• Anonym (Varningssignal)

50 plus med träningsbilder på Insta

Är du över 50 år och har ett Insta-konto fullt av bilder på dig när du tränar? Öppet konto för alla. Inget humoristiskt utan olika poser på dig i gymmet eller svettig efter en löprunda osv. Varför? 

• Svar på tråden 50 plus med träningsbilder på Insta
  • Anonym (Bättre än många slöisar)

50+ är det ovanligt att man tar ansvar för sin fysik och hälsa på detta sätt. Så det är väl definitivt värt att visa om man tex söker en partner.

Ett väldigt mycket bättre alternativ än alla fetton som sitter i stugorna som aldrig skulle orka ta tag i sin fysik.

• Anonym (J)

Innehåll utan variation och på samma tema är ointressant, oavsett vad det handlar om. 

Att hänvisa till ålder är enbart löjligt. Du köper nutidens ålderdom med hull och hår. Har du sprungit en halvmara på nytt PB? Det får du INTE lägga ut för du är för gammal!
    Varför stör du dig på det här?

• Anonym (Tränar ändå fast ingen vet)
    Anonym (Osmakligt) skrev 2026-01-04 00:44:30 följande:

Osmakligt att håna tränande 50+-kvinnor och tillägga "inget humoristiskt", när TS antagligen sitter och gapflabbar åt svaren han får.

varför drar du slutsatsen att TS menar kvinnor, det står inte  något om kön i texten. Och det är nog lika vanligt bland män med sådana konton, om inte vanligare..

Ser inget hån i texten heller utan en fråga VARFÖR man vill ha ett konto med bilde där man visar upp sin träning med liknande. bilder vecka efter ? år. När man nått en ålder i livet där man ofta ser andra värden i livet än yta 

Många många tränar utan att världen måste veta att man sprang x km på y monuter igår

• Anonym (Bättre än många slöisar)
    Anonym (Tränar ändå fast ingen vet) skrev 2026-01-04 08:16:10 följande:

varför drar du slutsatsen att TS menar kvinnor, det står inte  något om kön i texten. Och det är nog lika vanligt bland män med sådana konton, om inte vanligare..

Ser inget hån i texten heller utan en fråga VARFÖR man vill ha ett konto med bilde där man visar upp sin träning med liknande. bilder vecka efter ? år. När man nått en ålder i livet där man ofta ser andra värden i livet än yta 

Många många tränar utan att världen måste veta att man sprang x km på y monuter igår

Insta och liknande är en spegelbild av vad man gillar och prioriterar i livet. Om man renoverar så lägger man ut det, om man hänger med vänner och familj så lägger man ut det. Andra lägger ut mat, modegrejer, bilder på resor eller trädgård för att dom gillar det och är stolta.

Varför är det känsligt om man lägger ut träning? 
  • exandthecity
    Jag poserar inte men i övrigt stämmer beskrivningen i trådstarten väl in på mej. Händer såklart annat i mitt liv men jag lägger nästan bara upp träningsrelaterat. Utomhus och gym. Ca 2-3 inlägg per månad. 
    Fick en fin relation tack vare mitt Insta-konto. Hon kommenterade en av mina bilder och skrev att det vore kul att testa den sporten. Jag fixade utrustning så att hon fick testa ihop med mej. Därefter bjöd jag hem henne på middag. Det höll några månader och vi har fortsatt att ibland sporta ihop därefter. Via henne har jag också fått flera bra vänner bland andra likasinnade (båda kön) med passande intressen och livsstil.
  • Anonym (Paddan)

Jag är 50+ tant, gift med en  gubbe.
    När vi gör roliga udda projekt brukar vi dokumentera det.

Att komma iform skulle kunna vara ett sådant projekt med före/efter bilder, skulle nog lägga till humor och ha självdistans.

