Vågar man skaffa barn med en student?
1. Jag har träffat nån och det är bara på dejtingstadiet ännu, så jag vet att jag är en typiskt tjej och ligger på kapitel 17 fast vi just öppnat boken. Men, vi är inte purunga, så istället för att göra mitt vanliga misstag och bara fokusera på potential vill jag nu vara lite realistisk.
2. Killen är alltså någon som senare i livet bestämt sig för att studera (39 år) och har 3-4 år kvar på utbildningen. Dvs ingen som har särskilt mkt pengar en tid framåt. Han studerar dock till ett "bra" jobb, men det ligger inte runt knuten.
3. Jag har ett barn sen tidigare (något han tycker känns lite scary, men han är ju inte 29 år direkt, så han vill träffas och se vart det leder) och en bostadsrätt.
Ponera att vi är en match och blir ihop och skaffar barn efter ett år eller liknande. Går det att vara föräldraledig och betala sin bostad själv? Är det realistiskt? Jag har eget bolag med förmåner och föräldralön och sparade pengar, så skulle kunna betala lån för dem pengarna. Eller bedrar jag mig? Är det för många hinder?
Den red flag jag kan se med honom är att han verkar inte ha så mkt sparat, så är lite orolig att han är strulig med pengar, men där har jag inte alla fakta ännu.