• Anonym (G)

Konstigt i relationen

Varit ihop i 2,5 år. Bor inte ihop men bott mycket hos varandra. 
    Varit lite oense om olika saker senaste tiden men inga större bråk. Upplever ändå vi skriver mer sällan till varandra än tidigare, men varje dag. Nu har vi setts lite mindre också. Frågan är om relationen börjar gå till sin ände eller om detta är normalt? 
    Vi har rätt mycket med livet på varsitt håll men alltid prioriterat varandra. Min partner är väldigt dålig på att prata känslor så även om jag frågar får jag alltid till svar att det inte är något. Vill ändå va lite beredd inför ett potentiellt avslut så jag inte hamnar i chock. Inte längesen min partner pratade framtid men känner att man vet aldrig med folk nuförtiden. 
    Någon som känner igen sig i utvecklingen och kan berätta hur det gick för er?

• Svar på tråden Konstigt i relationen
  • Anonym (-)

Så i framtiden väljer du bort partners som inte kan prata om känslor, så slipper du gå igenom detta igen. Det är inte värt det. 

• Anonym (G)
    Anonym (-) skrev 2026-01-06 11:42:52 följande:

Så i framtiden väljer du bort partners som inte kan prata om känslor, så slipper du gå igenom detta igen. Det är inte värt det. 

Nä det är lite jobbigt. Har varit såhär en gång för ett år sen också men då släppte det. Sen är jag själv långt från fläckfri men det är jag öppen med att jag vet och mina brister medans min partner blir som en mussla. Men allt annat är väldigt bra så det är tråkigt det blir såhär.
  • Anonym (Typ samma)

Bor ni långt ifrån varandra? Jag och min särbo bor ca 1  bort ifrån varandra och nu när snön har kommit så har det ju blivit att vi inte åkt till varandra.

Om ni fortfarande skriver till varandra var dag så skulle jag inte oroa mig så mycket.
    Man behöver inte skriva massor var dag och skulle det bli en dag då ni inte hörs alls så behöver det inte betyda något heller. När vi inte hörts på någon dag så har det oftast handlat om sjukdom. 

• Anonym (G)
    Anonym (Typ samma) skrev 2026-01-06 11:58:09 följande:

Bor ni långt ifrån varandra? Jag och min särbo bor ca 1  bort ifrån varandra och nu när snön har kommit så har det ju blivit att vi inte åkt till varandra.

Om ni fortfarande skriver till varandra var dag så skulle jag inte oroa mig så mycket.
    Man behöver inte skriva massor var dag och skulle det bli en dag då ni inte hörs alls så behöver det inte betyda något heller. När vi inte hörts på någon dag så har det oftast handlat om sjukdom. 

Är nog mer att min partner varit väldigt intensiv i sitt skrivande innan, nästan för mycket. Så skillnaden märks av. Har lärt mig att man inte ska pusha då utan själv matcha energin och avståndet om det är så att personen behöver en paus eller vila eller vad det nu kan vara. Och skulle den vilja göra slut är det ingen mening med att själv öka på kontakten...
    Handlar inte bara om rädsla för att det tar slut(vilket jag vet jag skulle överleva det också) utan mycket om att inte bli tagen för givet. 
  • Sceffli

Ni måste prata med varandra om det som sker, hur ni båda upplever det och varför det sker.  Din fråga är jättebra. Ställ den till honom. 

Svar på tråden Konstigt i relationen