Viktminskning för oss i klimakteriet
Detta är en tråd för oss tjejer i klimakteriet som vill bli av med våra extrakilon. Vi delar framgångar, motgångar, recept och tips.
Alla välkomna!
Detta är en tråd för oss tjejer i klimakteriet som vill bli av med våra extrakilon. Vi delar framgångar, motgångar, recept och tips.
Alla välkomna!
Spårat ur fullständigt. Övertid, sjuk man med sjukhusundersökningar och oro, deadline i nästa vecka men har idag avhändat mig en ordförandepost och hoppas få loss lite mer tid i tillvaron.
Folk runt mig får influensa, förkylning och cancer på löpande band så vem kan motivera sig att avstå livets goda då?

Hittade åter till gymmet. Det var tungt att springa idag, men bra.
Man blir glad efteråt. 
Precis vart iväg på ett corepass på Friskis. Alltid skönt när man väl kommit iväg och gjort som man tänkt sig.
Vikten står still på det stora hela. Att få till träningen när barnen är hemma går skit. Nåja, snart åker de på sportlovet med sin pappa och jag får till lite pass. Och snart är det vår och då ska vi börja springa tillsammans. Målet är Midnattsloppet 5km i augusti.
Blivit 3 pass på gymmet denna vecka.
Jag på morronen; Idag börjar nya livet, idag ska jag inte äta godis!
Jag på eftermiddagen: Hurra det är fredag och jag är hemma tidigt, vad gott med tre (små) chokladbiskvier som blev över från mitt möte!
*LOL*
Nytt försök imorron...
Barnen åkte iväg på sportlov i fredags, jag kom iväg till gymmet, dock ingen simning.
Igår tog jag en extrem vilodag. Gick inte utanför dörren.
Idag är det gym plus simning. Imorgon har jag bokat in mig på zumba, kanske simning efteråt.
Jag har kommit igång med träningen igen efter att ha åkt på en rejäl flunsa.
Jag kör mest styrketräning och börjar känna resultat, framförallt styrkan i armar och ben.
Jag har börjat med fasta på kvällen och det märks faktiskt lite skillnad. Jag äter frukost och lunch men bara lågkalorisoppa på kvällen.
Jag unnade mig lite takeaway och glass i fredags. Tänker hålla det till en fuskkväll.
Jag försöker fokusera på en vandringsresa jag ska göra i sommar. Jag vill komma i form tills dess.
Jag har kommit igång med träningen igen efter att ha åkt på en rejäl flunsa.
Jag kör mest styrketräning och börjar känna resultat, framförallt styrkan i armar och ben.
Jag har börjat med fasta på kvällen och det märks faktiskt lite skillnad. Jag äter frukost och lunch men bara lågkalorisoppa på kvällen.
Jag unnade mig lite takeaway och glass i fredags. Tänker hålla det till en fuskkväll.
Jag försöker fokusera på en vandringsresa jag ska göra i sommar. Jag vill komma i form tills dess.
Japp, jag äter extra mycket protein + tillskott. Jag äter mycket kyckling och lax med grönsaker, keso, ägg och kvarg, inga märkliga dieter utan sund och nyttig mat. Jag undviker bara att äta på kvällen (samt socker och vitt mjöl).
Jag måste dessutom äta mycket protein pga hypotyreosen.
Jag skulle inte orka träna annars.
Hej, vad passande att hitta er! Jag fyller 50 snart och har hamnat i menopaus för något år sen. Varit sjuk länge men nu börjat få tillbaka fysiken, misstanken var postcovid, men det visade sig vara en antidepressiv medicin som gav mig svåra biverkningar. Nu mår jag mycket bättre när jag avslutat den medicineringen. Ställde mig på vågen igår och såg att jag väger lika mycket som när jag varit höggravid.
Nu vill jag rensa kroppen och sen hitta till en sund och normal kost. Så nu kommer jag för första gången fasta, blir i tre dagar från imorgon. Efter fastan vill jag äta sund samt komma igång försiktigt med att träna. Inta tränat på över ett år, så det behöver försiktigt trappas upp.
Brandsläckning varje dag på jobbet, men igår blev det tränat och återgång till vägning- HJÄLP!!!! 
Men nu har jag ett antal skitjobbiga tandläkarbesök framför mig så får väl leva på soppa resten av våren. Så det jämnar väl ut sig? 
Kört ett bålpass på Friskis idag. Snart slut på månaden och dags för mätning och vägning igen.
Gymmet igen, 7 km idag. Lite bättre känsla än i måndags men ändå segt.
Varför sabbar man för sig själv?
Gymmet igen, 7 km idag. Lite bättre känsla än i måndags men ändå segt.
Varför sabbar man för sig själv?
Imorgon blir det att väga och mäta mig. Tänkt göra det i slutet på var månad för att se hur det tar sig.