Ska man fortsätta skicka presenter/pengar till barnbarn när man inte får tack?
Vad tycker ni?
Ska man fortsätta skicka presenter / pengar till barnbarn när deras föräldrar inte tackar eller talar om att det kommit fram?
Vad tycker ni?
Ska man fortsätta skicka presenter / pengar till barnbarn när deras föräldrar inte tackar eller talar om att det kommit fram?
Nej.
Nej
Nej, men barnen bör samtidigt inte lida för föräldrarnas oförmåga att vara artiga. Spara pengar och presenter och ge direkt till barnbarnen de gånger ni ses. Strunt samma om det blir i efterskott från födelsedagar, jul eller liknande.
Nej.
Vad tycker ni?
Men hur är föräldrarna uppfostrade som inte lärt sig att man tackar för en gåva och lär sina barn att göra detsamma?
Nej. Jag skulle inte skicka pengar år efter år utan att ens få någon återkoppling om att de kommit fram. Spara pengarna till ni ses och gör något speciellt för barn tillsammans för pengarna.
Nej.
Jag är vuxen men vägrar "tacka" för presenter från släkt-idioter som jag inte har någon kontakt med. I hopp om att de till slut ska fatta.
Nej.
Jag är vuxen men vägrar "tacka" för presenter från släkt-idioter som jag inte har någon kontakt med. I hopp om att de till slut ska fatta.
Nej
De vill nog inte ha
Vad säger ert barn (och barnbarnen) när ni träffas då? Ingenting? Ni kan ju kanske fråga om de gjort något särskilt för pengarna? Är det småbarnsföräldrar vi pratar om? Är relationen till ert vuxna barn god annars? Tycker det är lite för lite information för att svara nej rakt av.
Barn och ungdomar är inte alltid bra på att tacka. Ring och prata med dem, fråga om de gillade presenten. Svälj stolthet och förtret.
Nej, det tycker jag inte.
Klart man inte fortsätter skicka om man inte ens får ett tack för presenten tillbaka. Vad är det för fel på folk idag?
Nej.