• Anonym (Anonym)

Hur fan går man vidare ?! 💔

Hej! Vet inte hur jag ska börja inlägget men jag och en kille har varit av och på flera gånger i 10 år bara nu i år så har vi varit av och på minst 3 gånger.

Jag trodde i många år att han inte var min typ men jag har insett att han är den enda mannen jag vill ha.

Jag vet att han har haft det jobbigt med tidigare relationer och att han har blivit sårad och han verkar vara rädd för att satsa på oss och dejta på riktigt men jag har också blivit sårad tidigare och jag är också rädd. Nu har han backat igen och det gör så jävla ont för jag vet att han har känslor för mig fast han vågar inte riktigt erkänna det för sig själv för han är rädd för att bli sårad och han kanske är rädd för att han inte är tillräcklig för mig eller rädd att han sårar mig rädd att han känner för mycket. Men jag vill ju ha han som han är jag vill inte att han ändrar på sig för jag älskar honom. Det enda som är jobbigt är hans adhd att han är så impulsiv och att han flyr så fort jag försöker prata känslor. 
    Det är så jävla jobbigt när han plötsligt kommer tillbaka och är gullig och jag får hopp igen och sen flyr han när det blir för mycket och så kommer han tillbaka och så håller vi på såhär i evigheter jag vet inte hur länge jag klarar det här jag går sönder varje gångjag älskar honom men hur länge ska jag orka ibland känns det som att jag kan vänta hela livet på honom tills han äntligen slutar vara rädd och vågar satsa på oss men tänk om han aldrig blir redo då fast han har känslor för mig ?  Är det nån annan som varit med om samma sak  ? och hur har det gått för er ? Kan detta ha att göra med att vi är unga 

• Svar på tråden Hur fan går man vidare ?! 💔
  • Anonym (G)

Ja, en person med ADHD kan nog reta sig på en person med lätt autism . Och en person med lätt autism kan nog reta sig på en person med ADHD. I vissa avseenden är de varandras motsatser.

Utöver detta kan man sedan ha anknytningsmönster som gör det svårt att vara i en relation.

• Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 23:03:00 följande:
    Ja han verkar inte förstå att jag blir ledsen och sårad när han kommer och går. Ena stunden är han gullig och skickar hjärtan m.m och nästa stund ignorerar han mig. Han måste försöka förstå att jag kanske inte alltid kommer finnas där jag älskar honom men jag vet inte hur länge jag orkar. Antingen förstår han väl att jag blir ledsen och så backar han för han inte orkar med mina känslor kanske eller så är han väl bara en idiotisk skithög som vet att jag blir sårad men struntar i mina känslor. Inte blir det bättre av att han har adhd och jag har lätt autism och add jag tror tyvärr vi krockar med våra diagnoser, han är impulsiv och extrovert vill vara spontan och tar dagen som den kommer, jag behöver tydlighet att han säger hur han känner att han talar om om jag gör nåt fel , jag behöver planera för att må bra och jag är introvert. Ibland gör hans adhd mig galen för han är så impulsiv och tänker inte han blir säkert tokig på mitt övertänkade hela tiden
    Jag tror att han förstår, men du kan ju skriva exakt detta när han tar kontakt igen. Håll det kort, högst 5 rader! Tex:
    "jag blir ledsen och sårad när du kommer och går. Ena stunden är du gullig och skickar hjärtan m.m och nästa stund ignorerar du mig. Du måste försöka förstå att jag kanske inte alltid kommer finnas där jag älskar dig men jag vet inte hur länge jag orkar. "

Det sagt, så tror jag absolut att han förstår. Att du blir ledsen när han triggas av närhet så att han drar sig undan gör att han drar sig undan ännu mer och inte ens vill ha kontakt. Att du pratar om dina känslor ger nämligen närhet, vilken i det läget alltså knuffar bort honom.

I det läget i cykeln saknar han inte dig, utan är antagligen lättad och känner sig fri. Saknaden kommer istället när han väl känner att pressen är borta.

Ser du vad det innebär?

Du kan inte hjälpa honom, det måste han göra själv. Däremot kan du hjälpa dig.
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 23:06:59 följande:
    Ja men jag klarar nog inte av att säga det för jag är rädd att vi börjar bråka då och så drar han igen och sen är jag ledsen...
    Det innebär ju att du vill ha ett förhållande med honom där han inte går när det blir för mycket prat om känslor=
    Du vill att han förändras.
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 23:04:36 följande:
    Jag vet inte. Nej jag säger nog inget för då blir det tjafs direkt.
    Det har du högst troligt rätt i att det blir.

