• Mike 2

Sorgen är såå stark och jag bara gråter ensam.

Idag har jag sålt min älskade hund. Jag är pensionär och varit ensam i 15 år men jag är också allvarligt sjuk med flera sjukdomar. Föra året trodde jag att jag var så pass frisk så jag kunde skaffa mig en fyrbent vänt men mina sjukdomar tog tag i mig igen.
    Idag är jag oerhört ledsen, känner mycket stark sorg och jag känner också starka skuldkänslor. Efter att min älskade hund for iväg idag så kunde jag inte vara kvar hemma så jag for ut i skogen och skrek hennes namn högt flera gånger och bara grär o grät o grät. Sorgen är lika stark som att förlora en nära anhörig, jag vet, och jag kan inte få bort hennes blick när jag satt fast henne i hennes eget säkerhetsbälte i bilen och stängt dörren. Hon tittade på mig såååå sorgset och inatt kommer jag nog bara att gråta och vakna upp i morgon vill jag helst inte för då är jag ensam igen, även om jag vet at deta var det bästa för henne, men det gör så ont och ingen kan man tala med eller få tröst av.
    Usch

• Svar på tråden Sorgen är såå stark och jag bara gråter ensam.
  • Anonym

det finns jourhavande präst som man kan nå på tel nr 112 under kvällen och natten

• TL12

Sök i Face book grupper där du bor och så kanske du kan hitta nån hund att se efter lite när det passar dig , så kanske det löser sig med 4bent sällskap ändå. 

• Eurydike 87

Det låter verkligen tufft, både med hälsan och hunden! Jag förstår att det måste vara oerhört tufft och tror att det är bra att du får ut dina känslor. När min pappa dog valde jag att omplacera hans hund i ett nytt hem. Det var väldigt sorgligt och jag kände att jag svek henne när jag visade med handen att hon skulle hoppa in i deras bil. Sedan gav jag henne en puss på pannan och skyndade därifrån för att inte bryta ihop. Men efter det har vi hållit kontakten och de skickar fortfarande bilder på hur bra hon har det och hur mycket roligt hon får uppleva i sin nya familj. Det gör att beslutet känns mycket lättare nu i efterhand! Hoppas att du också kan hålla en viss kontakt med de nya ägarna och få se hur det går för henne! ❤️

Svar på tråden Sorgen är såå stark och jag bara gråter ensam.