• Anonym (vill)

vill bli gravid men inte skaffa barn

Jag är så förvirrad. Jag har en fruktansvärd längtan efter att bli gravid och är vid en punkt där jag inte bryr mig vem som gör mig gravid, bara jag blir det. Jag vill däremot inte skaffa barn och bli förälder nödvändigtvis, även om jag är öppen för att jag kanske ändrar mig längs resans gång.

Vad är det för "fel" på mig? Är det någon annan som känner igen sig i detta?

Jag går runt och bara tänker på att bli gravid, jag har sedan länge slutat med allt vad preventivmedel heter och min man har ingen åsikt om det. Ibland undrar jag om han ens tänker på att jag kan bli gravid om vi har sex (vilket händer väldigt sällan men risken/chansen finns ju).
    Vi har ett öppet förhållande och jag funderar starkt på att börja aktivt söka efter män som antingen inte bryr sig eller vill göra en kvinna gravid.

Finns det någon fetish för själva befruktningen? Att folk tänder på att vara/vara med gravida kvinnor är ju kanske en annan sak.

Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av att skriva här. Kanske bara skriva av mig, är det någon som känner igen känslan/behovet? Någonstans djupt inne vill jag ju såklart inte bli gravid bara för att genomgå en abort, det låter ju helt psykotiskt och det fattar jag ju också.

• Svar på tråden vill bli gravid men inte skaffa barn
  • Anonym (XXX)

Sök hjälp. känns inte som sunda tankar.

• Anonym (W)

Bli surrogatmamma. Det är lagligt i många andra länder.

• Mkay

Att vara gravid är hemskt, tär på dig och din kropp. Hatade att vara gravid från början till slut. Läs på lite om alla biverkningar (vissa tillfälliga och vissa permanenta) som graviditet kan leda till så kanske du tappar suget. 

• Spucks

Jag gissar att gällande graviditeten är det din kropp/dina hormonar som talar, medan gällande att vara föräldrar är det hjärnan.

Hur gammal är du? Har du mycket tid på dig att bli gravid, eller är det klockan som ticker?

Svar på tråden vill bli gravid men inte skaffa barn