• Anonym (Ge ut nr)

Varför frågar en kille om en tjejs nr?

Vi är båda vuxna. Efter att ha jobbat ihop i 3 mån frågar han mig om mitt nr o säger jag ska bara skicka en bild. 
    En bild han hade kunnat visa ur hans mobil. 
    Bilden är inte jobb relaterad. 
    Han har efter de varit ganska dålig på att smsa de kan ta 1 timme- 2dagar oftast tar de mer än en dag innan han skriver nått och är oftast som svar på att jag skickat något allså är de jag som startar upp konversationen och får svar typ 1- 2 dagar senare. 
    Jag fattar inget jag trodde i min lilla värld att om om killen vill ha ens nr så är han nog intresserad.  Jag skulle själv inte fråga en kille om nr om de inte var relaterat till arbete endast o bara skriva jobbrelaterat. När vi väl skriver är de om lita allt möjligt 
    Ville han verkligen ha nr för o skicka en ganskaa obetydlig bild 
    Jag börjar tro mer o mer att hans fråga om mott nr inte har ett dugg o göra Mer intresse. . Vad säger ni?

• Svar på tråden Varför frågar en kille om en tjejs nr?
  • Anonym (?)
    Anonym (Ge ut nr) skrev 2025-12-29 10:29:48 följande:
    Jag är intresserad,  kär
    Bjud hem honom
  • Anonym (Tilda)
    Jag är intresserad,  kär
    Säg att du känner dig ensam och fråga lite oskyldigt om han vill ta en fika någonstans.
  • Anonym (Tilda)
    Anonym (Tilda) skrev 2025-12-29 10:49:56 följande:
    Säg att du känner dig ensam och fråga lite oskyldigt om han vill ta en fika någonstans.
    Träffas inte hemma hos varandra första gången. Han kanske inte är intresserad av dig på det sättet och blir kåt och ni har sex. Sedan blir det pinsamt på jobbet.
    Jag är intresserad,  kär
  • Anonym

Varför skulle man självklart börja texta bara för att man bytt nr med en kollega?
    Jag har nr till flera kollegor av båda kön. Har aldrig funnits ett romantiskt eller sexuellt intresse för det. Heller inte ett intresse att börja chatta varje timme till varannan dag.
    Smart att ha nr till de man jobbar med bara. Vänskap med andra.
    Klart det inte är uteslutet att träffa någon på arbetsplatsen, men i första hand jobbar man och är professionellt trevlig utan att ragga.
    Lägg in en mycket försiktig stöt själv och vänta inte på att han ska ta initiativ. Men gå mycket försiktigt fram och låt det ta lite tid.

• Anonym (Ge ut nr)
    Anonym skrev 2025-12-30 05:32:01 följande:

Varför skulle man självklart börja texta bara för att man bytt nr med en kollega?
    Jag har nr till flera kollegor av båda kön. Har aldrig funnits ett romantiskt eller sexuellt intresse för det. Heller inte ett intresse att börja chatta varje timme till varannan dag.
    Smart att ha nr till de man jobbar med bara. Vänskap med andra.
    Klart det inte är uteslutet att träffa någon på arbetsplatsen, men i första hand jobbar man och är professionellt trevlig utan att ragga.
    Lägg in en mycket försiktig stöt själv och vänta inte på att han ska ta initiativ. Men gå mycket försiktigt fram och låt det ta lite tid.

Förstår men vi satt flera st på samma bord o han frågar mig inte alla. Sen vet jag inte om han har allas nr dock var ursäkten till o ha mit nr ett hitte på de  hade inget med jobbet o göra , den bilden jag fick helt out of the blue . Förutom de sitter han nästan alltid bredvid mig vid lunchen inte ens mina kvinnliga kollegor gör så här.
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Ge ut nr) skrev 2025-12-30 12:42:16 följande:
    Förstår men vi satt flera st på samma bord o han frågar mig inte alla. Sen vet jag inte om han har allas nr dock var ursäkten till o ha mit nr ett hitte på de  hade inget med jobbet o göra , den bilden jag fick helt out of the blue . Förutom de sitter han nästan alltid bredvid mig vid lunchen inte ens mina kvinnliga kollegor gör så här.
    Fast personen ovan har ju rätt. Bara för att man byter telefonnummer, så innebär det ju inte att man ska hålla på att skicka meddelanden till varandra.
  • Anonym (P)

Han ville kolla sin attraktionskraft på tjejer, killar kan vara så barnsliga.

