• Anonym (WTF?)

Han har gett mig gonoreé i halsen...

Jag har åkt på årets fjärde, FJÄRDE, halsinfektion som kräver antibiotika. Idag kom odlingsprovet och hör och häpna, det var inte streptokocker, det var en jävla könssjukdom!

Denna panel har inte tagits förut men jag blev så less på att jag hela tiden är sjuk (har alltså haft mindre allvarliga omgångar med halsont, feber, förkylning där jag inte sökt läkarhjälp) och krävde att de skulle undersöka nogrannare.

Jag är gift. Har haft samma partner i 12 år. Mitt ex hade ett jobb där han årligen testades för ALLT, även könssjukdomar, så vet att det inte är någon gammal rest från honom.

Alltså på riktigt. Jag har tid till läkaren imorgon (var bara och lämnade prover innan och fick svaren via telefon på eftermiddagen idag) men alltså... Min man har som inte varit intresserad av mig på flera år. Inte ens rört mig sen i somras. Sover inte i samma rum som mig och verkar ha 0 intresse för att göra det. Hur har han ens lyckats smitta mig liksom?

Jag känner mig helt tom.

• Svar på tråden Han har gett mig gonoreé i halsen...
  • Anonym (WTF?)

Och varför jag skriver mitt i natten? För att jag inte kan sova. Googlar som en idiot. letar info. Undrar hur jag ska prata med honom om saken. Han är borta med jobbet och kommer hem imorgon.
    Ja, jag tyckte det var jäkligt onödigt att han måste fara och jobba i grannkommunen i 2 dagar när jag var så sjuk att jag blir andfådd av att sitta upp men iväg åkte han måndag kväll så fort jag kom från mitt jobb (jag måste in pga bokslut, det bryr sig inte om sjukdom, betalningar ska in på rätt år oavsett). Han hade kunnat välja att vara hemma och jobba på kontoret 5 minuter med bil från vårt hus men valde alltså att fara till grannkommunen och sova borta 2 nätter för att komme hem sen eftermiddag på nyårsafton. När jag är så sjuk att jag inte orkar sitta upp. Vi har 3 barn. som  har jullov.

• Anonym (Ghjkl)

Du borde lämna honom. Vilket svin. 

• Anonym (Fyfan)

Blir så galen på otrogna idioter! 

• Anonym (Fyfan)

Hmm, men om han inte rört dig sen i somras? Vem har du varit med då? Eftersom då kan det ju inte vara han? 

• Anonym (Ghjkl)
    Anonym (Fyfan) skrev 2025-12-31 02:13:57 följande:

Hmm, men om han inte rört dig sen i somras? Vem har du varit med då? Eftersom då kan det ju inte vara han? 

Man kan nog smittas via saliv om man har riktig otur. Och man kan gå med sjukdomar en längre tid, även om jag hört att man verkligen brukar märka av klamydia och gonorre i halsen.
  • Anonym (Hej)

Det är väl inget som säger att han varit otrogen? Han kan ju gått med det länge, innan dom blev tillsammans 

• Anonym (WTF?)
    Anonym (Fyfan) skrev 2025-12-31 02:13:57 följande:

Senast jag rörde en annan person var mitt ex, det var sensommaren 2013. Före det var våren 2005. Exet testades årligen för allt, även könssjukdomar, pga sitt jobb. 
    Anonym (Ghjkl) skrev 2025-12-31 02:24:11 följande:
    Man kan nog smittas via saliv om man har riktig otur. Och man kan gå med sjukdomar en längre tid, även om jag hört att man verkligen brukar märka av klamydia och gonorre i halsen.
    Jag har fått penicillin mot "streptokocker" i juni och september, jag har haft flera omgångar halsont utöver det men minns inte om jag fick medicin. Sedan förra hösten ahr jag ätit minst 4 pencilinkurer, kan ha varit en femte... Så det har absolut känts och har pågått en längre tid.

Det jag läst mig till på nätet är att gonorré är väldigt likt streptokocker enligt symptom, men ev lite mildare. Snabbtesterna på VC har inte visat strep men de har sagt att det spelar ingen roll för det syndes så tydligt att det var det det var, nu fick jag odling för att jag gnällde. Som jag förstår behöver gonorré annan/längre behandling och blir kvar vilande även om de allmänna symptomen blir bättre. Får veta mer hos doktorn idag. Sovit typ 3 timmar totalt inatt, känner mig jättepepp på detta besök. Dessutom har det kommit asmycket snö jag måste skotta för att komma ut med bilen (halvmeters plogvall...) och jag fattar inte hur jag ska orka...
  • Anonym (Hmm..,,)

Usch det låter verkligen jättejobbigt, lider så mkt med dig. Har själv aldrig haft en könssjukdom men vet att just gonorré är enkelt att bota. Värre är ju er framtid, relation och det samtal du måste ha med mannen.
    Känns det som att ni bara driver en familj ihop (låter så eftersom ni inte rör varandra) är väl detta nåt som kanske får er att ta tag i saken och separera? Hur gamla är barnen?

• Anonym (Omtanke)

Herregud känner med dig. Då blev du smittad i somras.
    Det du blir utsatt för nu kräver en riktigt drastisk åtgärd. När han kommer tillbaka från sin så kallade jobbresa så måste du begära skilsmässa. Du måste! Det här är absolut inte okej! Kram

• Anonym (ops)

Synden straffar sig själv eller ska vi säga den som gapar efter mycket tappar ofta hela stycket

• Heggesippus
    "Han hade kunnat välja att vara hemma och jobba på kontoret 5 minuter med bil från vårt hus men valde alltså att fara till grannkommunen och sova borta 2 nätter för att komme hem sen eftermiddag på nyårsafton."

Kan han möjligen ha en vän i viken? 
    Skulle inte förvåna mig.
Svar på tråden Han har gett mig gonoreé i halsen...