• Anonym (Varningssignal)
    exandthecity skrev 2026-01-04 09:16:25 följande:
    Jag poserar inte men i övrigt stämmer beskrivningen i trådstarten väl in på mej. Händer såklart annat i mitt liv men jag lägger nästan bara upp träningsrelaterat. Utomhus och gym. Ca 2-3 inlägg per månad. 
    Fick en fin relation tack vare mitt Insta-konto. Hon kommenterade en av mina bilder och skrev att det vore kul att testa den sporten. Jag fixade utrustning så att hon fick testa ihop med mej. Därefter bjöd jag hem henne på middag. Det höll några månader och vi har fortsatt att ibland sporta ihop därefter. Via henne har jag också fått flera bra vänner bland andra likasinnade (båda kön) med passande intressen och livsstil.
    Tack för svar. Då är syftet att vara synlig för dejting? Fortsätter du när du är i en relation? Då är det ju som att ha dejtingappen kvar.
    Skulle du ärligt uppskatta om din flickvän har kvar ett öppet konto med sexiga träningsbilder,  där hon troligen får erbjudanden och hejarop från andra och kanske tombörjar skriva med någon mer intressant än dig. 
  • exandthecity
    Anonym (Varningssignal) skrev 2026-01-04 14:40:06 följande:
    Tack för svar. Då är syftet att vara synlig för dejting? Fortsätter du när du är i en relation? Då är det ju som att ha dejtingappen kvar.
    Skulle du ärligt uppskatta om din flickvän har kvar ett öppet konto med sexiga träningsbilder,  där hon troligen får erbjudanden och hejarop från andra och kanske tombörjar skriva med någon mer intressant än dig. 
    Jag startade mitt Insta efter att jag började engagera mej i en grej rörande mångfald/inkludering. Skrev några inlägg om det i en FB-grupp varav iaf ett blev mycket uppskattat. Sedan blev jag blockad i den gruppen utan förklaring. Kollade upp vem som var admin och det verkade vara nån incel-snubbe som inte själv varit aktiv i gruppen sedan den startades. Han ville bara ha makten alltså. Då struntade jag i FB och startade Insta-kontot. Dejting har aldrig varit ett direkt syfte men jag är glad att jag tog chansen när den uppenbarade sig i ett läge då jag var fri att agera.
  • Anonym (Andra anledningar)
    Anonym (Varningssignal) skrev 2026-01-04 14:40:06 följande:
    Hur tror du de gör som redan tävlar, har PT som karriär och har insta då?

Min släkting hade 120 k följare när hon träffade sin man, han hade knappast blivit hennes man om han skulle börja lipa över det. Ibland är det många som gillar det du gillar, helt enkelt.
  • Anonym (Alfred)

Därför att det är hennes stil, men inte din stil.
    Hon kanske är stolt över sin kropp och vill visa upp den.

• Anonym (L)

Jag känner de som närmar sig 70 och gör så. Vad är ditt problem?

• Mrs Moneybags
    Anonym (Tränar ändå fast ingen vet) skrev 2026-01-03 18:56:18 följande:

Jag tycker det är en relevant fråga.
    Varför vill man som medelålders stoltsera med att man tränar, i fantasilösa bilder som visar upp (förmodligen en ok kropp) Men varianter på samma tema hela tiden

springa långt, hoppa högt, lyfta fint, klättra hit, cykla så?

tycker ens barn att det är pinsamt - kan jag ana

är man i ett förhållande men gör detta ändå för att visa upp sig

eller är det ett alternativ till datingprofil. ökar ditt intresse om den du dejtar har en sån sida (ålder över 50)

Väldigt bra att träna alltså men är de inte lite för gamla för att lägga ut, blir det inte lite skämskudde.

Varför anser du att det finns något slags bäst-före-datum just vid 50? 
    Varför är det pinsamt om man är 52, men inte när man är 42?

Låt folk göra vad de vill så länge de inte skadar någon. 

Vad har du själv för hobbies?
  • Ascendere

Vad fan har tid att hålla på och fota när man tränar, då är det fokus som gäller

• Anonym (Alfred)

Har hon välsvarvad kropp?

• Anonym (Snörök)

Skulle jag träffa en man som är såpass gammal som 50 plus skulle det vara ett stort minus om han har den typ av sida som bara fokuserar på träningsbilder på honom. För mig är det något behov som ska fyllas som jag inte tycker något  ska behöva I den åldern.
    Nu menar jag bild efter bild på honom i träning. Utan humor eller dialog reflektion självdistans

Någonstans I 30 års ålder bör både män och kvinnor kommit till insikt i att det är annat som räknas i livet än att ensidigt visa upp sig själv och om och om  berätta att i dag sprang jag 7 km. På ett sätt som inte avser att inspirera andra.

Jag tänker att dessa personer saknar bekräftelse från människor i verkligheten och söker den från främlingar så jag tycker synd om dem'

Sedan finns det många kul konton, men det var ju inte dessa som tråden avsåg. 

Svar på tråden 50 plus med träningsbilder på Insta