Viktminskning för oss i klimakteriet
Detta är en tråd för oss tjejer i klimakteriet som vill bli av med våra extrakilon. Vi delar framgångar, motgångar, recept och tips.
Alla välkomna!
Detta är en tråd för oss tjejer i klimakteriet som vill bli av med våra extrakilon. Vi delar framgångar, motgångar, recept och tips.
Alla välkomna!
Hej, vad passande att hitta er! Jag fyller 50 snart och har hamnat i menopaus för något år sen. Varit sjuk länge men nu börjat få tillbaka fysiken, misstanken var postcovid, men det visade sig vara en antidepressiv medicin som gav mig svåra biverkningar. Nu mår jag mycket bättre när jag avslutat den medicineringen. Ställde mig på vågen igår och såg att jag väger lika mycket som när jag varit höggravid.
Nu vill jag rensa kroppen och sen hitta till en sund och normal kost. Så nu kommer jag för första gången fasta, blir i tre dagar från imorgon. Efter fastan vill jag äta sund samt komma igång försiktigt med att träna. Inta tränat på över ett år, så det behöver försiktigt trappas upp.
Brandsläckning varje dag på jobbet, men igår blev det tränat och återgång till vägning- HJÄLP!!!! 
Men nu har jag ett antal skitjobbiga tandläkarbesök framför mig så får väl leva på soppa resten av våren. Så det jämnar väl ut sig? 
Kört ett bålpass på Friskis idag. Snart slut på månaden och dags för mätning och vägning igen.
Gymmet igen, 7 km idag. Lite bättre känsla än i måndags men ändå segt.
Varför sabbar man för sig själv?
Gymmet igen, 7 km idag. Lite bättre känsla än i måndags men ändå segt.
Varför sabbar man för sig själv?
Imorgon blir det att väga och mäta mig. Tänkt göra det i slutet på var månad för att se hur det tar sig.
Hur går det för er ?
Hur går det för er ?
Shit vad långsamt det går. 😕
Jag kör hård styrketräning två gånger i veckan, ibland mer och fastar på kvällen. Under veckorna äter jag inget socker, vitt mjöl eller onyttigt fett, bara protein (kött, fisk) och grönsaker.
Inget fuskande i veckorna men unnar mig lite på helgerna.
Visst ser jag resultat, särskilt i ansiktet, benen och runt midjan, men det går inte att jämföra med när jag var yngre och kilona bara rasade.
Och den jäkla magen. Jag som alltid har haft platt mage, till och med efter graviditeten men nu är den svårast att bli av med.
Det gäller att inte ge upp när frustrationen kommer.
Jag är i alla fall nöjd med mina armmuskler. Jag är inte nöjd med armarna än men jag har verkligen fått muskler💪