• Anonym (Fundersam)

Barn med en man i en annan relation

Är det någon här som har valt att behålla ett barn vars pappa är i en relation (ja han var otrogen)? Hur har ni löst det med faderskapet och underhåll? Hur har er relation (du och barnets pappa) sett ut efter födseln? Hur har ert gemensamma barn påverkat barnets pappa och hans familj (fru/sambo och barn)? 

• Svar på tråden Barn med en man i en annan relation
  • Fjäril kär

Japp..  jag gjorde det...  Inget jag rekommenderar överhuvudtaget.. 

Det blev en smutsig vårdnadstvist som gick ända upp i hovrätten då hans fru ville göra allt hon kunde för stt förstöra mellan oss som både föräldrar och vänner, hon ville försäkra sig om att vi aldrig mer ville ha med varandra att göra ... (also known as svartsjuka).... 

Vårt barn fick betala priset ... 

• Anonym (Gitt)
    Fjäril kär skrev 2026-01-01 14:30:40 följande:

Det blev en smutsig vårdnadstvist som gick ända upp i hovrätten då hans fru ville göra allt hon kunde för stt förstöra mellan oss som både föräldrar och vänner, hon ville försäkra sig om att vi aldrig mer ville ha med varandra att göra ... (also known as svartsjuka).... 

Han hade väl ett eget val eller?
  • Fjäril kär
    Anonym (Gitt) skrev 2026-01-01 15:15:14 följande:
    Han hade väl ett eget val eller?
    Han var för feg... och jag har dessutom fått allt bekräftat från frun själv då dom skilde sig när vårt barn var ca 9 år ..  
  • Anonym (M.)
    Anonym (Fundersam) skrev 2026-01-01 02:23:52 följande:
    Barn med en man i en annan relation

Är det någon här som har valt att behålla ett barn vars pappa är i en relation (ja han var otrogen)? Hur har ni löst det med faderskapet och underhåll? Hur har er relation (du och barnets pappa) sett ut efter födseln? Hur har ert gemensamma barn påverkat barnets pappa och hans familj (fru/sambo och barn)? 

Ingen egen erfarenhet, men det du ska komma ihåg är att du inte har några som helst skyldigheter till någon annan än ditt barn. Du behöver inte döda det, för att underlätta för din älskare eller hans fru. Inget av detta är barnets fel.

Och - stormar tenderar att blåsa över, men barnet kommer alltid att finnas där, och du och han eller hon kommer att ha en nära relation hela ditt liv ut. DET är vad som är viktigt. Ni klarar er utan din älskare, om han inte önskar vara pappa eller inte får för sin fru. Underhåll måste han hur som helst betala, och som sagt - det är inte ett dugg synd om honom för det, han valde att göra det han gjorde. 

Om det handlar om en rik man, så kan det vara bra att veta att ditt barn alltid kommer att ha rätt till sin laglott, även om han skulle skriva något annat i sitt testamente. 

Du har såklart också betett dig svinigt (om du visste att karlsloken var gift), men två fel gör inte ett rätt. 
  • Anonym (Betty)

Hans fru hade väl i och för sig all anledning att vara svartsjuk eftersom hennes man ju faktiskt hade varit otrogen. Ändå benämner du det som något fult? Man kan alltså inte ens vara svartsjuk när man har all anledning i världen? 

Kan inte förstå hur det överhuvudtaget kan vara hennes fel att det går upp i rätten. Det kan väl inte hon driva? Det måste väl ändå varit han? Vad hon vill spelar ingen roll. Han hade inte behövt "lyda" sin fru. Han låter svag på många sätt. Varför lät HAN det bli en smutsig vårdnadstvist? Pistolhotade hon honom? 

Att hon bar sur ovh bitter på er förstår jag till fullo och hon har ingen anledning att underlätta eran relation. Det var upp till er två att se till att ha en anständig relation när ni har barn ihop.
  • Anonym (Betty)
    Fjäril kär skrev 2026-01-01 16:02:10 följande:
    Han var för feg... och jag har dessutom fått allt bekräftat från frun själv då dom skilde sig när vårt barn var ca 9 år ..  
    Vad fick du bekräftat från frun när de skilde sig? Att han var feg och inte vågade ta sitt ansvar?

