• Anonym (Framtid?)

Orolig för min partners hälsa

Min partner är bara 45 och har problem med övervikt(stor buk), högt blodtryck och sömnapné. Är väldigt fin och attraktiv för mig ändå, all övervikt sitter på magen. 
    Men detta gör mig orolig för min partners hälsa i så ung ålder och att han inte ska kunna bli gammal med mig. 
    Vikten har stadigt ökat sen vi träffades för 5 år sedan. Är aktiv men dåliga vanor gör att aktiviteten inte får effekt. 

• Svar på tråden Orolig för min partners hälsa
  • Anonym (Nil)

Vad säger han själv om sin hälsa, bryr han sig?

• Anonym (A)

Bryr han om sin hälsa?

• Anonym (Framtid?)

Ja och försöker i perioder ändra på sin livsstil men håller aldrig länge tyvärr. 

• Anonym (Nil)

Ja då finns det väl inte så mycket att göra, om han ger upp. 

• Suie

Hej
    Det enda som finns är att stötta. För mig fungerar att inte köpa hem något som kan trigga sötsug etc. Kanske något ? Han kanske känner frustration och därför landar på ruta ett. Fråga om det är något du kan hjälpa till med. Om han nu har tagit kontakt med läkare att du kan få följa med. Min sambo följde med första gången och fick höra samma sak som jag. På så sätt kände jag mig inte ensam i resan. 

• Anonym (Framtid?)
    Suie skrev 2025-12-31 23:40:39 följande:

Hej
    Det enda som finns är att stötta. För mig fungerar att inte köpa hem något som kan trigga sötsug etc. Kanske något ? Han kanske känner frustration och därför landar på ruta ett. Fråga om det är något du kan hjälpa till med. Om han nu har tagit kontakt med läkare att du kan få följa med. Min sambo följde med första gången och fick höra samma sak som jag. På så sätt kände jag mig inte ensam i resan. 

Tack för tips! Detta ska jag försöka mer med nu. Inte köpa hem något onyttigt och satsa på mer nyttig mat. 
Svar på tråden Orolig för min partners hälsa