• Anonym (friendzonad)

friendzonad av en kille

Jag känner en man via en gemensam kurs. Jag trodde han var intresserad,  kanske överanalyserade saker som tecken på det. Ex att han ofta vill sitta nära o prata samt frågat efter mitt nr.
    Men han flörtar inte. De är en ganska blyg kille men han är öppen med mig o delar svårigheter, blir såbar och annat. 
    Efter 3 månader är vi på samma plats bara lite sms om vardagliga saker . 
    Nu tänker jag att jag är friendzonad för jag vill mer helt enkelt.
    Kanske de är fel tid i livet för honom jag vet inte
    För jag är verken ful eller outbildad. Jag står på egna ben 
    Jag har svårt att komma vidare o bara ses som vän när känslor bubblar i mig :( 
    Killar /tjejer hur vet man ? 
    Hur ska jag få han att förstå mina känslor utan att skämma ut mig. Finns de sätt utan att säga de direkt till honom. Signaler vad som. Hur är ni killar mot tjejer ni bara ser som vän? Hur är en kille mot er tjejer som är en vän? Til skillnad om ni vill mer? .

• Svar på tråden friendzonad av en kille
  • Anonym (?)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 10:17:44 följande:
    Jag är såbar han vet mina problem i livet . Jag har skickat ett hjärta bla och sagt att jag bryr mig om honom ger honom komplimanger, presenter kramat honom hjälpt honom tagit på hans arm sätter mig vid honom är trevlig osv. Pratar ej om dejting jag vpgar inte fråga bara väntar på att han gör det. 
    Vågar du inte fråga spelar det ingen roll vad vi andra gissar.  Du får vänta och se. 
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (?) skrev 2025-12-29 10:23:26 följande:
    Vågar du inte fråga spelar det ingen roll vad vi andra gissar.  Du får vänta och se. 
    Tidigare var de en kile som sa att jag var snygg fråga om jag var singel och undrade var jag var ( vängrupp) men jag var inte med den dagen . Jag trodde då dörren var öppen. Han var flörtig. Så fråga jag om hans nu o han säger nej. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-29 07:56:26 följande:
    Tjejer är inte lika benägna att ta risken att bli dissad.
    Vågar hon inte bli dissad förtjänar hon inte en relation.
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (M) skrev 2025-12-29 13:51:50 följande:
    Vågar hon inte bli dissad förtjänar hon inte en relation.
    Jag är lite rädd för att ham kansle tucker att ham är tydlig med att de bara är vänskap 
    Och så frågar jag om annat o de är pinsamt.
    ( har du inte fattat de kansle han tänker ?) Vet inte.
    Och så förlorar jag kansle en ev vänskap o de blir stelt o jobbigt.  Dock vet jag inte om vi kan vara vänner när jag känner så. Hur jag ska stänga mina känslor. Jag har blivit dissad 3 gånger. Alla 3 gångerna trodde jag han var intresserad En av de skickade säkert 50 snapp om dagen kalla mig snygg mm
    En annan var flirtig 
    Den 3dje hade jag underbara träffar med som anses vara romantiska
    Ändå hade jag fel om vad de ville. Så tänker att jag har fel även denna gång behöver kanske att killen säger åt mig att -jag är intresserad av dig- vill du dejta eller liknande.  Tydligen kan de fråga om ens nr umgås med en säga smickrande saker o ändå nej när jag vil dejta. 
  • Anonym (P)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 14:21:20 följande:
    Jag är lite rädd för att ham kansle tucker att ham är tydlig med att de bara är vänskap 
    Och så förlorar jag kansle en ev vänskap o de blir stelt o jobbigt.  Dock vet jag inte om vi kan vara vänner när jag känner så. Hur jag ska stänga mina känslor. Jag har blivit dissad 3 gånger. Alla 3 gångerna trodde jag han var intresserad En av de skickade säkert 50 snapp om dagen kalla mig snygg mm
    En annan var flirtig 
    Ändå hade jag fel om vad de ville. Så tänker att jag har fel även denna gång behöver kanske att killen säger åt mig att -jag är intresserad av dig- vill du dejta eller liknande.  Tydligen kan de fråga om ens nr umgås med en säga smickrande saker o ändå nej när jag vil dejta. 
    Så där är tjejer mot mig med. Får mig att tro att de är intresserade fast de inte är det.  Har tappat räkningen hur många gånger jag gjort bort mig genom att fråga. Fast frågar jag inte så träffar jag ingen i alla fall.
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (P) skrev 2025-12-29 14:33:02 följande:
    Så där är tjejer mot mig med. Får mig att tro att de är intresserade fast de inte är det.  Har tappat räkningen hur många gånger jag gjort bort mig genom att fråga. Fast frågar jag inte så träffar jag ingen i alla fall.
    Har de förstört ev vänskap? 
    Hurvskulle du som man ta de om en tjej är intresserad o du inte är det? 
    Jag tänker inte att jag ska stressad honom men vill dejta så han kan ge mig en chans iallafall.  O se om de leder till kärlek eller stannar som vän. 
  • Anonym (X)

Umgås ni som vänner nu eller träffas ni bara på kursen? 

