• Anonym (Klantigast)

Panik! Min ring är borta!!!

Jag fick en ring av min pojkvän igår. Det har varit hans döda mammas och är såklart jättebetydelsefull för honom och nu för mig. Den var lite för stor så jag tänkte jag skulle förminska den men har nu hunnit tappa bort den!!! Jag kan inte ens berätta det för honom, skäms ihjäl! Har inte ens haft den i 12 timmar än. Var kan den vara?? Nån som är synsk??

• Svar på tråden Panik! Min ring är borta!!!
  • Anonym (Lisa)

Börja med att leta systematiskt.  Tex i soffan,  bland soffkuddar,  under soffan. Fortsätt med sängen, skaka allt, kolla mellan madrasser, i överkast, under sängen.  Kolla badrummet,  i ett skåp? På handfatet. På golvet. Kolla alla tänkbara fickor i dina jeans och tröjor. 
    Har du ett smyckeskrin? Kolla noga där och bland övriga smycken. Finns den i asken där den låg från början? 
    På nattduksbordet?  På köksbordet?  På diskbänken om du tex lagat mat eller tvättat händer?  

Försök att lugna ner sig och andas och tänk vad du gjort sedan du fick ringen . Du kanske aldrig snvände den utan la bort den direkt?  Kanske din kille tog den för att lämna in den om den är för stor? 

• Anonym (H)
    Anonym (Klantigast) skrev 2025-12-27 11:47:35 följande:
    Panik! Min ring är borta!!!

Jag fick en ring av min pojkvän igår. Det har varit hans döda mammas och är såklart jättebetydelsefull för honom och nu för mig. Den var lite för stor så jag tänkte jag skulle förminska den men har nu hunnit tappa bort den!!! Jag kan inte ens berätta det för honom, skäms ihjäl! Har inte ens haft den i 12 timmar än. Var kan den vara?? Nån som är synsk??

Leta noga en gång till där du sist såg den. Leta därefter mer noga på de ställen där du borde ha lagt ett värdefullt föremål. Har du slängt några sopor?
  • Anonym (H)

Leta under badkaret om du har något.

• Anonym (Klantigast)

Jag hittade den!!! Den låg bland rotfrukterna i kylen! Nu tar jag inte på den förrän den är förminskad. Tack för hjälpen!

• Anonym (Hihihi)
    Anonym (Klantigast) skrev 2025-12-27 12:38:43 följande:

Jag hittade den!!! Den låg bland rotfrukterna i kylen! Nu tar jag inte på den förrän den är förminskad. Tack för hjälpen!

Haha! Okej, då har du en bra historia att berätta för din pojkvän- förslagsvis nästa jul... Solig
Svar på tråden Panik! Min ring är borta!!!