Vid vilket tillfälle blir det inte tjafs om detta sägs och du står på dig?
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-12-30 23:10:32 följande:
    Jag tror att han förstår, men du kan ju skriva exakt detta när han tar kontakt igen. Håll det kort, högst 5 rader! Tex:
    "jag blir ledsen och sårad när du kommer och går. Ena stunden är du gullig och skickar hjärtan m.m och nästa stund ignorerar du mig. Du måste försöka förstå att jag kanske inte alltid kommer finnas där jag älskar dig men jag vet inte hur länge jag orkar. "

Det sagt, så tror jag absolut att han förstår. Att du blir ledsen när han triggas av närhet så att han drar sig undan gör att han drar sig undan ännu mer och inte ens vill ha kontakt. Att du pratar om dina känslor ger nämligen närhet, vilken i det läget alltså knuffar bort honom.

I det läget i cykeln saknar han inte dig, utan är antagligen lättad och känner sig fri. Saknaden kommer istället när han väl känner att pressen är borta.

Ser du vad det innebär?

Du kan inte hjälpa honom, det måste han göra själv. Däremot kan du hjälpa dig.
    Men om han förstår så varför gör han såhär då om och om igen ? Varför kontaktar han just mig varenda gång ? Vad har jag gjort för att förtjäna all skit ? Funderar på om han ens bryr sig om mig en kompis till honom som jag pratade med sa förut "han är jävligt speciell ska jag väl säga ibland blir det missförstånd men han är snäll. Jag vill ge samma skit tillbaka till honom för att han ska förstå hur det känns för mig men jag hatar inte honom så
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-12-30 23:18:47 följande:
    Det innebär ju att du vill ha ett förhållande med honom där han inte går när det blir för mycket prat om känslor=
    Du vill att han förändras.
    Ja vi måste kunna prata känslor iaf om vi ska ha ett förhållande annars fungerar det aldrig vi kan inte bara bygga ett förhållande på sex
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 23:24:45 följande:
    Men om han förstår så varför gör han såhär då om och om igen ? Varför kontaktar han just mig varenda gång ? Vad har jag gjort för att förtjäna all skit ? Funderar på om han ens bryr sig om mig en kompis till honom som jag pratade med sa förut "han är jävligt speciell ska jag väl säga ibland blir det missförstånd men han är snäll. Jag vill ge samma skit tillbaka till honom för att han ska förstå hur det känns för mig men jag hatar inte honom så
    Han kommer tillbaka därför att han:
    1: är kär i dig
    2: har stark anknytning till dig

Det kan vara 1+2 eller enbart nr 2.

Tänk dig att han är som en pendel, som inte kan låta bli närheten men som drar bort från den så snart han har den!
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-12-30 23:21:31 följande:
    Det har du högst troligt rätt i att det blir.

Vid vilket tillfälle blir det inte tjafs om detta sägs och du står på dig?
    Jag vet inte känns som att det tjafs oavsett när eller hur jag säger det det finns väl en risk att jag blir väldigt arg för att jag har hållit det för mig själv länge och så börjar jag gråta och så känner han sig obekväm och känner att han måste trösta mig och jag kanske inte vill bli tröstad och så blir det bara jävligt stelt 
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-12-30 23:27:50 följande:
    Han kommer tillbaka därför att han:
    1: är kär i dig
    2: har stark anknytning till dig

Det kan vara 1+2 eller enbart nr 2.

Tänk dig att han är som en pendel, som inte kan låta bli närheten men som drar bort från den så snart han har den!
    Ja inte vet jag om han är kär eller inte men han har nog känslor iaf men i min värld så borde man inte vilja såra nån man älskar då borde han blir ledsen om jag blir ledsen
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 23:30:19 följande:
    Ja inte vet jag om han är kär eller inte men han har nog känslor iaf men i min värld så borde man inte vilja såra nån man älskar då borde han blir ledsen om jag blir ledsen
    Han vill inte såra dig. Det är inte han som har skapat de här reaktionerna i hans nervsystem.

Oavsett, så OM han skulle vilja jobba på detta behöver du vara stadig själv om det öht ska fungera för honom att vara tillsammans med dig. Oavsett vinner du på att rikta om fokus till dig själv och lära dig att ge dig själv det du söker hos honom.

Han kommer att behöva en kvinna som klarar av att ta emot honom med öppen famn, sätta gränser och dessutom som obrytt ägnar sig åt sig själv när han drar sig undan.
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 23:28:21 följande:
    Jag vet inte känns som att det tjafs oavsett när eller hur jag säger det det finns väl en risk att jag blir väldigt arg för att jag har hållit det för mig själv länge och så börjar jag gråta och så känner han sig obekväm och känner att han måste trösta mig och jag kanske inte vill bli tröstad och så blir det bara jävligt stelt 
    Ja, men varför då dra ut på det som måste sägas?

