• Anonym (Körkort)

Jag har tappat körkortet, får man köra utan körkort tills man fått nytt?

Hej,
    Jag har tappat mitt körkort, eller hela plånboken. Jag har gjort förlustanmälan hos Transportstyrelsen och Polisen. Jag väntar på att få hem blanketten för att beställa ett nytt körkort. 

Får man köra bil om man saknar körkortet? Jag har bara ett vanligt ID-kort. 

• Svar på tråden Jag har tappat körkortet, får man köra utan körkort tills man fått nytt?
  • Anonym (Sara)

Varför googlar du inte bara fram svaret? Märkligt att du känner behovet att att ställa fråga här när du kan få fram svaret inom ett par sekunder. 

• Anonym (Hmm)

"Väntar på att få hem blanketten?" Varför sköter du inte det digitalt?

Tror du då får ett mail från transportstyrelsen t om under tiden som de fixar med KK så du kan visst köra bil och blir du stoppad så visar du bara mailet till dem.

Samtidigt så kan du förmodligen köra bil ändå eftersom att du har förlust anmält de både till Transportstyrelsen samt polisen. Se bara till att ha med dig bevis på förlust anmälningarna.

Så nej, de som svarat dig tidigare vet inte och definitivt inte den som skickade lawline länken.

Svar på tråden Jag har tappat körkortet, får man köra utan körkort tills man fått nytt?