• Anonym (Försöker)

Dag 20 efter ÄL utan vare sig mens eller positivt gravidtest

Hejsan
    Jag och min man har försökt skaffa barn i 8 månader och jag har alltid haft en hyfsat regelbunden cykel(29-32 dagar).

Denna cykel fick jag ägglossning dag 16 och då hade jag både sekret och testade med clearblue lila test som ska spåra två hormoner.
    Jag hade två st så jag testade även dag 17 för att se att jag fick "peak" dagen efter också.

Nu är jag på dag 20 efter ÄL och har inte fått mens men inte heller fått + på stickan. Jag känner att jag är lite öm i brösten men enbart pytte lite och ingen pms vilket jag brukar få. Sedan så har jag mått lite illa på kvällarna men det kan lika gärna vara psykiskt eller av all julmat.

Vad tror ni? Jag är nu på cykeldag 36 och har aldrig haft såhär lång cykel sedan högstadiet och nu är jag nästan 30.
    Bör man ta kontakt med sjukvården för att få ta ett blodprov om man inte fått mest inom en vecka? 

• Svar på tråden Dag 20 efter ÄL utan vare sig mens eller positivt gravidtest
  • Anonym (Försöker)

Uppdatering
    Jag är nu på dag 23 efter ÄL och fortfarande ingen mens eller + på stickan. Är på dag 39 i cykeln och har aldrig har såhär lång cykel.
    Jag pratade med 1177 för fyra dagar sedan men dom ville inte att jag skulle uppsöka vård förens mensbortfallet varit i 3 månader.
    Jag har haft ont längst ner i magen samt ländryggen(men kan vara mitt gamla diskbråck som spökar) till och från i ca 5 dagar.
    Ska man prova ringa en barnmorska/kvinnoklinik? 

• Anonym (Loho)

Om du inte har bekräftat äl med temp så är det troligt att ägglossning uteblivit denna cykeln (eller kommit senare) så därför blir cykeln längre. Det är inte helt ovanligt att det händer någon gång per år. Hoppas du får mens eller plus snart 🥰får du plus så är det troligt att ägglossning skett senare snarare än att det är från den dagen du räknar från nu ☺️

Svar på tråden Dag 20 efter ÄL utan vare sig mens eller positivt gravidtest