• Anonym (Ts)

Varje jul gör vi slut

Jag förstår inte vad som händer med mannen jag levt med i drygt 5 år. Vi har alltid gjort slut just under julen.  Denna gång kommer jag inte gå tillbaka, tydligen funkar vi inte ihop. Han vill hellre knarka och supa än ta ett glas vin och ta det lugnt med mig, mysa i soffan med varandra typ.
    Jag orkar inte.... men känner mig så ledsen, sårad och faktiskt helt förstörd.  Hjälp mig, hur kan jag må bättre och helst glömma honom och det vi gått igenom?

• Svar på tråden Varje jul gör vi slut
  • Anonym (Kimchi)

Jag tror inte du kan glömma honom men att skaffa dig ett annat förhållningssätt till honom. Du är trots allt medberoende och det är en mycket tuff sits. Du behöver hjälp utifrån för att hjälpa dig att finna styrka att gå vidare och ifrån den här destruktiva relationen. Varför inte prata med någon kvinnojour som kan tipsa dig om hjälp. Eller hälsocentralens kuratorer eller psykologer. 

Du kommer att fixa det här. Kasta ut parasiten och börja ett nytt hälsosamt liv. 

• Anonym (A)

Lämna, det kommer inte att bli bättre med en missbrukare. Kontakta kvinnojour. 

• Anonym (Ts)

Han har blivit dömd och suttit inne för grov kvinnomisshandel på mig m.m. Jag har gått igenom kvinnojour, våld i nära relation hos soc m.m det är helt meningslöst och hjälper troligen ingen?
    Jag älskar honom och han misshandlar mig inte längre efter han kom ut och gick i terapi. 
    Jag tror att jag måste förstå i min hjärna att vi inte längre är "vi" om ni förstår hur jag menar? Har ingen annan,  ingen famillj, inga vänner kvar. Jag tror att jag fortfarande ser rätt bra ut (alltid varit snygg) men vill aldrig träffa nån annan. Vill bara få må bra Gråter

• Anonym (Cici)

Varför älskar du en man som slår (har slagit) dig? 

• Anonym (Bittermandel)
    Anonym (Cici) skrev 2025-12-27 00:28:57 följande:

Varför älskar du en man som slår (har slagit) dig? 

Läs.

TS har ingen familj och inga vänner kvar. Det är han eller att vara helt ensam (i hennes hjärna, då).

TS, du måste bestämma dig själv för att lämna, ingen annan kan göra det åt dig.

Och kan det inte vara så att din familj och några vänner kanske kommer tillbaka om du inte längre bor med en drogande man som de säkert vet har misshandlat dig och betett sig illa? För vilken frisk person vill umgås med en sån?

Eller har du själv också haft problem och betett dig illa mot familj och vänner? Ljugit, lånat pengar och inte betalat tillbaka t.ex.? 
  • Anonym (.)

Vadå förstår inte?
    Du förstår att han misshandlar dig, knarkar och super.
    Du ska aldrig mer träffa honom. 

Svar på tråden Varje jul gör vi slut