• Henke42

Ge upp tanken på att få uppleva kärleken en sista gång

Ja hur gör man för att stänga ute den tanken? Har en son på 8 år med npf som jag älskar över allt. Men jag saknar kärleken att ge en partner. Att få uppleva saker med. Har varit singel i många år nu. Förstår såklart att inte vem som helst vill ge sig in i en ny relation med mig. Har försökt att stänga av när det gäller kärlek. Det ska sägas att jag inte tycker synd om mig själv. Behöver bara lite tips om det finns någon som är i samma sits och upplevt detsamma. 
    Tack för mig.

• Svar på tråden Ge upp tanken på att få uppleva kärleken en sista gång
  • Anonym (Eftersom)
    Anonym (Nej) skrev 2025-12-30 12:00:05 följande:
    En anledning kan ju vara att vi som är kvar här tycker om den här typen av forum, kanske för att de känns bekanta sedan tidigare. 

Jaha, det finns många personer som påstår samma saker om olika ämnen, det har inget med saken att göra. Fakta blir inte mindre relevant för det.
    Tycker bara det är väldigt märkligt att ofrivilligt ensamma män är så "hooked" på att hänga här, när de ändå inte får något ut av det,.De skulle väl ha fler chanser att hitta någon förstående kvinna på de nyare plattformarna.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Eftersom) skrev 2025-12-30 13:42:13 följande:
    Tycker bara det är väldigt märkligt att ofrivilligt ensamma män är så "hooked" på att hänga här, när de ändå inte får något ut av det,.De skulle väl ha fler chanser att hitta någon förstående kvinna på de nyare plattformarna.
    Det är mycket man kan tycka är konstigt. Vi vet inte heller hur många det är. Vi vet inte heller vad de får ut av det från sina respektive perspektiv. Det är inte så mycket att fundera på. Hur chanserna ser ut att hitta någon på nyare plattformar är svårt att avgöra rakt av. Instagram till exempel, bygger på minimalt med text, Reddit är mångfaldigt större och mer textbaserat. Men chanserna till det du skrev är inte lätt att avgöra så där bara.
  • nihka

Nej inte ge upp, men kanske lägga det på hyllan så länge du har ett såpas litet barn med specialbehov.

Finns det ens utrymme för en ny kvinna om du skulle ramla på någon?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ensam)

Känner ungefär likadant - är kvinna, snart 40. Har inga direkta tips, upplever att den där längtan efter partnern kommer och går i vågor. Det blir nog så resten av livet, eller så blir det kanske lugnare med åldern.

• Anonym (Eftersom)
    Anonym (Nej) skrev 2025-12-30 14:00:38 följande:
    Det är mycket man kan tycka är konstigt. Vi vet inte heller hur många det är. Vi vet inte heller vad de får ut av det från sina respektive perspektiv. Det är inte så mycket att fundera på. Hur chanserna ser ut att hitta någon på nyare plattformar är svårt att avgöra rakt av. Instagram till exempel, bygger på minimalt med text, Reddit är mångfaldigt större och mer textbaserat. Men chanserna till det du skrev är inte lätt att avgöra så där bara.
    Du har nog iallafall betydligt större chans på Reddit, som har mycket mer aktiva skribenter än FL. Eftersom Reddit även är ett internationellt forum så kan du även öva dig i engelska och konversera med folk / kvinnor från andra länder. 

Någon skrev för längre sen att hen trodde det var ett sorts självskadebeteende som gjorde att män hänger på FL, eftersom få kvinnor här gillar ofrivilligt ensamma mäns gnällande, särskilt om gnällandet har misogyna inslag.
  • nätsurffaren
    Anonym (Nej) skrev 2025-12-30 11:35:52 följande:
    De senaste siffrorna är inte från wikipedia. För att vara ett forum är det inte speciellt aktivt. Man vet inte heller hur många trådar som startas av samma personer eller olika personer. Forum av den här typen har tappat väldigt många medlemmar generellt andra hälften av 10-talet och nu under 20-talet. Det finns inget intresse i att påstå det, det är bara så det är. Andra typer av plattformar har tagit över.
    ja det är korrekt, även siffrorna om 1 miljon besökare från 2016 är inte verifierade. kollar man trafiken till forumet med hjälp av ahref så får man fram 419800 organiska söktrafiksbesök till forumet per månad. det berättar inget om antalet användare eller frekventa besökare eller deltagartrafik. ett besök innebär att nån googlar nåt, klickar på ett resultat från forumet, en sida laddas och registreras. om en användare rensar cookies och cache eller byter enhet eller webbläsare kommer den också att räknas som unik besökare.

kollar man lite snabbt så ser man att några av de längsta trådarna är så kallade lektrådar, väldigt många inlägg men väldigt få användare. samma sak i trådar om politik. det är inget stort gäng som håller igång forumet. inget unikt för det här forumet, finns flera som lagt ner. inget konstigt i det, nätet förändras med.
  • nätsurffaren
    Anonym (Eftersom) skrev 2025-12-30 17:23:18 följande:
    Du har nog iallafall betydligt större chans på Reddit, som har mycket mer aktiva skribenter än FL. Eftersom Reddit även är ett internationellt forum så kan du även öva dig i engelska och konversera med folk / kvinnor från andra länder. 

