Får jag någonsin tillbaka energin igen?
Jag har levt under stark stress i många år nu. Det är tyvärr stress som jag inte kan påverka utan bara försöka förhålla mig till.
När jag var yngre innan problemen startade hade jag mycket energi, ordnade sociala event, reste och jobbade hårt på min karriär.
Jag fick ge upp mycket av det livet och numera måste jag disponera min energi och den räcker aldrig till allt. Om det är mycket på jobbet blir det till exempel stökigt hemma.
Jag orkar inte heller ha ett lika aktivt socialt liv. Jag träffar mina vänner ibland men inte mer än så.
Idag har jag massa fix hemma och jag blir så trött att jag bryter ihop och gråter. Det kan ju inte vara normalt.
Jag kämpar på med allt, jobb etc. men tröttheten tar aldrig slut.
Jag var sjukskriven för utmattningsdepression för flera år sedan i några månader annars har jag fortsatt jobba heltid. Jag gillar mitt jobb och känner mig inte så stressad av det. Stressen är på det privata planet.
Jag är medelålders och många blir tröttare då men det här kan inte vara normalt som sagt.
Jag är ensamstående och måste göra allt själv. Jag är van vid det men ibland undrar jag hur andra som är två har det.
Jag minns inte längre hur det är att ha en normal energinivå.
Du som har haft ett stressigt liv och kommit ut på andra sidan. Fick du tillbaka din energi eller kommer resten av livet att vara så här?