• Anonym (Ingen är fel fri)

Moral kärringar och gubbar undanbedes

Med erfarenhet i handen. Hur vanligt är det med otrohet? Är du den som blivit bedragen eller är det du som bedar och av ren nyfikenhet varför? 

• Svar på tråden Moral kärringar och gubbar undanbedes
  • Anonym (Usch och fy)

Jag skulle aldrig vara otrogen, det är bara misogyna män som ägnar sig åt sånt i sin objektifiering av kvinnor! Dessutom särskriver man inte ordet moralkärringar eller felfri, bara så du vet!

• Anonym (H)

Under min singeltid hade jag sex med några upptagna kvinnor.

• Anonym (Usch och fy)
    Anonym (H) skrev 2026-01-02 15:42:40 följande:

Under min singeltid hade jag sex med några upptagna kvinnor.

Ännu en anledning att undvika män!
    Anonym (Usch och fy) skrev 2026-01-02 15:40:38 följande:

Jag skulle aldrig vara otrogen, det är bara misogyna män som ägnar sig åt sånt i sin objektifiering av kvinnor! Dessutom särskriver man inte ordet moralkärringar eller felfri, bara så du vet!

Nej men förlåt då. Det va ju sånna som du inte skulle skriva här. Gå vidare tack
  • Anonym (Usch och fy)
    Anonym (Ingen är fel fri) skrev 2026-01-02 15:46:31 följande:
    Nej men förlåt då. Det va ju sånna som du inte skulle skriva här. Gå vidare tack
    Jag har rätt att skriva mina åsikter i forumet. Sluta skriva själv istället.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Ingen är fel fri) skrev 2026-01-02 15:46:31 följande:
    Har inte ni ungdomar någon chattgrupp att hänga i innan skolan börjar igen?

Ska man undvika män så lär man bli lesbiska. Tack men nej tack. Gillar män 

Eller så kan du sluta skriva i min tråd o göra en egen tråd kanske.

• Anonym (Usch och fy)
    Anonym (Ingen är fel fri) skrev 2026-01-02 15:49:15 följande:

Tror inte ett ögonblick på att du är kvinna, kvinnor skriver inte så som du gör och de särskriver inte heller.
  • adgDSAG
    Anonym (Ingen är fel fri) skrev 2026-01-02 15:38:55 följande:
    Moral kärringar och gubbar undanbedes

Med erfarenhet i handen. Hur vanligt är det med otrohet? Är du den som blivit bedragen eller är det du som bedar och av ren nyfikenhet varför? 

Tror att otrohet inte är så vanligt i början av förhållandet, men att det kan bli vanligare senare. 

Ungdomar nja... Det va snällt.  Tack 😁

Vad är ungdom? 😁 Min dotter är 25 men jag är mer än gärna en ungdom. 

Usch o fy.  Jag skrev av nyfikenhet het inget annat. Vi är nog väldigt olika.  Och du kanske har haft ett super bra liv. Inte jag 😁. Har vänner som är otrogna. Ville se hur vanligt det är egentligen. 

O ja jag särskriver mitt x har varit på mig så många gånger 😁 och vi har även skrattat åt det tillsammans så där får du 10) procent rätt 

• Fjäril kär

Nån ungefärlig statistik säger att ca 38% av männen och 34% av kvinnor är eller har varit otrogen.   Oavsett läggning. 

Ja jag har varit både bedragen och bedragit samt varit den andra kvinnan....

Otrohet sker i alla samhällsklasser, av olika skäl och oavsett om man är lycklig eller inte.  Det finns ungefär lika många skäl till otrohet som det finns otrogna så det går inte att peka ut en specifik personlighet eller karaktärsdrag. Alla löper lika stor risk att hamna där helt enkelt . 

• Anonym (Meh)

Jag har aldrig varit otrogen men har däremot blivit bedragen. Jag har ett väldigt lågt behov av yttre bekräftelse och mitt intresse för majoriteten av mänskligheten är väldigt lågt så ser jag inte poängen. Dessutom ska man ha extremt tur om man ens lyckas hitta en man som är lyhörd nog för att ens ge någon njutning som är värd besväret, särskilt när det finns så effektiva sexleksaker nu för tiden. 

• Anonym (xxx)

Har inte varit otrogen och tycker - såklart - att det i princip är fel. Men jag tänker även, att det hände att jag blev avståndsförälskad i någon när jag själv var gift, eller att jag blev avståndsförälskad i någon som var gift när jag var singel. Jag hade ingen aning om hur jag skulle få till det med dessa underdjur, ens om jag hade velat strunta i det omoraliska i otrohet (hans eller min egen eller bådas). Så jag vet inte riktigt om jag har rätt att yvas över att jag aldrig gjorde det?

Jag tror att det många gånger är så att "tillfället gör tjuven". Även om det FINNS människor som förför andras män/hustrur bara för att de kan, och inte på grund av kärlek eller stark åtrå till just denna person... och utan att bry sig om konsekvenserna. Men jag tror att de trots allt är få. OBS jag pratar nu om människor som är vuxna, etablerade i samhället o.s.v. - inte WT-gäng där alla är med alla hit och dit, det räkas knappast som otrohet.

• Anonym (z)

Gift i många år, aldrig varit otrogen mot maken.

• Anonym (Måns)
    Anonym (Ingen är fel fri) skrev 2026-01-02 15:49:15 följande:

Är du 14 år eller? Nej för sex är mindre viktigt för kvinnor än män. Varför tror du män är så desperata att dom till och med köper sex. Det finns annat och betydligt viktigare saker i livet.  Dom fyller sina liv med annat. Om inte finns det så pass bra sex leksaker idag som skänker betydligt bättre njutning till dessa kvinnor. Än många sorgliga ursäkter till män i sängen.

TS är ett klassiskt exempel på, " jag vill bara höra från folk med samma åsikter som mig" så att jag kan rättfärdiga mitt beteende med otrohet.

Otrohet har alltid och kommer alltid vara fel, rent moraliskt. Precis som  med människor som går med i sekter etc. Så är det oftas en viss sorts människor som dras in i sådant.

Folk med stark moralisk grund och som fått lära sig tidigt i livet vad som är rätt och fel. Har inga problem med detta. Även om det även krävs lite psyke och människor som kan "står på sig" 

Bara riktigt ovärdigt med människor som försöker rättfärdiga detta vedervärdiga beteende. Ni borde fan skämmas.

Men det finns terapi att söka för detta, med väldigt goda resultat. Så slipper du dessutom bli stammis både hos vårdcentralen och hyllan för sexuellt överförbara sjukdomar på apoteket. Beteendet är inte friskt.
Svar på tråden Moral kärringar och gubbar undanbedes