• Anonym (Nya tider?)

Är rakad kuk det nya "normala" 2026?

Börjat på gym och har därför uppehållit mig i ett omklädningsrum.
    Mest killar i 25-årsåldern där och jag är mycket äldre.
    Noterar att väldigt många har bar kuk (nej, jag går inte och tittar nedåt).

Är dettta "normalt" tycker ni? Bara jag som inte hängt med?
    Kan ju säga att det iknappt fanns för 20 år sedan.

• Svar på tråden Är rakad kuk det nya "normala" 2026?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nya tider?) skrev 2026-01-27 01:43:46 följande:
    Vem är "Rob"? En legend?
    Vet ej och bryr mig inte heller.
  • Kirenaj68

Jag har ganska mycket hår över hela kroppen. Rakar mig bara i ansiktet. Jag har aldrig fattat vitsen med att raka sig runt kuken. Är det för att den ska verka större eller? Nåja. Det är förstås upp till var och en.

• Anonym (flams)
    Kirenaj68 skrev 2026-01-27 02:57:45 följande:

Jag har ganska mycket hår över hela kroppen. Rakar mig bara i ansiktet. Jag har aldrig fattat vitsen med att raka sig runt kuken. Är det för att den ska verka större eller? Nåja. Det är förstås upp till var och en.

I mitt fall var det min första flickvän som rakade mig, jag var då 15 och väldigt hårig, tyckte att det var himla skönt att bli av med och har fortsatt med det.

Ser större ut??
    Jag vet hur stor den är, kan ju knappast lura mig själv och har inte slagit mig om den ser större ut.

Jag rakar mig för min skull, även när jag är singel.

Alla gör vi olika med det mesta här i livet...och tur som fan är ju det!
  • Anonym (Inte allt väl?)
    Anonym (Nya tider?) skrev 2026-01-27 01:43:46 följande:
    Vem är "Rob"? En legend?
    Mer ett välkänt troll sen flera år vars största rädsla är fett. Han tar tillfället i akt så fort han kan att skamma alla, men framför allt kvinnor, med ett bmi över 18. Helst vill han ha beniga kvinnor med bmi 16.

Nu verkar en annan som bor i skogen ha lånat nicket. Om det nu är den välkända personen som går in i alla trådar om sex för att visa sin avsky mot alla som har sex eller skriver om sex.
    Är inte det definitionen av att trolla? Att skriva om saker enbart för att provocera och nedvärdera andra, även om man nu råkar tycka så?
    Kirenaj68 skrev 2026-01-27 02:57:45 följande:

Nej största anledningen till rakning är nog för att slippa ge sin partner hårstrån i munnen. För det behöver inte allt rakas bort.
  • Kirenaj68
    Anonym (flams) skrev 2026-01-27 07:08:57 följande:
    I mitt fall var det min första flickvän som rakade mig, jag var då 15 och väldigt hårig, tyckte att det var himla skönt att bli av med och har fortsatt med det.

Ser större ut??
    Jag vet hur stor den är, kan ju knappast lura mig själv och har inte slagit mig om den ser större ut.

Jag rakar mig för min skull, även när jag är singel.

Alla gör vi olika med det mesta här i livet...och tur som fan är ju det!
    Jag skrev på slutet att det är upp till var och en, så ja.....
  • Kirenaj68
    Anonym (Inte allt väl?) skrev 2026-01-28 08:13:59 följande:
    Nej största anledningen till rakning är nog för att slippa ge sin partner hårstrån i munnen. För det behöver inte allt rakas bort.
    Nä. Lite trimning räcker väl i det syftet. Sen beror det väl lite på hur stor den är.
  • Anonym (Nya tider?)

Fler åsikter om bara snoppar?

• jeager

Hej

Kille 38 år här. 

Har inte rakat mig sen typ 15 år sedan. Trivs med det och min partner gillar det också. 

Absolut det är många som helrakar sig det ser man när man är på gymmet. Tycker dock mig se att en del yngre väljer att inte raka sig i samma utsträckning som tidigare.

• Anonym (Dildolover)

Rakar inte men epilerar hela könet, även hustrun. Fungerar mycket bättre då man slipper stubb och man behöver bara göra det var 2-3 vecka. Man är slät mycket längre och när väl hårstråna kommer är de väldigt mjuka. 
    Helt släta kön för oss båda annars blir det inget mys. :)

• Anonym (Nya tider?)
    jeager skrev 2026-02-18 12:45:45 följande:

Hej

Kille 38 år här. 

Har inte rakat mig sen typ 15 år sedan. Trivs med det och min partner gillar det också. 

Absolut det är många som helrakar sig det ser man när man är på gymmet. Tycker dock mig se att en del yngre väljer att inte raka sig i samma utsträckning som tidigare.

Då kan jag tänka mig hur det ser ut his damernas. Där är man kanske ett UFO om man har fitthår.
    Anonym (Dildolover) skrev 2026-02-18 15:51:37 följande:

Rakar inte men epilerar hela könet, även hustrun. Fungerar mycket bättre då man slipper stubb och man behöver bara göra det var 2-3 vecka. Man är slät mycket längre och när väl hårstråna kommer är de väldigt mjuka. 
    Helt släta kön för oss båda annars blir det inget mys. :)

Hur går det till att epilera längre ner på blygdläpparna och pungen? Huden går ju att dra ut rätt långt där. Kör man bara på med apparaten eller måste man hålla ut hudpartiet så att det blir platt?
    Lite sugen på att testa. Funkar alla epilatorer bra? Även de billigare varianterna?
  • Anonym (Dildolover)
    Anonym (Inte allt väl?) skrev 2026-02-25 01:20:27 följande:
    Hur går det till att epilera längre ner på blygdläpparna och pungen? Huden går ju att dra ut rätt långt där. Kör man bara på med apparaten eller måste man hålla ut hudpartiet så att det blir platt?
    Lite sugen på att testa. Funkar alla epilatorer bra? Även de billigare varianterna?

Första gången så måste du raka dig för att låta det växa ut några mm. Kör med apparaten mothårs hela tiden, tyvärr växer det åt många håll därnere.😂 Pungen är ju lite lurigt men sträcker du huden ordentligt och tar lite mindre drag så gå det bra. Det har huggit några gånger för mig i början men det gör faktiskt inte så ont som man skulle kunna tro.😅 Har en Silk-Epil 9 som även går att använda i duschen tillsammans med tvål och så minskar risken. Använd en mild aftershave efter och jag brukar skrubba att undvika plitar och inåtväxande hårstrån. 

Detta upprepar jag varannan var tredje vecka och har gjort så i några år. Det mattar ut hårsäckarna och återväxten avtar. 

Lycka till!

• JohnanonX

Rakat mig sen 20 år tillbaka, skulle aldrig kunna tänka mig ha någon buske. Har turen att frugan delar min åsikt.

Händer att man låter håret runt växa någon centimeter, men kuk och pung skall vara slät 

Svar på tråden Är rakad kuk det nya "normala" 2026?