• Anonym (friendzonad)

friendzonad av en kille

Jag känner en man via en gemensam kurs. Jag trodde han var intresserad,  kanske överanalyserade saker som tecken på det. Ex att han ofta vill sitta nära o prata samt frågat efter mitt nr.
    Men han flörtar inte. De är en ganska blyg kille men han är öppen med mig o delar svårigheter, blir såbar och annat. 
    Efter 3 månader är vi på samma plats bara lite sms om vardagliga saker . 
    Nu tänker jag att jag är friendzonad för jag vill mer helt enkelt.
    Kanske de är fel tid i livet för honom jag vet inte
    För jag är verken ful eller outbildad. Jag står på egna ben 
    Jag har svårt att komma vidare o bara ses som vän när känslor bubblar i mig :( 
    Killar /tjejer hur vet man ? 
    Hur ska jag få han att förstå mina känslor utan att skämma ut mig. Finns de sätt utan att säga de direkt till honom. Signaler vad som. Hur är ni killar mot tjejer ni bara ser som vän? Hur är en kille mot er tjejer som är en vän? Til skillnad om ni vill mer? .

• Svar på tråden friendzonad av en kille
  • Anonym (Ap7)

Fråga honom om han vill gå ut och ta en öl. 

• Anonym (friendzonad)
    Anonym (Ap7) skrev 2025-12-29 00:16:21 följande:

Fråga honom om han vill gå ut och ta en öl. 

Vad hjälper de?
    De kan man göra med en bän oxå. De kommer inte ge mig svar på vad han känner.
    Magkänslan att han bara vill vara vän är dock stark
  • Anonym (0,4)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 00:23:19 följande:
    Vad hjälper de?
    Han ttror säkert samma sak... 
  • Tänk logiskt
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-28 23:44:52 följande:
    friendzonad av en kille

Jag känner en man via en gemensam kurs. Jag trodde han var intresserad,  kanske överanalyserade saker som tecken på det. Ex att han ofta vill sitta nära o prata samt frågat efter mitt nr.
    Men han flörtar inte. De är en ganska blyg kille men han är öppen med mig o delar svårigheter, blir såbar och annat. 
    Hur ska jag få han att förstå mina känslor utan att skämma ut mig. Finns de sätt utan att säga de direkt till honom. Signaler vad som. Hur är ni killar mot tjejer ni bara ser som vän? Hur är en kille mot er tjejer som är en vän? Til skillnad om ni vill mer? .

Jag kan tänka mig att han känner som du men liksom du inte vågar fråga. Du skriver ju att han är blyg.

Det är inget annat att göra än att berätta för honom om att du har känslor för honom. Det är inte att skämma ut dig om dina känslor inte är besvarade. Om han är en vän som delar svårigheter med dig borde han förstå, och inte tycka illa om dig pga. detta. Ni borde kunna fortsätta vara vänner ändå. Skulle han bli upprörd, arg eller avskräckt pga. detta är det hans problem, inte ditt, tycker jag. 

Om en kvinna skulle säga att hon var kär i mig och jag inte kunde besvara dessa känslor, så skulle jag snarast bli smickrad, men förklara för henne att känslorna tyvärr inte är besvarade, och inte på något sätt hålla det emot henne.
  • Anonym (Ylva)

Du säger att han är öppen och sårbar etc men är DU det tillbaka?
    Delar du med dig av dina innersta tankar om både dig och eventuella känslor?  
    Eller håller du dig undan och mest är neutral angående dig själv? 
    Pratar ni om dejting, förhållanden etc och på sätt öppnar upp för att prata om ER? 

Flörtar DU? 
    Ger DU komplimanger och gulliga ord och söta smajlys? 

• Anonym (?)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 00:23:19 följande:
    Vad hjälper de?
    Du kommer aldrig få svar på vad han känner genom att tolka signaler.

Bjud hem honom på middag. Häll i er  lite vin. Kyss honom
  • Anonym (Hm)

?jag är varken ful eller outbildad?

Få killar bryr sig nog om hur pass utbildad man är som kvinna. 

Men mer till kärnan i ämnet. Jag har friendzonat en kvinna som jag gillar att hänga med annars. I mitt fall märks det i situationer när hon t.ex. pratar om en urringad tröja eller något annat som har med hennes sexuella attraktion att göra. Då hakar jag inte på det och pratar mer om detta, utan svänger gärna över ämnet till något annat.

En intresserad man skulle haka på ett snack om urringning.

• Anonym (M)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-28 23:44:52 följande:
    friendzonad av en kille

Så du vågar inte skämma ut dig utan väntar på att han ska göra det?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2025-12-29 07:51:41 följande:
    Så du vågar inte skämma ut dig utan väntar på att han ska göra det?
    Tjejer är inte lika benägna att ta risken att bli dissad.
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (Ylva) skrev 2025-12-29 01:22:24 följande:

Du säger att han är öppen och sårbar etc men är DU det tillbaka?
    Delar du med dig av dina innersta tankar om både dig och eventuella känslor?  
    Eller håller du dig undan och mest är neutral angående dig själv? 
    Pratar ni om dejting, förhållanden etc och på sätt öppnar upp för att prata om ER? 

