• biolive

38 år och gravid för tredje gången på ett halvår

Hej, behöver egentligen bara höra några solskenshistorier vid det här laget. Förlåt för långt inlägg?

Har två barn sedan innan som är 7 och 5 år. Hade inte tänkt ha fler men så blev jag oplanerat gravid i juli förra året. Käkade då medicin som en inte ska äta när
    en är gravid och hade festat en hel del och fick därför PANIK pga visste inte vad vi skulle göra. Bestämde oss för att låta naturen göra sitt men det slutade i MA som sedan vägrade rubbas av en medicinsk abort, så jag fick en skrapning till slut i augusti.
    Efter det hade jag ÄL efter 8 dagar och blev gravid direkt igen. Hade en liten blödning i v.7 och kom in och det visade sig vara en (jätteovanligt) ofostrig graviditet. Och den bara fortsatte. Fick en skrapning i v.10 där de tog ut ?rikligt med material??. 

Bestämde oss för att gå i celibat efter det här pga helt slut. Men så hade jag ÄL igen för ett par veckor sedan (vet inte exakt när) och hade bim idag.
    Haft massor väldigt tydliga graviditetssymptom och testade svagt positivt på ett ?testa tidigt?-test idag.

Nu är jag ändå skitorolig för att det inte ska bli något av det här heller. Typ, ?det var för svagt, det har nog redan avstannat??

Är det någon som lyckats få en ?tredje gången gillt?-sladdis i min ålder? Fertil är jag ju uppenbarligen men kommer inte bli utredd pga mina tidigare barn?

• Svar på tråden 38 år och gravid för tredje gången på ett halvår
  • Anonym (XXX)

Förstår inte riktigt. Ville du bli gravid från första början?  

• biolive
    Anonym (XXX) skrev 2026-01-08 10:49:28 följande:

Förstår inte riktigt. Ville du bli gravid från första början?  

Inte första gången jag blev gravid, men efter den gången bestämde vi oss för att försöka få en sladdis ändå. Så
    den andra var planerad men ändå oplanerad (?) eftersom det gick snabbare än förväntat.
  • Anonym (Önskan)

Jag har inga solskenshistorier att dela med mig av. Jag längtar själv efter en sladdis. Jag har redan tre barn varav två flyttat hemifrån. Den yngsta är 11 och själv är jag 44 år.
    Jag har i flera år längtat efter ännu ett barn men maken har inte varit med på noterna. Han tycker att det räcker som det är. I höstas tog jag ut kopparspiralen eftersom jag var så trött på de rikliga blödningarna och klottblödningar mest hela tiden. Efter det har jag två gånger haft sen mens och känt mig gravid, men vet inte om jag varit det och fått tidiga missfall eller om det bara är klimakteriebesvär. 

Jag tog ut spiralen med tanken att om det blir något så är det meningen och annars får det vara som det är, men ju mera jag tänker på det desto mera önskar jag och hoppas att det faktiskt skulle lyckas. Jag har dock mina farhågor om att jag är för gammal. Det tog 1,5 år att bli gravid med yngsta barnet och det är redan 12 år sedan. Knappast har det blivit lättare sen dess.

Svar på tråden 38 år och gravid för tredje gången på ett halvår