• Anonym (Young4ever)

138 ligg på ett år. Normalt eller lite?

Jag och min kille började använda en app för att logga hur mycket vi ligger och kom upp i 138 gånger under 2025. Vi är 40+, har varit ihop 3 år och bor ihop varannan vecka. 

är detta normalt?

• Svar på tråden 138 ligg på ett år. Normalt eller lite?
  • ac78

Jag är singel och jag låg ungefär lika många ggr...
    Så det är nog normalt.

• Anonym (Sällan)
    Anonym (Äkta mannen) skrev 2026-01-07 18:23:10 följande:

Denna tråden fick mig att börja räkna, visserligen mera nu när man varit ledig men 10ggr hittills i år. 
    45 ish år och tillsammans snart 25

10 ggr på 7 dagar alltså?
  • Anonym (PåJaktIgen)
    Anonym (Young4ever) skrev 2026-01-05 23:14:06 följande:
    138 ligg på ett år. Normalt eller lite?

Jag och min kille började använda en app för att logga hur mycket vi ligger och kom upp i 138 gånger under 2025. Vi är 40+, har varit ihop 3 år och bor ihop varannan vecka. 

är detta normalt?

Jag tycker att det låter rätt så mycket. För ett par som lever ihop konstant, istället för varannan vecka som ni gör, så hade det nog varit hyfsat normalt eftersom det då blivit 2-3 gånger per vecka. Nu låter det som att ni i princip har sex varje dag... jag tror inte att det hör till vanligheten.
  • Anonym (Äkta mannen)
    Anonym (Sällan) skrev 2026-01-08 07:59:58 följande:
    10 ggr på 7 dagar alltså?
    Ja precis 
    Blir som sagt mer när man är ledig. Normalt är nog 5-6ggr per vecka skulle jag tro
  • Anonym (Young4ever)

Det är ju kanske inte antalet som är det viktiga här utan snarare att hitta sin (som par) frekvens. Inser när vi läser svaren att det låter lagom skrytigt 😀 och det var inte meningen. 

För oss blev det dels ett sätt att synliggöra all närhet,
    dels gå ett sätt att inte tappa bort varandra.

Vi är granska nya (3år ca) och bor ihop varannan vecka och det gör mycket helt klart. Det blir ju en längtan som man vill ta igen. 

vi fick tips av en parterapeut (också något vi började med direkt istället för när det är för sent) om en app som heter fiftytwoormore.com som någon bekant till henne skapat. 

den bygger på tesen att 1 gång per vecka är bra för ett hälsosamt förhållande, men så mycket mer behövs inte. Den hjälper oss att komma ihåg, vi får lite mysiga mail som påminner oss och det blir vårt gemensamma ansvar. 

• UngGubbeinorr
    Anonym (Young4ever) skrev 2026-01-08 18:23:49 följande:

Det är ju kanske inte antalet som är det viktiga här utan snarare att hitta sin (som par) frekvens. Inser när vi läser svaren att det låter lagom skrytigt 😀 och det var inte meningen. 

För oss blev det dels ett sätt att synliggöra all närhet,
    dels gå ett sätt att inte tappa bort varandra.

Vi är granska nya (3år ca) och bor ihop varannan vecka och det gör mycket helt klart. Det blir ju en längtan som man vill ta igen. 

vi fick tips av en parterapeut (också något vi började med direkt istället för när det är för sent) om en app som heter fiftytwoormore.com som någon bekant till henne skapat. 

den bygger på tesen att 1 gång per vecka är bra för ett hälsosamt förhållande, men så mycket mer behövs inte. Den hjälper oss att komma ihåg, vi får lite mysiga mail som påminner oss och det blir vårt gemensamma ansvar. 

Ja, någonstans i grunden vill alla män och kvinnor knulla, kan låta grovt. Jag tror faktiskt att driften i genomsnitt är ungefär lika stor, vi vill det i genomsnitt. Kvinnor vill få orgasm likväl som män, knulla! Men det finns en skillnad, kanske egentligen inte så stor mellan kvinnor å män, snarare mellan olika personligheter sociala saker osv..
  • Anonym (AZ)
    Anonym (Avis) skrev 2026-01-06 09:06:11 följande:

Under 2025 låg jag fem gånger. Men då vart jag också singel haha :///

Allt är relativt.
    Är inte singel och låg noll gånger 2025.
    Avis på dig.

• Anonym (Kalle)

Gift man, 1 gång förra året ?fantastiskt

• Anonym (vanir)

Det finns väl inget som heter normalt? 

De flesta vill ha intimitet och sex med sin partner, men hur ofta och mycket varierar.

Problem blir det först om man under lång tid har väldigt olika behov. Om den ena vill ofta och den andra sällan eller aldrig.

• Anonym (Malin)

Låter helt normalt, ni tar liksom igen det ni missar den veckan ni är från varann.

Svar på tråden 138 ligg på ett år. Normalt eller lite?