Alltså jag har varit både älskarinna och otrogen så jag är inte guds bösta barn.

Men att du har mage att skylla på frun förstår jag inte. Det var inte upp till henne att sköta eran relation på ett bra sätt. Hon var så klart med all rätt upprörd. Det var upp till dig och din älskare att sköta det snyggt. Lägg inte det på frun.

Hon må ha brytt sig nada om erat barn (om man nu ens kan klandra henne för det)  men nu var det ju faktiskt ditt och din älskares barn så det var väl NI som skulle bry er om barnet och eran relation som föräldrar. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Betty) skrev 2026-01-01 16:34:55 följande:
    Vad fick du bekräftat från frun när de skilde sig? Att han var feg och inte vågade ta sitt ansvar?

Alltså jag har varit både älskarinna och otrogen så jag är inte guds bösta barn.

Men att du har mage att skylla på frun förstår jag inte. Det var inte upp till henne att sköta eran relation på ett bra sätt. Hon var så klart med all rätt upprörd. Det var upp till dig och din älskare att sköta det snyggt. Lägg inte det på frun.

Hon må ha brytt sig nada om erat barn (om man nu ens kan klandra henne för det)  men nu var det ju faktiskt ditt och din älskares barn så det var väl NI som skulle bry er om barnet och eran relation som föräldrar. 
    Du har aldrig mött rn sjukligt svartsjuk person hör jag.   
    Visst, han slogs om sitt barn men endast utifrån att köpa sig fri från sin del i ansvaret. Jag blev syndabock av båda två .. jag skulle straffas med att dra upp vårdnadstvist om att jag var olämplig som förälder av diverse påhittade skäl . Han blev en fullständigt vidrig människa som överhuvudtaget inte ville ha en sund relation som förälder.  Hon drev på i sin svartsjuka..  jag kunde överhuvudtaget aldrig ha en relation med honom, saker som rörde barnet fick jag sköta via henne..  hänta, lämna, ev förhinder,  inköp av kläder etc..  dom få gånger han hörde av sig var han hånfullt i tonen och hon skrek i bakgrunden.. 

Hon var den som lekte mamma och tog ansvar för barnet.  Hon försökte allt hon kunde stt ta min plats som förälder.  Allt i sina försök att han inte skulle frestas av att försöka välja mig en andra gång..  

Hon valde själv att vara otrogen med deras bästa kompis och lämnade honom för den nya ... då när allt kraschade ringde hon mig och då efter 9 år fick jag hela historien direkt från henne själv.  Och vi har pratat i timmar åtskilliga gånger efter det.   
  • Anonym (m)
    Anonym (Betty) skrev 2026-01-01 16:25:45 följande:

Hans fru hade väl i och för sig all anledning att vara svartsjuk eftersom hennes man ju faktiskt hade varit otrogen. Ändå benämner du det som något fult? Man kan alltså inte ens vara svartsjuk när man har all anledning i världen? 

Kan inte förstå hur det överhuvudtaget kan vara hennes fel att det går upp i rätten. Det kan väl inte hon driva? Det måste väl ändå varit han? Vad hon vill spelar ingen roll. Han hade inte behövt "lyda" sin fru. Han låter svag på många sätt. Varför lät HAN det bli en smutsig vårdnadstvist? Pistolhotade hon honom? 

Att hon bar sur ovh bitter på er förstår jag till fullo och hon har ingen anledning att underlätta eran relation. Det var upp till er två att se till att ha en anständig relation när ni har barn ihop.
    Underlätta deras relation? Om hon trots allt väljer att fortsätta med sin man så har hon väl anledning att åtminstone inte aktivt ställa till bråk och förstöra för sin man och hans barn att ha en sund relation. Åtminstone om hon bryr sig om sin man. Konstigt att stanna med någon man inte vill väl.
Svar på tråden Barn med en man i en annan relation