• Anonym (Ge ut nr)
    Anonym (Fast) skrev 2025-12-30 18:26:25 följande:
    Fast personen ovan har ju rätt. Bara för att man byter telefonnummer, så innebär det ju inte att man ska hålla på att skicka meddelanden till varandra.
    Då kan man lika gärna vara utan varandras nr
  • Anonym (Ge ut nr)
    Anonym (Fast) skrev 2025-12-30 18:26:25 följande:
    Han frågar allså helt blygt efter mitt nr- ... Mitt namn,,, kan jag få ditt telefonnummer jag ska "bara " skicka en bild.  Skickar en helt random bild ej relaterat till arbete/skola inget. För o sen efter de skicka allmänt vardagligt men med typ 1-2 dagar mellan var sms. 
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Ge ut nr) skrev 2025-12-30 18:58:58 följande:
    Han frågar allså helt blygt efter mitt nr- ... Mitt namn,,, kan jag få ditt telefonnummer jag ska "bara " skicka en bild.  Skickar en helt random bild ej relaterat till arbete/skola inget. För o sen efter de skicka allmänt vardagligt men med typ 1-2 dagar mellan var sms. 
    Vad har det med mitt inlägg att göra?
  • Anonym (Tilda)

Men varför tar du inte reda på om han är  det minsta intresserad då?
    Fråga om han vill hitta på något då. Förstår verkligen inte vad du väntar på.

• Anonym (Ge ut nr)

Jag är ganska feg och försöker lista ut genom olika signaler på om dörren är öppen eller ej. Jag kan även flörta försiktig för o se en ev respons.
    Om han säger nej blir de skulle jobbigt o "jobba ihop sen" 

• Anonym (Tilda)
    Anonym (Ge ut nr) skrev 2025-12-30 21:57:40 följande:

Jag är ganska feg och försöker lista ut genom olika signaler på om dörren är öppen eller ej. Jag kan även flörta försiktig för o se en ev respons.
    Om han säger nej blir de skulle jobbigt o "jobba ihop sen" 

?örja med att skriva. Jag kommer att gå till bla bla om du vill så häng på. Då kommer det inte bli pinsamt om han säger nej för du skulle jun ändå till detta ställe. Förstår du hur jag menar? :)
  • Anonym (Ge ut nr)
    Anonym (Tilda) skrev 2025-12-30 22:08:30 följande:
    ?örja med att skriva. Jag kommer att gå till bla bla om du vill så häng på. Då kommer det inte bli pinsamt om han säger nej för du skulle jun ändå till detta ställe. Förstår du hur jag menar? :)
    Gjorde så en gång jag ska "ändå till" villket jag egentligen inte skulle men ja han hängde på . Räknas inte som dejt tänker jag utan jag erbjöd mig hjälpa honom köra grejer + honom för jag skulle "ändå" dit. 
    Gav honom en snabb kram också. 
    Antingen är han rädd, skit blyg,  trög , har en undvikande anknytning eller inte intresserad. 
    Alt jag är trög o fattar inte att hans inte signaler är signaler på ointresse ex ta 2 dar på sig o skriva tillbaka på en fråga. . 
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Ge ut nr) skrev 2025-12-30 18:53:03 följande:
    Då kan man lika gärna vara utan varandras nr
    Jag tycker att det är en märklig tolkning. Man håller ju inte på att texta till alla som man har numret till, i alla fall inte regelbundet. Han låter inte så intresserad. Han var modig nog att fråga. Självklart hade han svarat mer ifall han vore intresserad.
  • Anonym (Tilda)
    Anonym (Ge ut nr) skrev 2025-12-30 22:32:46 följande:
    Gjorde så en gång jag ska "ändå till" villket jag egentligen inte skulle men ja han hängde på . Räknas inte som dejt tänker jag utan jag erbjöd mig hjälpa honom köra grejer + honom för jag skulle "ändå" dit. 
    Gav honom en snabb kram också. 
    Antingen är han rädd, skit blyg,  trög , har en undvikande anknytning eller inte intresserad. 
    Alt jag är trög o fattar inte att hans inte signaler är signaler på ointresse ex ta 2 dar på sig o skriva tillbaka på en fråga. . 
    Bra gjort :) Kanske du ändå skulle säga så en gång till fast att du ska till något trevligt ställe där ni kan sitta och prata. Kanske hitta på att du brukar gå till något kafe då och då och att du ska dit idag och att de har så gott kaffe där så därför går du gärna dit (om han och du dricker det) (espressohouse har riktigt gott kaffe tex) och undrar om han vill hänga på dit. Det borde vara tillräckligt gjort då från din sida :)
Svar på tråden Varför frågar en kille om en tjejs nr?