Flörtar DU? 
    Ger DU komplimanger och gulliga ord och söta smajlys? 

Jag är såbar han vet mina problem i livet . Jag har skickat ett hjärta bla och sagt att jag bryr mig om honom ger honom komplimanger, presenter kramat honom hjälpt honom tagit på hans arm sätter mig vid honom är trevlig osv. Pratar ej om dejting jag vpgar inte fråga bara väntar på att han gör det. 
  • Anonym (?)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 10:17:44 följande:
    Jag är såbar han vet mina problem i livet . Jag har skickat ett hjärta bla och sagt att jag bryr mig om honom ger honom komplimanger, presenter kramat honom hjälpt honom tagit på hans arm sätter mig vid honom är trevlig osv. Pratar ej om dejting jag vpgar inte fråga bara väntar på att han gör det. 
    Vågar du inte fråga spelar det ingen roll vad vi andra gissar.  Du får vänta och se. 
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (?) skrev 2025-12-29 10:23:26 följande:
    Vågar du inte fråga spelar det ingen roll vad vi andra gissar.  Du får vänta och se. 
    Tidigare var de en kile som sa att jag var snygg fråga om jag var singel och undrade var jag var ( vängrupp) men jag var inte med den dagen . Jag trodde då dörren var öppen. Han var flörtig. Så fråga jag om hans nu o han säger nej. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-29 07:56:26 följande:
    Tjejer är inte lika benägna att ta risken att bli dissad.
    Vågar hon inte bli dissad förtjänar hon inte en relation.
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (M) skrev 2025-12-29 13:51:50 följande:
    Vågar hon inte bli dissad förtjänar hon inte en relation.
    Jag är lite rädd för att ham kansle tucker att ham är tydlig med att de bara är vänskap 
    Och så frågar jag om annat o de är pinsamt.
    ( har du inte fattat de kansle han tänker ?) Vet inte.
    Och så förlorar jag kansle en ev vänskap o de blir stelt o jobbigt.  Dock vet jag inte om vi kan vara vänner när jag känner så. Hur jag ska stänga mina känslor. Jag har blivit dissad 3 gånger. Alla 3 gångerna trodde jag han var intresserad En av de skickade säkert 50 snapp om dagen kalla mig snygg mm
    En annan var flirtig 
    Den 3dje hade jag underbara träffar med som anses vara romantiska
    Ändå hade jag fel om vad de ville. Så tänker att jag har fel även denna gång behöver kanske att killen säger åt mig att -jag är intresserad av dig- vill du dejta eller liknande.  Tydligen kan de fråga om ens nr umgås med en säga smickrande saker o ändå nej när jag vil dejta. 
  • Anonym (P)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 14:21:20 följande:
    Jag är lite rädd för att ham kansle tucker att ham är tydlig med att de bara är vänskap 
    Och så frågar jag om annat o de är pinsamt.
    ( har du inte fattat de kansle han tänker ?) Vet inte.
    Och så förlorar jag kansle en ev vänskap o de blir stelt o jobbigt.  Dock vet jag inte om vi kan vara vänner när jag känner så. Hur jag ska stänga mina känslor. Jag har blivit dissad 3 gånger. Alla 3 gångerna trodde jag han var intresserad En av de skickade säkert 50 snapp om dagen kalla mig snygg mm
    En annan var flirtig 
    Den 3dje hade jag underbara träffar med som anses vara romantiska
    Ändå hade jag fel om vad de ville. Så tänker att jag har fel även denna gång behöver kanske att killen säger åt mig att -jag är intresserad av dig- vill du dejta eller liknande.  Tydligen kan de fråga om ens nr umgås med en säga smickrande saker o ändå nej när jag vil dejta. 
    Så där är tjejer mot mig med. Får mig att tro att de är intresserade fast de inte är det.  Har tappat räkningen hur många gånger jag gjort bort mig genom att fråga. Fast frågar jag inte så träffar jag ingen i alla fall.
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (P) skrev 2025-12-29 14:33:02 följande:
    Så där är tjejer mot mig med. Får mig att tro att de är intresserade fast de inte är det.  Har tappat räkningen hur många gånger jag gjort bort mig genom att fråga. Fast frågar jag inte så träffar jag ingen i alla fall.
    Har de förstört ev vänskap? 
    Hurvskulle du som man ta de om en tjej är intresserad o du inte är det? 
    Jag tänker inte att jag ska stressad honom men vill dejta så han kan ge mig en chans iallafall.  O se om de leder till kärlek eller stannar som vän. 
Svar på tråden friendzonad av en kille