Irriterad på svärmor som inte hjälper till med barnbarnen trots flytt till hennes stad
Flyttade till min sambos hemstad för ett tag sedan för att vi skulle komma närmare familj då vi har två barn på 3 månader och 3 år. Min svärmor har varit väldigt angelägen om att vi ska flytta närmare henne och nu när vi bor här ses vi inte speciellt ofta ändå. Hon vet att jag har fått gå hemma med båda barnen i 2,5 månad då vårt stora barn inte fått förskoleplats än och det har varit oootroligt krävande med en bebis och en trotsig och rastlös 3-åring 😩 Ändå har hon aldrig erbjudit sig att komma och ta stora barnet en stund så att jag får avlastning och det gör mig faktiskt ganska besviken.
Vet att hon också har sitt eget liv osv, men hon har ändå tjatat hit oss och vi har lämnat ett helt liv bakom oss i vår förra stad med jobb, vänner etc. Till saken hör att hon endast bor 5 min promenad bort ifrån oss, så det är inte direkt krävande att bara komma förbi en sväng. Blev ännu mer irriterad idag när vi var hos henne på fika och min sambo sa till mig att han är imponerad att jag har orkat med dagarna med båda barnen. Då var hon bara tvungen att flika in att hon minsann också haft två småbarn (men hon var absolut inte hemma med båda två samtidigt i flera månader) ???? Börjar ångra att vi ens flyttade hit när en av huvudanledningarna var att vi skulle få lite avlastning ibland, som vi varit helt utan innan, då vi inte hade någon familjemedlem i förra staden.