• baaa

om du var ung på familjeliv

Tänk om en ung människa som har precis fått barn och går in på detta sidan. ska denna personen verkligen se dessa dåliga trådar? Denna sidan handlar ju först om främst familj?  Vill ni prata om annat så har flashback som är ett annan forum. Detta har gått överstyr tycker jag.

• Svar på tråden om du var ung på familjeliv
  • Anonym (hcj)

Personer som får barn idag är vana vid internet. Är de missnöjda så väljer de andra forum. Vilket vi alla borde göra.

• Anonym (hcj)

Att tipsa om flashback är mycket märkligt

• Tyra myra
    baaa skrev 2026-01-05 23:55:35 följande:
    om du var ung på familjeliv

Tänk om en ung människa som har precis fått barn och går in på detta sidan. ska denna personen verkligen se dessa dåliga trådar? Denna sidan handlar ju först om främst familj?  Vill ni prata om annat så har flashback som är ett annan forum. Detta har gått överstyr tycker jag.

Tror inte att det enbart är unga kvinnor som reagerar på visst innehåll här. Själv är jag en mogen kvinna och svårt att förstå många av diskussionerna under sex och samlivs rubriken. Kanske är jag för gammal eller så är skribenterna där väldigt unga.  Därför går jag numer sällan in där.

Att det finns oseriösa skribenter överallt här på FL är en annan sak och beror nog på att forumet används av några som tidsfördriv, där de verkar känna njutning av att chockera och provocera. Man lär sig ganska snart att undvika dessa.

Om du lär dig att undvika detta så kan FL vara en bra källa till information från personliga upplevelser. Däremot är det ingen bra källa om du söker fakta.
  • Anonym (Bra...)

Jag tycker bara det är bra att unga kvinnor varnas i tid över hur äckliga och misogyna män kan vara. Det skapar förutsättningar för att de känner att de tidigt kan lämna en man som uppvisar såna tendenser, utan att behöva känna ånger eller skämmas. Vi är ju ett gäng kvinnor här som har erfarenheter av dåliga män, och som vet att när det gäller att ta hand om och sörja för våra barn så kan vi lika gärna göra det utan en mans hjälp, eftersom han sällan är till någon hjälp.

• Anonym (Bellis)

De som är unga idag har haft tillgång till nätet under stor del av sitt liv. De har sett sånt här sen de gick i högstadiet/gymnasiet, minst. 

• Anonym (Jodå)

Är detta ännu en trådstart som är missnöjd med män i allmänhet, sex och samlevnadsforumet och som vill styra upp sidan?

• Anonym (P)

Vad får dig att tro att just nyblivna föräldrar är extra sårbara för skräptrådar?

De har vuxit upp med internet och är väl medvetna om hur mycket skit som finns att läsa överallt där människor har en möjlighet att skriva fritt.

Vill du inte främja Familjeliv så är den bästa taktiken att hålla dig härifrån. Varje besök på sajten genererar reklamintäkter som gör att forumet kan leva vidare. 

• EnAnonumius
    Anonym (hcj) skrev 2026-01-06 00:03:03 följande:

Att tipsa om flashback är mycket märkligt

Och det är mycket mer märkligt att du inte orkar skriva varför det är märkligt att tipsa om Flashback.

Flashback är så mycket mer än de flesta väljer att fokusera på om det forumet.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden om du var ung på familjeliv