• Anonym (Redbullsize)

Svartsjuk hustru

Jag är som det sägs välutrustad, och det vet givetvis min hustru om. På sista tiden har diskussioner rörande mina kvinnliga vänner varit på tapeten gällande om dom vet om att jag är välutrustad, då hon hört på en fest just det. Har hon själv sagt det någon gång?, vilket hon inte har säger hon. Ryktet sprids tydligen på nåt sätt. 
    Är irriterande att bli utfrågad varje gång man utövar sin hobby (amatörmusiker)

• Svar på tråden Svartsjuk hustru
  • Anonym (Tror)

Jag tror att du tycker att det är ganska roligt att ryktet går..?

• Anonym (sefg)

OM du finner det som ett problem ts så är det som precis för alla andra människor som råkar ha en svartsjuk partner. Tyvärr kan jag nog hålla med de övriga, fast jag skrev här för att försöka stå upp för dig ifrån början.. Men du skriuver ingenstans att du älskar just din kvinna och inte är intresserad bara av henne och hur ska du få henne att förstå det... mm.. Detta gör att jag nu föll tillbaka och håller med de övriga. Du vill bara skryta om att du är välutrustad. Det var bara namn, adress och telefonnummer som saknades i denna tråd så kvinnor kan nå dig.

• Anonym (T)
    Anonym (Redbullsize) skrev 2026-01-07 11:39:29 följande:
    Svartsjuk hustru

Jag är som det sägs välutrustad, och det vet givetvis min hustru om. På sista tiden har diskussioner rörande mina kvinnliga vänner varit på tapeten gällande om dom vet om att jag är välutrustad, då hon hört på en fest just det. Har hon själv sagt det någon gång?, vilket hon inte har säger hon. Ryktet sprids tydligen på nåt sätt. 
    Är irriterande att bli utfrågad varje gång man utövar sin hobby (amatörmusiker)

Hmm, så din fru är svartsjuk för att dina kvinnliga vänner vet att du är välutrustad? 

Sen skriver du ätt du är amatörmusiker, är du ute på många gig och kommer alltid dina kvinnliga vänner dit och lyssnar? 

Jag får inte riktigt ihop det. Har din fru anledning att vara svartsjuk? 

Jag är också tillsammans med en musiker (hobbynivå) som är med i ett par olika bandkonstellationer. Han är ute och gigar då och då, vilket jag bara tycker är kul för han älskar musiken. Ibland är jag med, ibland inte, om han exempelvis spelar på slutna tillställningar. Han ser mycket bra ut och jag kan tänka mig att kvinnorna tittar på honom. Detta rör mig inte alls då han älskar mig och visar det ofta, jag har ingen anledning att vara svartsjuk. 
  • Anonym (A)

Förstår inte var svartsjukan kommer in i sammanhanget och vad är hon svartsjuk på.

• Anonym (Redbullsize)
    Anonym (T) skrev 2026-01-08 13:10:11 följande:
    Hmm, så din fru är svartsjuk för att dina kvinnliga vänner vet att du är välutrustad? 

Sen skriver du ätt du är amatörmusiker, är du ute på många gig och kommer alltid dina kvinnliga vänner dit och lyssnar? 

Jag får inte riktigt ihop det. Har din fru anledning att vara svartsjuk? 

Jag är också tillsammans med en musiker (hobbynivå) som är med i ett par olika bandkonstellationer. Han är ute och gigar då och då, vilket jag bara tycker är kul för han älskar musiken. Ibland är jag med, ibland inte, om han exempelvis spelar på slutna tillställningar. Han ser mycket bra ut och jag kan tänka mig att kvinnorna tittar på honom. Detta rör mig inte alls då han älskar mig och visar det ofta, jag har ingen anledning att vara svartsjuk. 
    Jag har ingen aning om mina kvinnliga vänner känner till det. Vore märkligt om alla dom känner till det!!?

Inte så ofta dom är på plats på gigen. Det händer då och då. Mina kvinnliga vänner är också hennes vänner till stor del.

Jag älskar också musiken, och min hustru. Jag hoppas jag ser bra ut också, och jag tror att du vet säkert att många manliga musiker gillas av kvinnor.

Det kanske var en bidragande orsak till att du träffa din man?.
  • Anonym (T)
    Anonym (Redbullsize) skrev 2026-01-08 18:48:56 följande:
    Jag har ingen aning om mina kvinnliga vänner känner till det. Vore märkligt om alla dom känner till det!!?

Inte så ofta dom är på plats på gigen. Det händer då och då. Mina kvinnliga vänner är också hennes vänner till stor del.

Jag älskar också musiken, och min hustru. Jag hoppas jag ser bra ut också, och jag tror att du vet säkert att många manliga musiker gillas av kvinnor.

Det kanske var en bidragande orsak till att du träffa din man?.
    Ja, det vore väldigt märkligt om dina kvinnliga vänner kände till det. Även om de känner till det spelar det väl ingen roll? Du är upptagen och älskar din fru ju!

Nej, jag träffade inte min partner när han gigade, dock hade vi första dejten i hans replokal men det är en annan historia haha! 

Ja, absolut gillas många manliga musiker av kvinnor och där finns säkert en del som utnyttjar det. 
  • Anonym (Tror)
    Anonym (A) skrev 2026-01-08 13:25:06 följande:

Förstår inte var svartsjukan kommer in i sammanhanget och vad är hon svartsjuk på.

Eller hur? Tror knappast att det är ts storlek som flickvännen är svartsjuk på...😉

Antagligen att kvinnorna dreglar över honom på scenen? Fast gör de det så beror det knappast på ts storlek. Om han inte går i mycket tajta byxor på scenen förstås, när konturerna nästan syns så kan jag tänka mig att storleken kan bli en snackis.
Svar på tråden Svartsjuk hustru