Anonym (tack för kaffet) skrev 2026-01-04 18:41:19 följande:
Du påstod från början att det var "gränslöst" att bara hitta vänner på jobbet.
Har du många negativa erfarenheter av just jobbmiljöer eftersom du är så "taggarna utåt"?
Normala personer klarar enligt min mening att dela små saker om sig själva, ha lite humor och självdistans utan att känna att det inkräktar på varken dem själva eller andra. Vi har i allmänhet väldigt kul på mitt jobb och hittar samtalsämnen oavsett vilka andra kompetenser man diskuterar med. Ibland har man gemensamma hobbies, eller kan få tips om nya saker att testa.
Är du sann eller? Hon nämner ju att man men prata om sådana saker du nämner, som inte är personligt. Som väder etc.
Men även jag som man hade varit oroad över ditt beteende. Du börjar med att "attackera" henne och ifrågasätta varför. En del män verkar tro att arbetsplatser är ett sätt att dejta/komna nära kvinnor. Det låter som du är personligt stött av att hon inte gillar det.
Du hade blivit ett arbetsmiljöproblem, speciellt om du inte kan respektera gränser. Vad har du ens med hennes eventuella orsaker att göra? Det ska du strunta i, för du har nämnligen ingeting med hennes privatliv eller personliga anledningar att göra..
Det är INTE taggarna utåt att vilja vara privat. En del personer inser att dom faktiskt är på en arbetsplats först och främst och inte "Paradise Hotel". Alla vill inte spilla detaljer om sitt privatliv. FULL rätt till det.
Dom som vill det på min arbetsplats, dom går ut tar en öl/drink efter jobbet. Alla vill inte bli personliga med sina kollegor. Precis som " Linnea" säger. Arbetsliv och privatliv är två HELT skilda saker.
Varför reagera du ens så starkt på det hon skrev? Konstig reaktion om något.