Någon skrev för längre sen att hen trodde det var ett sorts självskadebeteende som gjorde att män hänger på FL, eftersom få kvinnor här gillar ofrivilligt ensamma mäns gnällande, särskilt om gnällandet har misogyna inslag.
    inget ovanligt, finns många som läser sånt de avskyr, som väcker ilska eller avsky.

• Anonym (Alger)
    Anonym (Eftersom) skrev 2025-12-30 17:23:18 följande:

Det är nog inte så många män som hänger här som heller uppskattar alla inceltrådar. Finns många män här som inte är misogyna incels, de flesta är det inte. Liksom de flesta kvinnor som hänger här inte är misogyna även om det finns ett gäng högljudda sådana. De är få och högljudda, de misogyna av båda kön. Bäst att ignorera alla misogyna typer som bara ska spy galla över ett helt kön.
    Det kommer alltid att finnas trådar som man själv tycker är ointressanta. Som tur är är det inte en medlem här som dikterar vilka trådar som är okej och inte. Det får lov att vara mångfald i trådarna.
    Jag gillar inte trådar om namn eller politik. Inte heller lektrådar. Alltså händer det sällan att jag går in där.
  • Anonym (Eftersom)
    Anonym (Alger) skrev 2026-01-02 04:15:38 följande:
    Det är nog inte så många män som hänger här som heller uppskattar alla inceltrådar. Finns många män här som inte är misogyna incels, de flesta är det inte. Liksom de flesta kvinnor som hänger här inte är misogyna även om det finns ett gäng högljudda sådana. De är få och högljudda, de misogyna av båda kön. Bäst att ignorera alla misogyna typer som bara ska spy galla över ett helt kön.
    Det kommer alltid att finnas trådar som man själv tycker är ointressanta. Som tur är är det inte en medlem här som dikterar vilka trådar som är okej och inte. Det får lov att vara mångfald i trådarna.
    Jag gillar inte trådar om namn eller politik. Inte heller lektrådar. Alltså händer det sällan att jag går in där.
    Som jag upplever det verkar det tvärtom vara ett överskott av misogyna män här eller åtminstone män som har en skev kvinnosyn. Men det kanske bara är för att de bra männen inte gör så mycket väsen av sig?

Lektrådar är väl okej, men tycker de utgör ett visst irritationsmoment. Av någon anledning är det alltid dessa lektrådar som ligger som en tjock matta över alla andra trådar under natten när dessa vaknar till liv. Det är också andra personer som deltar i dessa än som deltar i övriga trådar på forumet,.
  • Tecum
    Anonym (Eftersom) skrev 2026-01-02 07:33:12 följande:
    Som jag upplever det verkar det tvärtom vara ett överskott av misogyna män här eller åtminstone män som har en skev kvinnosyn. Men det kanske bara är för att de bra männen inte gör så mycket väsen av sig?

Lektrådar är väl okej, men tycker de utgör ett visst irritationsmoment. Av någon anledning är det alltid dessa lektrådar som ligger som en tjock matta över alla andra trådar under natten när dessa vaknar till liv. Det är också andra personer som deltar i dessa än som deltar i övriga trådar på forumet,.
    Jag ser inget överskott av misogyna män, det är ungefär lika hos bägge kön, undersysselsatta personer som skriver ner motsatt kön och är väldigt flitiga.
    Men om du ser varje kritik mot kvinnor som hat eller misogyni kan du alltid hitta sådana. Men då är du själv inte seriös, en diskussion kan inte alltid stryka alla medhårs.
  • singeln
    Anonym (Eftersom) skrev 2026-01-02 07:33:12 följande:

Det är inte utan att jag med viss ledsamhet konstaterar att de "bra männen" (och kvinnorna, som eftersöks i mitt fall) sitter därute i vårt avlånga land, i tystnad, och kommer (antagligen) aldrig att hitta varandra. Sannolikt många potentiella partners som skulle kunnat finna (familje)lycka i livet om de hade gjort mer "väsen av sig".

Att andelen ensamhushåll ökar samtidigt som antalet nyfödda minskar, behövs inget geni för att se ett samband emellan. Om vi tänker att i dessa ensamhushåll sitter en stor del av de "bra männen" (och kvinnorna) som borde få vara med och bygga familjeliv och trygga återväxten i samhället, behöver frågan lyftas till en högre nivå på dagordningen, hur vi ger dem förutsättningar för att inkluderas, som en del i att undvika att Moder Svea sakta och säkert leds in i en tynande tillvaro...
Svar på tråden Ge upp tanken på att få uppleva kärleken en sista gång