Komma över extrem könsbesvikelse
Hej, jag behöver råd från er som varit i samma sits. Jag är gravid i vecka 19 med mitt första barn. Innan jag blev gravid hade jag verkligen noll preferens för kön, hade en känsla av att det skulle vara en liten pojke. Men det började bubbla upp känslor av ångest som jag inte riktigt kunde sätta fingret på men jag tyckte att det var jobbigt att inte veta vem det var där inne. Jag gjorde ett blodprov privat för att få veta kön efter att vi gjort kub. Fick svar en vecka senare att det visst var en liten kille där inne - och jag blev helt förstörd.
Jag blev jätteförvånad över min egen reaktion, har en lillebror som är mycket yngre än mig som jag älskar något ofantligt så jag har ingen emot pojkar. Jag är inte heller typiskt ?tjejig? av mig men är väldigt nära min mamma och har växt upp utan pappa.
Nu har jag extrem ångest ungefär dygnet runt och ångesten är mest över framtiden. Tänk om jag aldrig får en dotter? Tänk om nästa barn också är en kille? Tänk när alla mina kompisar sitter där med sina döttrar och inte jag? Jag ska prata med min barnmorska imorgon och förhoppningsvis få samtalsstöd. Det jag egentligen undrar är om någon varit i samma sits och sen kommit över det?? Alltså inte ni som fick en son först och sen en dotter utan ni som längtat efter en dotter men aldrig fått någon - och accepterat det?
Kommentarer om att allt som spelar roll är ett friskt barn undanbedes, jag vet det och jag mår skit och skäms över hur jag mår och mina tankar.