• Malinmana

Svår karpaltunnelsymdrom…

Har handledsskydd på natten, vilket inte verkar hjälpa. Fick ett för dag å ett för natt men använder endast dagskyddet, nattskyddet skaver.

Har, precis som föregående graviditeter, drabbats av karpaltunnelsyndrom. Har det även mellan graviditeterna men det visar sig inte i samma omfattning då. 

Den här graviditeten skiljer det sig mycket åt från de andra. Jag är nu endast i v 20 å det startade tidigt, säkert innan vecka 10. Det har förvärrats å fingrarna domnar å börjar ?surra? av det mesta, t ex av att skriva/skrolla på telefon. Mina bekymmer med värk (ibland smärta) visar sig allra mest natt, tidigt morgon å flera timmar efter uppstigning. Då strålar värken upp i armarna. Värken/smärtan sitter nog varstans i handen å sprider sig uppåt runt handled, upp till armbåge å till å med till axeln. Domningarna kan vara så kraftiga att jag skulle beskriva handen som en ?dockhand/skyltdockshand?.Vaknade för kanske 45 minuter sedan med just detta å kunde knappt få ned trosor å byxor när jag skulle kissa, torka underlivet med höger hand gick inte utan det gick bli med vänster. Går runt å gnyr å nästan hyperventilerar när det är som värst. Höger är värst men vänster skulle jag säga också har omfattande problem.

Känner någon igen sig?
    Detta måste ju ändå vara svår karpaltunnelsyndrom?
    Undrar ibland om det är nåt annat. Blir rädd att hela handen/armen ska få syrebrist å att det ska leda till amputation. Så illa känns det ibland. 

• Svar på tråden Svår karpaltunnelsymdrom…
  • mellie

Om jag var du skulle jag nog gå till läkare med det där. Det låter inte normalt. 

Svar på tråden Svår karpaltunnelsymdrom…