• Verruckt

Någon som vill stötta hur man dejtar

Hej! 
    Är en kvinna 38 år. Varit i relation i över 18 år och är nu sjukt förvirrad över att bli singel. Någon i liknande sits som är intresserad av att stötta varandra för att kunna komma ut på banan igen?

• Svar på tråden Någon som vill stötta hur man dejtar
  • Melerad ögonfärg

Toppen att du ska ut på banan igen! Jag har förmodligen än sämre kolla än va du har av dating. Men jag har ett tips som kanske kan va till nytta om det känns stelt och ovant. Traditionellt så träffades folk via sina fritidsintressen. Som segling, orientering, kyrkan, minigolf osv. Man gick med i en förening som nybörjare eller novis, främst för att umgås med andra med samma intresse, men väl i värmen så kunde man hitta någon som man gillar och i bästa fall uppstår tycke. Om man ska testa detta är ju förutsättningen att det är en icke homogen könsfördelning i föreningen. Lycka till min vän!

• Tröttmamma89

Känner verkligen igen den där förvirringen! Efter 15 år har ju hela världen (och dejtingappar...) förändrats totalt. Jag är själv i småbarnsträsket så dejting känns som en annan planet just nu, men jag tror stenhårt på att bara våga prata med folk i vardagen och inte stressa.

Heja dig som vågar ta steget ut igen, det kommer gå jättebra när du väl landat i att vara singel ett tag först! ❤️

• Verruckt
    Tröttmamma89 skrev 2026-01-07 11:09:31 följande:

Känner verkligen igen den där förvirringen! Efter 15 år har ju hela världen (och dejtingappar...) förändrats totalt. Jag är själv i småbarnsträsket så dejting känns som en annan planet just nu, men jag tror stenhårt på att bara våga prata med folk i vardagen och inte stressa.

Heja dig som vågar ta steget ut igen, det kommer gå jättebra när du väl landat i att vara singel ett tag först! ❤️

Vet inte om jag riktigt tagit steget än men är lite i prova på fasen känns det som. Jag har sett mycket klarare att jag även gillar tjejer. Det är något som jag länge känt men kanske litegrann valt att ignorera.

Hur känner du inför detta virrvarr av dejtinggrejer?
Svar på tråden Någon som vill stötta hur man dejtar