Frågan var ju vad du vill. Detta är vad du vill. Din vilja är det viktigaste i ditt liv, hans liv får han ta ansvar för.

Om han försvinner pga att du uttrycker detta enda du vill, varför skulle du då sörja? Ställ den frågan till dig själv, och se om det är bindningar till honom som håller dig kvar eller om det är kärlek!
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 23:26:12 följande:
    Ja vi måste kunna prata känslor iaf om vi ska ha ett förhållande annars fungerar det aldrig vi kan inte bara bygga ett förhållande på sex
    Ja

Frågan blir:
    Prata om känslor därför att du känner ett starkt behov av att få ur dig dina känslor, eller avsätta tid att prata och lyssna till era respektive känslor?
  • Anonym (Hfinczfjk)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-30 20:10:50 följande:
    Men lik förbannat så kontaktar han ju mig om och om igen , han verkar ha träffat nån tjej nyligen men det verkar vara varit sex och nån han var kk med i höstas tror jag ser verkade iaf inte som att dom var tillsammans så. Han sa till mig i höstas "jag är inte bra på kärlek" men då är han väl inte bra på kärlek med andra tjejer heller ?
    Han kontaktar dig för att han kan. Han vet att du finns där när han vill men han är inte intresserad av något mer. Att han är rädd är skitsnack. Vore han intresserad av dig på riktigt skulle han gå i terapi eller vad som helst för att komma över sin rädsla.

Blockera honom, radera hans nummer och gå i terapi, du är medberoende. 

Du är 30, det är inte så ungt, det är dags för dig att ta tag i ditt liv och sluta hålla det på sparlåga för något som inte kommer att ske. 
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-12-30 23:35:00 följande:
    Han vill inte såra dig. Det är inte han som har skapat de här reaktionerna i hans nervsystem.

Oavsett, så OM han skulle vilja jobba på detta behöver du vara stadig själv om det öht ska fungera för honom att vara tillsammans med dig. Oavsett vinner du på att rikta om fokus till dig själv och lära dig att ge dig själv det du söker hos honom.

Han kommer att behöva en kvinna som klarar av att ta emot honom med öppen famn, sätta gränser och dessutom som obrytt ägnar sig åt sig själv när han drar sig undan.
    Fast det är ju det han gör ? Han sårar ju mig och han vet om att han sårar mig och han verkar inte direkt ligga vaken på natten och tänka på att jag kanske gråter mig till sömns varenda dag pga honom. Ja jag kommer ta emot honom med en öppen famn om han kommer tillbaka men han kommer få kämpa den gången för jag har blivit trött på att han tar mig för givet .
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-31 00:33:24 följande:
    Fast det är ju det han gör ? Han sårar ju mig och han vet om att han sårar mig och han verkar inte direkt ligga vaken på natten och tänka på att jag kanske gråter mig till sömns varenda dag pga honom. Ja jag kommer ta emot honom med en öppen famn om han kommer tillbaka men han kommer få kämpa den gången för jag har blivit trött på att han tar mig för givet .
    "Dessutom obrytt ägna sig åt sig själv när han drar sig undan"...
  • Anonym (Anonym)
    Olsdotter skrev 2025-12-31 00:36:29 följande:
    "Dessutom obrytt ägna sig åt sig själv när han drar sig undan"...
    Varför ska jag låtsas som att jag inte bryr mig när bryr mig om honom ? Han kommer väl inte komma tillbaka fortare för det ? Han kanske inte kommer tillbaka iaf knulla andra tjejer går tydligen bra men mig skiter han tydligen i
  • Olsdotter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-12-31 00:42:37 följande:
    Varför ska jag låtsas som att jag inte bryr mig när bryr mig om honom ? Han kommer väl inte komma tillbaka fortare för det ? Han kanske inte kommer tillbaka iaf knulla andra tjejer går tydligen bra men mig skiter han tydligen i
    Låtsas? Nej

Säger ju det;
    Frågan är om en sådan kvinna existerar.

Din utmaning blir inte att ta emot honom med öppna armar. Din utmaning blir att sätta gränser och även att ha så enormt självförtroende, vänkrets och förmåga att ge till dig själv att du kan stå trygg i att han försvinner efter känslomässig närhet.

Som du förstår är det lång väg dit.
Svar på tråden Hur fan går man vidare ?! 💔