Anonym (Eftersom) skrev 2026-01-02 07:33:12 följande:
Som jag upplever det verkar det tvärtom vara ett överskott av misogyna män här eller åtminstone män som har en skev kvinnosyn. Men det kanske bara är för att de bra männen inte gör så mycket väsen av sig?
Lektrådar är väl okej, men tycker de utgör ett visst irritationsmoment. Av någon anledning är det alltid dessa lektrådar som ligger som en tjock matta över alla andra trådar under natten när dessa vaknar till liv. Det är också andra personer som deltar i dessa än som deltar i övriga trådar på forumet,.
Det är inte utan att jag med viss ledsamhet konstaterar att de "bra männen" (och kvinnorna, som eftersöks i mitt fall) sitter därute i vårt avlånga land, i tystnad, och kommer (antagligen) aldrig att hitta varandra. Sannolikt många potentiella partners som skulle kunnat finna (familje)lycka i livet om de hade gjort mer "väsen av sig".
Att andelen ensamhushåll ökar samtidigt som antalet nyfödda minskar, behövs inget geni för att se ett samband emellan. Om vi tänker att i dessa ensamhushåll sitter en stor del av de "bra männen" (och kvinnorna) som borde få vara med och bygga familjeliv och trygga återväxten i samhället, behöver frågan lyftas till en högre nivå på dagordningen, hur vi ger dem förutsättningar för att inkluderas, som en del i att undvika att Moder Svea sakta och säkert leds in i en tynande tillvaro...