Dejta som 42-årig kille?
Nu känner jag att det är dags. Att börja dejta igen alltså. Sex månader har gått sedan jag flyttade isär från exet. Vi var tillsammans i 15 år och har tre fantastiska barn ihop. 15 år är en lång tid och att dejta nu verkar skilja sig en hel del från när jag och exet träffades.
Jag är 42 år och har förut alltid haft lätt för att dejta. Träffade många tjejer ute, via vänner eller plugg/jobb. Dejtingapparna känns skrämmande och allt verkar handla om utseende. Stämmer detta? Att jag alltid har haft lätt för att träffa någon tror jag handlar om att jag är väldigt social, lyssnar, är nyfiken och ställer frågor. Det framgår ju inte av en bild på Tinder liksom.
Kan tillägga att jag rakade av mig håret för några år sedan på grund av tunnhårighet och är rädd att det skrämmer bort många. Så det är en ny grej, att dejta utan hår och något jag är orolig över. Har dock bra skägg som kompensation haha.
Ni tjejer som dejtat via appar, vad i en killes profil fick er att skriva (eller svara för den delen)? Vilken app är bäst, Tinder, Hinge, Grindr?? Jag behöver höra lite pepp och dos and don?ts. Vad är en riktig ick (för att använda ett genX-begrepp)?
Tacksam för all hjälp innan jag kastar mig in i den här dejtingcirkusen.