• Anonym (Katja)

Min man är sexmissbrukare, otrogen med män!

Hej, 
    Jag är helt ny här. 
    Testar detta i min önskan att få kontakt med en kvinna med liknande erfarenheter som jag har. 

Jag visste inte när vi gifte oss att han var bisexuell, och helt oerfaren på den sidan. Efter att han träffade mig blev han alltmer självsäker och hans längtan efter sex med män kröp inpå. Han började kontakta andra män på olika gaysidor. 
    Jag har upptäckt honom flera gånger och han lovat alltid - "det kommer aldrig att hända igen".
    Men det hände igen, och igen, och igen. Alltid i större omfattning och alltmer grovt sex. 
    Nu, efter 20 år, har jag lämnat honom. 
    Han är förtvivlad, för han har aldrig upplevt att han varit just "otrogen". Han har aldrig slutat älska mig, och han har aldrig velat byta ut mig, säger han. 

Jag hoppas att det finns någon mer än jag som levt/ lever med samma kaos som jag. 

• Svar på tråden Min man är sexmissbrukare, otrogen med män!
  • Anonym (g)
    ResanTillMelonia skrev 2026-01-07 19:27:31 följande:

Men dumpa bögen

Diskussionen startar på topp med bög som används som skällsord...
  • Anonym (Katja)
    ResanTillMelonia skrev 2026-01-07 19:27:31 följande:

Men dumpa bögen

Haha, det är ju det jag gjort. 
    Det var knappast det rådet jag behövde! 🙈
  • Anonym (Amelie)

Men menar du att du om och om igen har kommit på honom med att ha sex med andra? Vad har fått dig att stanna kvar de tidigare gångerna och vad är annorlunda nu? 

Förstår han att det enligt de flesta är otrohet att ha sex med andra, oavsett kön? Och även vilka risker han ev. utsatt dig för?

• Anonym (Katja)
    Anonym (Amelie) skrev 2026-01-07 19:37:10 följande:

Men menar du att du om och om igen har kommit på honom med att ha sex med andra? Vad har fått dig att stanna kvar de tidigare gångerna och vad är annorlunda nu? 

Förstår han att det enligt de flesta är otrohet att ha sex med andra, oavsett kön? Och även vilka risker han ev. utsatt dig för?

Du har fattat helt rätt. 
    Jag har stannat för att jag förstått det som ett missbruk, och han har tagit hjälp för att bli fri från det. Ändå har han tagit återfall efter återfall. 

Jag söker alltså kontakt med kvinna som upplevt liknande situation. 
    INTE för att få råd ang huruvida jag borde lämna eller ej. Jag flyttade för 7 månader sen. 
    Jag önskar bara få höra att jag inte är alldeles ensam om mitt trauma, min sorg, ilska osv..

Kanske någon känner igen sig och vill byta kontaktuppgifter med mig för ett privat "snack, oss bedragna emellan" 🤗
  • Anonym (Belinda)

En jag känner har varit med om det. Men hennes man lyckades hålla det hemligt länge och han träffade både kvinnor och män. De skildes när allt uppdagades och han har gått i terapi för sitt sexmissbruk. De har barn ihop och tagit sig genom detta så att de kan träffas på trevliga sätt med barnen. Men för det behövdes ju att han insåg att han hade problem och sökte vård. 

• Anonym (M.)

Men alltså, var glad att du slipper honom! Jag hade låtit honom gå redan efter den första bögincidenten. Tänk bara en sådan sak, som att han hade kunnat komma hem med HIV! Eller någon annan könssjukdom, men HIV är värst då den aldrig går att bota utan bara hållas i schack (och inte säkert det heller i hur många år som helst). Om de där bögarna gick ut och träffade din man bara för sex, så lär de ha gjort det med tiotals, kanske HUNDRATALS andra män också, liksom.

Han riskerade din hälsa och ditt liv, och det är oförlåtligt - förutom det andra, som att han faktiskt var otrogen ÄVEN om det rörde sig om andra män och inte kvinnor. 

• Anonym (weg)

Men va ? Är inte detta alla svenska kvinnors dröm? 

aja.. Låter som att han är gay och manodepressiv samt bipolär. 

• Anonym (Bögen)
    Anonym (M.) skrev 2026-01-08 04:08:53 följande:

Men alltså, var glad att du slipper honom! Jag hade låtit honom gå redan efter den första bögincidenten. Tänk bara en sådan sak, som att han hade kunnat komma hem med HIV! Eller någon annan könssjukdom, men HIV är värst då den aldrig går att bota utan bara hållas i schack (och inte säkert det heller i hur många år som helst). Om de där bögarna gick ut och träffade din man bara för sex, så lär de ha gjort det med tiotals, kanske HUNDRATALS andra män också, liksom.

Han riskerade din hälsa och ditt liv, och det är oförlåtligt - förutom det andra, som att han faktiskt var otrogen ÄVEN om det rörde sig om andra män och inte kvinnor. 

Hmm.. Låter som att du är kvar på tidigt nittiotal.
    Det ser lite annorlunda ut idag, med preventiva mediciner men framförallt kondom. Bara för att man är bisexuell så struntar man inte i skydd.
    Lika stor risk att dra hem nåt om man är otrogen med en kvinna.

• Anonym (M.)
    Anonym (Bögen) skrev 2026-01-08 16:07:30 följande:

Hmm.. Låter som att du är kvar på tidigt nittiotal.
    Det ser lite annorlunda ut idag, med preventiva mediciner men framförallt kondom. Bara för att man är bisexuell så struntar man inte i skydd.
    Lika stor risk att dra hem nåt om man är otrogen med en kvinna.

Nej det är det inte, i alla fall inte om kvinnan inte är prostituerad eller invandrad från de afrikanska länder där det är mycket vanligt förekommande. Och även om det finns bromsmediciner nu, så har dessa också sina biverkningar, och det är inte roligt att vara beroende av en livslång medicinering bara för en sådan saks skull. Försök inte bagatellisera karl'ns beteende. Vill han böga runt så får han väl leva ensam. 
  • Anonym (Katja)
    Anonym (Belinda) skrev 2026-01-07 22:14:11 följande:

En jag känner har varit med om det. Men hennes man lyckades hålla det hemligt länge och han träffade både kvinnor och män. De skildes när allt uppdagades och han har gått i terapi för sitt sexmissbruk. De har barn ihop och tagit sig genom detta så att de kan träffas på trevliga sätt med barnen. Men för det behövdes ju att han insåg att han hade problem och sökte vård. 

Tack för dig svar! 🤗
    Din väninna kanske redan är färdig i sin process. Men skulle du vilja fråga henne om hon är intresserad av att få kontakt med mig?
    Alternativt om hon känner till nån inofficiell chattgrupp el nåt för oss anhöriga till sexmissbrukare, som jag få hjälp att bli inbjuden till..
Svar på tråden Min man är sexmissbrukare, otrogen med män!