• Anonym (friendzonad)
    Anonym (X) skrev 2025-12-29 16:50:23 följande:

Umgås ni som vänner nu eller träffas ni bara på kursen? 

Träffats en gång utanför . Inte som en dejt.  Jätte honom med att köra honom med en massa saker inför jul så han slapp ta allt på bussen 
    Annars bara på kursen. Vi har sms kontakt 
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 17:08:18 följande:
    Träffats en gång utanför . Inte som en dejt.  Jätte honom med att köra honom med en massa saker inför jul så han slapp ta allt på bussen 
    Annars bara på kursen. Vi har sms kontakt 
    *hjälpte
  • Anonym (H)
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-29 07:56:26 följande:
    Tjejer är inte lika benägna att ta risken att bli dissad.
    Alla tjejer är inte likadana.
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (H) skrev 2025-12-29 17:10:29 följande:
    Man vågar mindre för var diss. :(
    Jag har själv sagt nej till flera killar( vi var inte vänner) Har inte haft killkompisar de slutade med att en fick känslor. De 3 killväner jag haft har jag fått känslor för o alla 3, blev dissad av dem alla.. 
    Har en manlig vän kvar. Vi fikar ihop ibland.
    Grejen med mig är om jag gillade honom skulle jag börja överanalysera om denna fika betyder intresse från hans sida men eftersom jag inte har de känslorna så tänker jag inte så om just honom. Utan ser de som fika med en vän.
    Har jag känslor så börjar jag fundera mer o börjar analysera 
    Den här har jag fastnat för. Och bara de kan göra att jag tror de finns intresse tillb för han gör si o så. 
  • Anonym (K)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 14:21:20 följande:
    En annan var flirtig 
    Jobbig erfarenhet!

Om du tidigare har haft svårt att avgöra typen av intresse från killens sida, så är det nog klokast att ligga lågt. Risken är hög att er vänskap blir stelare. 

Längre fram kanske det faller sig naturligt om ni är på något kvällsevent. Eller inte, och då är det friendszone som gäller.
  • imponerande inlägg
    Anonym (H) skrev 2025-12-29 17:10:29 följande:
    Vilken otrolig upplysning du kom med! Ett världsrevolutionerande inlägg ju!
  • Anonym (Prata)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 10:28:26 följande:
    Tidigare var de en kile som sa att jag var snygg fråga om jag var singel och undrade var jag var ( vängrupp) men jag var inte med den dagen . Jag trodde då dörren var öppen. Han var flörtig. Så fråga jag om hans nu o han säger nej. 
    Det var snabbt han ändrade sig. Det finns fler fiskar i sjön trots allt. Har du utländsk bakgrund?
  • Anonym (friendzonad)
    Anonym (Prata) skrev 2025-12-29 18:00:47 följande:
    Det var snabbt han ändrade sig. Det finns fler fiskar i sjön trots allt. Har du utländsk bakgrund?
    Italienare
  • nihka
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-28 23:44:52 följande:
    friendzonad av en kille

Jag känner en man via en gemensam kurs. Jag trodde han var intresserad,  kanske överanalyserade saker som tecken på det. Ex att han ofta vill sitta nära o prata samt frågat efter mitt nr.
    Men han flörtar inte. De är en ganska blyg kille men han är öppen med mig o delar svårigheter, blir såbar och annat. 
    Efter 3 månader är vi på samma plats bara lite sms om vardagliga saker . 
    Nu tänker jag att jag är friendzonad för jag vill mer helt enkelt.
    Kanske de är fel tid i livet för honom jag vet inte
    För jag är verken ful eller outbildad. Jag står på egna ben 
    Jag har svårt att komma vidare o bara ses som vän när känslor bubblar i mig :( 
    Killar /tjejer hur vet man ? 
    Hur ska jag få han att förstå mina känslor utan att skämma ut mig. Finns de sätt utan att säga de direkt till honom. Signaler vad som. Hur är ni killar mot tjejer ni bara ser som vän? Hur är en kille mot er tjejer som är en vän? Til skillnad om ni vill mer? .

Om han inte har plockat upp de signaler du redan skickat ut behöver det nog sägas rätt ut. Bara säg det: "Jag är intresserad av mer än vänskap med dig". Om han känner likadant kan han agera på det och om han inte gör det slipper du fortsätta plågas av att du vill mer än honom.

Om det är jobbigt att säga det direkt till honom, spela in ett röstmeddelande eller skriv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Prata)
    Anonym (friendzonad) skrev 2025-12-29 18:07:36 följande:
    Är killen du gillar också Italienare
  • Fiona M

Du får bita i det sura äpplet och vara tydlig.
    Eftersom ni inte umgås annars har du ingen vänskap att förlora, och eftersom du lagt ämnet under sorg så bör du fundera på om det inte är värt att satsa på det oavsett svar.

• Anonym (friendzonad)
    Anonym (Prata) skrev 2025-12-29 18:12:45 följande:
    Är killen du gillar också Italienare
    Nej vad spelar de för roll han är svensk. 
    De som dissat mig är också svenska.
Svar på tråden friendzonad av en kille