Anonym1229 skrev 2026-01-19 12:20:39 följande:
Jag hade först ett samtal med dem via Teams, efter att mina blodprover var klara osv. Och redan då tyckte dem att det såg såpass bra ut både svaren på dessa, samt att jag har en väldigt regelbunden cykel, så vi kom fram till att börja med en naturlig cykel. Sedan ville jag väldigt gärna göra en HSU hos dem också innan första försöket, för jag ville kolla allt som gick så att säga. Och även denna undersökning gjorde att de tyckte att naturlig cykel var lämpligt för 1-3 försök iaf. (De var väldigt optimistiska från början så de tror inte det ska krävas så många fler försök. Men OM så ska vi kolla närmre på en stimulerad senare i så fall).
Sjätte dagen efter IUI nu. Extremt lång väntan dessa två veckor hehe.. Ska absolut berätta.
Såg att du hade lite fler frågor. Vad gäller att planera in resa etc så har jag haft väldigt tur. Jobbar skift och både kvällar och helger, och med tanke på min väldigt regelbundna cykel, har jag kunnat tajma in det väl. Har haft koll även de månader som varit emellan försöken, för att kunna tajma så väl som möjligt. Samt att jag bor förhållandevis nära så bara behövt åka över dagen.
Hur har din upplevelse hittills varit?
Vad roligt att höra att allt gått så smidigt, och skönt med så regelbundna cyklar också. Hoppas verkligen andra försöket lyckats!
Jag hade ett möte med Sellmer också över teams men blev tyvärr nekad på grund av lite lågt bmi (17.5), trots bra värden i övrigt. Så jag får se hur jag ska göra härnäst, men först och främst får jag väl fokusera på att gå upp i vikt.