• Emsi43

+ första gången!

Hej! 

Har idag plussar för första gången efter två omgångar ivf och vi är så glada! Enligt en app jag laddat ner är jag i vecka 4+3, har meddelat sjukhus och barnmorska och ska bokas in på träff i januari antar jag. De berättade i örebro att ivf:are får göra tidigt ultraljud för att se att det står rätt till..? 

Har senaste veckan känt mig väldigt uppblåst, spänd och öm i magen. Idag var jag illamående en stund på förmiddagen, känns spännande att se hur kroppen reagerar på allt! En grej dock, som jag såg när jag duschade förut, är att jag har en stor vit fläck i huden under naveln och nedåt?. även en liten precis ovanför naveln. Någon som varit med om det så tidigt i graviditet? Någon som har teorier på varför det blivit så? 

Hoppa gärna in här så kan vi ?första gångare? prata om allt mellan himmel och jord. 

Kram!

• Svar på tråden + första gången!
  • WaterAnimal

Stort grattis! 
    Vi fick komma in och göra tidigt vaginalt ultraljud på IVF kliniken, de ville kolla så att allt såg bra ut. Tidigast 7+1, men gärna i 8+ ville dem koka 😊 

Hoppas ni får samma möjlighet, det var underbart att de lilla hjärtat! 

Vad det gäller vita fläckar har jag ingen aning 😅

Jag är 13+2 😊

• Emsi43
    WaterAnimal skrev 2025-12-27 13:48:20 följande:

Stort grattis! 
    Vi fick komma in och göra tidigt vaginalt ultraljud på IVF kliniken, de ville kolla så att allt såg bra ut. Tidigast 7+1, men gärna i 8+ ville dem koka 😊 

Hoppas ni får samma möjlighet, det var underbart att de lilla hjärtat! 

Vad det gäller vita fläckar har jag ingen aning 😅

Jag är 13+2 😊

Tack för svaret! Det vita försvann nån dag senare😅 

Enligt min app är jag i v.7 och mår prima, peppar peppar. Ska på kontroll nästa vecka och hoppas hoppas allt ser bra ut. 

Barnmorskan jag kontaktade hade inte möjlighet att ta in mig, så har kontaktat en annan - privat dock.. har ingen aning hur det går till, om det är gratis eller kostar etc. Jag önskar det var gratis och att de har plats annars måste jag kontakta barnmorska på andra sidan stan och det orkar jag verkligen inte rent logistiskt. Men men får se vad de svarar helt enkelt.

Hur har du mått i början av din graviditet? När har du BF? 

• WaterAnimal

Men är du säker att IVF kliniken inte vill kolla? De brukar vilja se så att graviditeten sitter i livmodern och att allt ser bra ut 😊 

Jag är 15+4 idag. Har mått väldigt illa till och från (även om jag sluppit kräkas) samt varit, och fortfarande är helt sjukt trött till och från.
    I morgon ska vi på ett extra UL (mellan KUB och rutin ). Vi betalar själva, men det är det så värt för mig. Blir så orolig att något ska vara fel. Jag känner inte barnet än, så hur ska man veta? 

• Emsi43
    WaterAnimal skrev 2026-01-12 08:33:37 följande:

Men är du säker att IVF kliniken inte vill kolla? De brukar vilja se så att graviditeten sitter i livmodern och att allt ser bra ut 😊 

Jag är 15+4 idag. Har mått väldigt illa till och från (även om jag sluppit kräkas) samt varit, och fortfarande är helt sjukt trött till och från.
    I morgon ska vi på ett extra UL (mellan KUB och rutin ). Vi betalar själva, men det är det så värt för mig. Blir så orolig att något ska vara fel. Jag känner inte barnet än, så hur ska man veta? 

Jodå! Det är där vi gjorde ivf som vi ska till i slutet av veckan för kontroll. Hoppas allt är som det ska, är så svårt när jag inte känner några direkta symtom ännu - är jag verkligen gravid? 🙈 Förstår din oro och att det är värt att kolla upp extra, ta hand om dig! Ska ni ta reda på kön när det är dags? Eller vänta?

Konstigt det här, att må illa är bland det värsta jag vet.. men liite illa kan jag väl må så jag får nån indikation på att det händer saker 😂 
Svar på tråden + första gången!