• StoltMamma88

Flytt till Stockholmsområdet

Hej!

Min sambo har fått jobb på Karolinska och kommer jobba i både Solna och Huddinge. (Men förmodligen främst Solna)

Vi kommer få hjälp av sjukhuset med boende den första perioden men vill sedan flytta till något mer permanent.

Vi har en bebis på 8 månader så ett barnvänligt område är viktigt för oss. Samt bra pendelavstånd till både Solna och Huddinge.

Vilka områden rekommenderar ni? Jag behöver byta jobb pga flytten, men kommer vara hemma och föräldraledig första perioden så vi behöver än så länge inte tänka på det.

Vi gillar naturen men även stadens utbud. Stort plus med fina lekplatser och andra barnaktiviteter i närheten.
    Då vi bor i villa på landet nu tror jag att jag kommer föredra radhus, men inte säkert att vi har råd med det inom OK pendelavstånd (max 30 minuter), så alla tips tas tacksamt emot.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Flytt till Stockholmsområdet
  • Kammen320

Nånstans längs pendeln då han kommer att jobba både i Solna och i Huddinge skulle jag kollat på isf. Gillar Huddinge, Rådsparken är rätt fin och barnvänlig så nån lägenhet i närheten där kanske? Norra sidan har jag ingen direkt koll på tyvärr...

Svar på tråden Flytt till Stockholmsområdet