sexigt med kvinnor som röker. Min fru kan ta en cigarett ibland men röker för min skull när vi har ska ha sex då hon vet att jag går igång på det. 

Finns det fler kvinnor i samma situation och hur har ni hanterat det och hur tänker ni om detta?

Tar tacksamt mot seriösa svar😊

• Svar på tråden Rökning och sex
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Samma för mig) skrev 2025-12-27 22:53:04 följande:

Var lika för mig har feströket hela mitt liv typ men en kille jag var ihop med gick igång på att jag röket så nu röker jag på heltid sen 4,5år tillbaka tyvärr. var 39 när jag böja på heltid.

Hej,
    Vad exakt var det han sa eller gjorde som fjorde att du började röka i vardagen?
    Det låter ju som att det inte bara var i samband med sex.
    Är nyfiken för att kunna försöka förstå kvinnans perspektiv och tankar i detta.
    Är du fortfarande ihop med samma kille och undrar i så fall varför du ångrar dig.
  • Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2025-12-28 00:00:30 följande:

Det här klippet går jag igång på. Glad

Jag är inte helt säker som vem som har efterfrågat eller behöver den här informationen ...?

Om det inte är någon alls, är det väl dags att du går och kväver dig nu? Eller?
  • Anonym (M.)

Jag skulle aldrig umgås med någon som röker. De brukar vara White Trash (eller Trash med någon annan hudfärg), det slår aldrig fel. Svårt att hitta något mer avtändande. 

• Kirenaj68

TS vände sig förvisso till kvinnor, men jag hoppar in ändå. Min fru röker inte och det är jag enbart tacksam för. Bara doften av röklukt får mig att må illa och vem vill krama någon som luktar fabriksskorsten?

Det finns kanske värre avarter inom sex, men att en man kan gå igång på att partnern röker innan sex (och sabbar hälsan på köpet) låter ju helvrickat och det står jag för.

• Anonym (Samma för mig)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-12-28 02:18:38 följande:
    Hej,
    Vad exakt var det han sa eller gjorde som fjorde att du började röka i vardagen?
    Det låter ju som att det inte bara var i samband med sex.
    Är nyfiken för att kunna försöka förstå kvinnans perspektiv och tankar i detta.
    Är du fortfarande ihop med samma kille och undrar i så fall varför du ångrar dig.
    Nej det är slut sen typ 4år tillbaka i tiden???? bler bara mer o mer cigg
  • Anonym (A)
    Kirenaj68 skrev 2025-12-28 02:40:44 följande:

TS vände sig förvisso till kvinnor, men jag hoppar in ändå. Min fru röker inte och det är jag enbart tacksam för. Bara doften av röklukt får mig att må illa och vem vill krama någon som luktar fabriksskorsten?

Det finns kanske värre avarter inom sex, men att en man kan gå igång på att partnern röker innan sex (och sabbar hälsan på köpet) låter ju helvrickat och det står jag för.

Inte sunt alls.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Samma för mig) skrev 2025-12-28 12:23:52 följande:
    Nej det är slut sen typ 4år tillbaka i tiden???? bler bara mer o mer cigg
    Tack för svaret?
    Vad var det som fick dig att röka mer och mer och varför blev du en vardagsrökare?
    Rökte han själv?
  • Djupa inlägg
    Anonym (A) skrev 2025-12-28 14:39:14 följande:
    Inte sunt alls.
    Håller med.
  • Anonym (Jösses)
    Djupa inlägg skrev 2025-12-28 15:10:54 följande:
    Håller med.
    Jösses.
  • Kirenaj68
    Anonym (A) skrev 2025-12-28 14:39:14 följande:
    Inte sunt alls.
    Inte någonstans.
  • Anonym (Jockiboi)

Ha ha...hade en kvinnlig bekant under högskoleåren som berättade att hon blivit slickad samtidigt som hon rökte med askfatet på magen.

• Anonym (Samma för mig)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-12-28 15:07:50 följande:
    Tack för svaret?
    Vad var det som fick dig att röka mer och mer och varför blev du en vardagsrökare?
    Rökte han själv?

Nej två av min kollega röker som jag ungås med utanför jobbet med. Han feströker men inte mer. 

hur gamla är du?
    och hur går det för dig?

• Anonym (Donna)
    Anonym (Hej) skrev 2025-12-28 00:00:30 följande:

Det här klippet går jag igång på. Glad

Evighetsciggen som ännu var halva kvar på efter sju minuter.

För övrigt så stinker hon oavsett parfym.

Äckligt.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Donna) skrev 2026-01-27 11:22:08 följande:
    Evighetsciggen som ännu var halva kvar på efter sju minuter.

För övrigt så stinker hon oavsett parfym.

Äckligt.
    Ja, det var ju en rätt lång cigg. Parfym och cigarettrök. Härlig kombo. Skrattande
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Samma för mig) skrev 2026-01-27 11:15:06 följande:

Nej två av min kollega röker som jag ungås med utanför jobbet med. Han feströker men inte mer. 

hur gamla är du?
    och hur går det för dig?

Vi är 50. 

Ångrar du att du gått från feströkning till att bli vardagsrökare och är det bara pga honom eller ville du själv?

Det går bra. Min fru är inte beroende men röker ca 1-2 om dan så inte så mycket.

• Deacon

Man går uppenbarligen igång på olika saker. Tycker personligen att det är något av det mest avtändande och äckliga en person kan göra i en intim situation.

• Anonym (Samma för mig)
    Anonym (Undrar) skrev 2026-01-31 14:46:55 följande:

Vi är 50. 

Ångrar du att du gått från feströkning till att bli vardagsrökare och är det bara pga honom eller ville du själv?

Det går bra. Min fru är inte beroende men röker ca 1-2 om dan så inte så mycket.

Nej ångrar det inte men man bode göra det vet jag. Om hon röker så pass mycket nu så går det fort att vara beroende ett god råd är att tänka igenom det inna det är försent om man vill röka på heltid. Hur längre har hon rök iban? o har det bler mer o mer för henne med?
Svar på tråden Rökning och sex