Svågers fru använder min barnlöshet som vapen i bråk
Jag skriver anonymt och behöver andras perspektiv? ursäkta om det är långt men jag behöver verkligen hjälp med en sjuk situation!!
Min man och jag har försökt skaffa barn i över 2 år. För ett år sen förlorade vi vårt barn efter nästan halva graviditeten vilket var en av de mest traumatiska händelserna i mitt liv. Alla i vår familj vet detta samt att vi försöker få barn och att jag har fertilitetsproblem.
För några dagar sen bråkade svågerns fru med min man hos hans föräldrar. Jag var då hemma hos min familj i en annan stad och min man stannade hos sin familj då han var oerhört förkyld med hög feber och hans pappa låg på sjukhus, så han hade det oerhört tufft. De satt vid matbordet och hennes småbarn störde honom väldigt mycket med högsta volymen på sina iPads så han blev irriterad och bad henne att ta barnen till någon annan plats då han behövde lite lugn när han åt mat.
Hon exploderade totalt och började kalla honom könsord, hotade att kasta en tallrik på honom, anklagade honom för att vi hatar hennes barn. Det värsta var att hon då sa något i stil med att detta är anledningen till varför Gud gör så att vi inte kan få några egna barn. Trots att hon vet vad vi går igenom.
Jag blockerade henne från alla sociala medier efter att min man berättade detta. Jag var så jäkla förbannad på henne. Hon hörde då av sig via Sms och skyllde på att hon haft ilska mot min man länge och började ta upp gamla gräl jag och hon haft bara för att undvika att be om ursäkt.
Detta är tyvärr ett mönster. Hon har genom åren bråkat med alla i släkten, säger ofta elaka saker, blir aggressiv när hon är arg och använder sånt andra berättar i förtroende för henne emot dem. Hon är manipulativ, kan inte ta kritik och använder oftast ursäkten att ?vi är ju familj? för att slippa ansvar. Hon hotar oftast med att man inte får träffa hennes barn längre vid konflikter.
Jag orkar inte mer med henne och tycker så som hon hållit på mot min man och det hon har sagt är oförlåtligt.
Men jag undrar ändå om jag överreagerar för att jag nu väljer att helt ta avstånd?
Hur hade ni hanterat en sån person när det är nära släkt? Det är ju omöjligt att undvika henne eftersom min mans släkt är oerhört social och umgås med varandra nästan hela tiden?.