Särbo sen 9,5 år - hittat nya kondomer hos honom (LÅNGT)
Jag har varit tillsammans med en man i 9,5 år. Vi är båda 50+ så vi träffades när jag var 43 och han 47. Redan från start har det förekommit konstiga händelser som aldrig gått att förklara.
Vi är särbos pga han vill avvakta att dottern flyttar till sin pojkvän (hon sover ofta hos honom när hon jobbar sent trots att hon har eget boende men en bit bort ). Dock har det suttit långt inne att öht prata att flytta ihop, han vill ogärna prata framtid om det inte handlar om att planera en resa.
Några exempel på vad som hänt genom åren:
När vi hade varit ihop något halvår så skickar han av misstag ett meddelande till mig där han messat en bild på sig själv liggande i badbyxor och bad ?en kompis? skicka en motsvarande bild på sig. Han skämtade bort det med att det var ett internt skämt utan att nämna att ?kompisen? var en kvinna som han haft en affär med tidigare. Det upptäckte jag flera år senare.
Skickar meddelanden till annan kvinna 10 mån efter att vi träffats. Det är någon han haft en KK-relation med så det är sexuella meddelande om bla spanking. Hon försöker få honom att träffas, han svarar dock att han inte kan. Han messar med henne under en spa helg som jag bjöd honom på under vårt första år tillsammans. Han menade på att han ?ville vara snäll mot henne? och inte säga att han ville avsluta då hon var i en dysfunktionell relation och var rädd att hon skulle försöka hämnas på honom genom att kontakta hans jobb och han jobbar inom säkerhet.
När vi var på gemensam semester cirka 3-4 år in i förhållandet så anländer vi med olika plan då han kom direkt från en tjänsteresa. När jag ska flytta hans väska morgonen efter anländande så ramlar ett fodral för pass ur och det har två kondomer i sig (vi hade inte använt kondomer på flera år). Han påstod att de legat där sedan innan vi träffades. Dock visste jag att det fodralet inte haft kondomer i sig innan.
När vi varit ihop ett halvår var han på en resa med kompisar. Vi hade slutat med kondomer då då jag hade spiral och men han hade sina kondomer i lådan bredvid sängen. Han tog med sig kondomerna på resan och flera saknades när han kommit hem, det upptäckte jag när jag letade laddare i lådan. Han påstod att han använt dem på sexleksaker som han använt på sig själv efter att jag sagt att man inte ska använda dem mellan olika hål utan rengöring. Det visade sig sen att han träffat en gammal KK/flickvän på resan. Först sade han att han bara fikat med henne och senare framkom de att de bilat till ett utflyktsmål tillsammans och spenderat en hel dag ihop. Han bedyrade att det bara varit turistande.
Han köper mycket sexleksaker men använder dem inte tillsammans med mig. Även sådana som används på kvinnor. Om jag tar upp det är han snabb att säga att han köpt dem med avsikt att använda med mig och plockar då fram dem. Även massageljus. Han säger att han experimenterar mycket på sig själv.
Han gillar att klä sig i kvinnokläder men har aldrig gjort det med mig. Han har erkänt det när jag hittat kvinnokläder. Jag är tämligen säker på att han gillar det men är inte helt övertygad om att det heller inte varit andra kvinnor inblandade.
För 4 år sen var vi på en fest och skulle åka uber hem. Det tog tid och han hade glömt något hos dem vi var hos så han gick upp och bad mig beställa en uber med hans telefon. Jag ser då att hans förra uber-resa gick en onsdagkväll till en adress som en tidigare älskarinna bor på. Jag vet det för att de hade en affär innan vi träffades (samma kvinna som med bilden ovan) och hon var gift. Just den kvällen hade han sagt till mig att han jobbade sent. När jag konfronterade honom påstod han att han beställt ubern av misstag till en adress som en av hans medarbetare bor på men att han hade avbrutit den?
För 3-4 veckor sen var jag hemma hos honom och han hade lagat middag. Plötsligt fick jag ett hårstrå i munnen, ett riktigt långt blont hårstrå. Jag har kort mörkt hår och hans dotter mellanlångt mörkbrunt hår. Han blev helt förskräckt och påstod att han inte hade en aning om vart det kommit ifrån.
Igår var det nyårsafton och vi åt middag med några vänner. Även min 18-årige son var där. Plötsligt ser en av gästerna att det ligger en kondom på golvet bland särbons saker, den har uppenbarligen ramlat ut bokhyllan. Den är av samma märke som han tidigare använt då han använder en special-storlek. Han påstår att den är gammal men jag tittar på dammet och den går ut 2028. Jag och sonen skulle precis åka hem så vi åker hem, jag bara mumlar hejdå till alla och vi går. När jag googlar kondom-märket så står det att de alltid har 5 års hållbarhet så den måste vara köpt 2023 eller senare. Alltså? Jag bara frös och kände - detta är droppen?.
Nu har vi varit tillsammans länge, i sommar 10 år. Det har ju hänt grejor med jämna mellanrum och jag har aldrig kunnat bevisa något rakt av och har aldrig 100 % känt att jag litar på honom. Han är väldigt konflikträdd och jag har flera ggr kommit på honom med lögner för att ?behålla husfriden?, vita lögner. Han är mycket kärleksfull och generös, snäll mot mina barn och hjälpsam. Sexlivet har varit aktivt och bra även om jag haft det jobbigt med klimakteriet sista 3 åren. Men det är ju hela tiden detta mönster och när jag läser allt ovan så känns det helt orimligt att allt bara skulle vara tillfälligheter. Känner mig dum och naiv. Det finns mer än exemplen ovan, men det är alla dessa små pusselbitar som var och en verkar oviktiga men det tar ju aldrig slut och när man adderar det genom åren så ser i alla fall jag ett mönster.
Jag kan inte ha det så här och anar att det faktum att vi aldrig flyttat ihop hänger ihop med detta.
På ett sätt är jag just nu glad över det för vi har inget gemensamt boende, ingen gemensam ekonomi, inget gemensamt ägande, bara relationen. Att lämna skulle inte vara svårt men samtidigt skrämmer det mig att bli ensam då man spenderat så mycket tid ihop. Att vara särbo tar tid, all denna logistik med kläder, var man ska sova, att man måste välja bort annat som att träffa vänner för att hinna träffa särbon. En sambo träffar man ju mer naturligt i vardagen.
Ni som läser - era reflektioner?? Hjälp mig reda i mina tankar!