• Anonym (t)

Är bilen hälsoskadlig?

Överallt ser jag bilar med bara en person i som åker och handlar när dom kan gå?
    Vi är ganska stilla sittande folk hur skadlig är bilen?

• Svar på tråden Är bilen hälsoskadlig?
  • Anonym (Yepp!)
    Anonym (var du bättre?) skrev 2026-01-09 23:55:42 följande:
    Frågan var i mitt namnFlört Men märklig text ja
    Minst sagt men, vad menar du??
    Fråga eller förklara dig!
  • Core
    Anonym (t) skrev 2026-01-09 19:48:10 följande:
    Din plånbok skulle vara bra utan gymkortet. Det är vägdam också på sommaren dina däck drar upp också
    Nyss talade du ur perspektivet vad som är mest hälsosamt. Nu är det ekonomin vi bryr oss om?

Min poäng är; du kan inte dra särskilt många slutsatser av folk du ser bakom ratten. Dom kanske tränar en annan tid på dygnet. Eller så kör dom barn mellan träningar eller stannar med sin bil på väg hem från jobbet, eller har nyligen opererat knät. Eller så är det en person som bor ensam, inte har något liv, som lika gärna hade gått till affären men ändå inte rör sig alls.

Den hade kanske mått bra av en promenad eller tre, men du hade nog mått bra av att inte bry dig så mycket om hur andra väljer att leva sina liv. Såg jag dig i din vardag skulle jag garanterat kunna se saker du gjorde i onödan, eller inte gjorde alls, vad gäller hälsa, ekonomi och relationer. Du med mig också. Men vi är människor, och brister i olika saker, låt det vara så och jobba med förändring där du har mandat och möjlighet istället - i ditt eget liv
  • SmartsomFN
    Ja, bilen är livsfarlig. Den utplånar tydligen all fysisk aktivitet i människans hela liv så fort man vrider om nyckeln.

Att någon kör ensam till affären kan ju omöjligt bero på att de redan gått 12 000 steg, har ett jobb, ett schema, ont i knäna, barn i baksätet eller helt enkelt inte ser matinköp som ett träningspass.

Nej, mycket bättre att vi bedriver folkhälsa genom att stå och moralisera över parkeringsplatser. Det har ju historiskt sett fungerat fantastiskt bra.

Men fortsätt gärna. Varje gång du ser en bil med en person i får du ju en ny chans att känna dig lite rörligare (...åtminstone mentalt).
  • Anonym (t)
    Core skrev 2026-01-10 07:53:02 följande:
    Nyss talade du ur perspektivet vad som är mest hälsosamt. Nu är det ekonomin vi bryr oss om?

Min poäng är; du kan inte dra särskilt många slutsatser av folk du ser bakom ratten. Dom kanske tränar en annan tid på dygnet. Eller så kör dom barn mellan träningar eller stannar med sin bil på väg hem från jobbet, eller har nyligen opererat knät. Eller så är det en person som bor ensam, inte har något liv, som lika gärna hade gått till affären men ändå inte rör sig alls.

Den hade kanske mått bra av en promenad eller tre, men du hade nog mått bra av att inte bry dig så mycket om hur andra väljer att leva sina liv. Såg jag dig i din vardag skulle jag garanterat kunna se saker du gjorde i onödan, eller inte gjorde alls, vad gäller hälsa, ekonomi och relationer. Du med mig också. Men vi är människor, och brister i olika saker, låt det vara så och jobba med förändring där du har mandat och möjlighet istället - i ditt eget liv
    hahahaha tränar gubbar i 9månader graviditet?

Så ska vi nu prata om epa traktorerna?
  • Anonym (t)
    SmartsomFN skrev 2026-01-10 08:52:35 följande:
    Ja, bilen är livsfarlig. Den utplånar tydligen all fysisk aktivitet i människans hela liv så fort man vrider om nyckeln.
    Att någon kör ensam till affären kan ju omöjligt bero på att de redan gått 12 000 steg, har ett jobb, ett schema, ont i knäna, barn i baksätet eller helt enkelt inte ser matinköp som ett träningspass.
    Nej, mycket bättre att vi bedriver folkhälsa genom att stå och moralisera över parkeringsplatser. Det har ju historiskt sett fungerat fantastiskt bra.
    Men fortsätt gärna. Varje gång du ser en bil med en person i får du ju en ny chans att känna dig lite rörligare (...åtminstone mentalt).
    Dom ser inte att ha gått så långt först ungdomar som sitter still i soffan med sin mobil och nu alla medelålders män som kör runt med bil! Stilla sittande är inge bra
  • Anonym (t)
    Anonym (Yepp!) skrev 2026-01-09 22:04:30 följande:

Med tanke på kvaliteten på TS svar står det ganska klart att det handlar om ren provokation. 

Nej vill veta varför män åker runt med sina bilar och motionerar inte kanske nya våldtäksmän
  • Anonym (t)
    Anonym (Hima) skrev 2026-01-09 12:35:49 följande:
    Misslyckades du med körkortet och är bitter?
    Nej är knappast avundsjuk av att sprida avgaser och förpesta miljön...
  • Anonym (t)

Ända anledningen är ni vart så sura är för ni känner er så träffade.

• Anonym (t)
    Anonym (M.) skrev 2026-01-09 22:00:57 följande:

Ja, det är idiotiskt. Folk är dumma helt enkelt. Om man inte har bil får man en massa vardagsmotion, när man går eller cyklar och bär hem sina matkassar i händerna. Då behövs ingen annan träning! Dessutom får man frisk luft. 

exakt
  • Anonym (Yepp!)

Det är ju rent otroligt hur lite förståelse man kan ha för andra människors situation och liv. Att man av olika anledningar är beroende av bil. 
    Jag har två bilar varav en bara används för utflykter på sommaren, min särbo har en bil och min son har en bil.
    Oftast används bilarna av en person i taget och ibland åker vi två eller tre i samma.
    Jag jobbar tyvärr inte men min son och min särbo är beroende av bil då kommunal-trafik antingen inte existerar eller inte fungerar till och från jobb.
    Särbon jobbar dessutom oregelbundna tider i en annan kommun så hon blir helt beroende av bil.
    Jag får känslan av att TS helt enkelt är en provocerande sk....e

• Anonym (t)
    Anonym (Yepp!) skrev 2026-01-10 16:08:28 följande:

Det är ju rent otroligt hur lite förståelse man kan ha för andra människors situation och liv. Att man av olika anledningar är beroende av bil. 
    Jag har två bilar varav en bara används för utflykter på sommaren, min särbo har en bil och min son har en bil.
    Oftast används bilarna av en person i taget och ibland åker vi två eller tre i samma.
    Jag jobbar tyvärr inte men min son och min särbo är beroende av bil då kommunal-trafik antingen inte existerar eller inte fungerar till och från jobb.
    Särbon jobbar dessutom oregelbundna tider i en annan kommun så hon blir helt beroende av bil.
    Jag får känslan av att TS helt enkelt är en provocerande sk....e

Nej jag ser folk i min kommun som åker runt ni som svarar verkar ta åt er men ni bor långt bort det är inte ni jag pratar om. Ska vi prata om epa?
  • Postman

Att ta bilen är nog inte så skadligt men många bäckar dmå blir till en stor å. Gör man ingenting i motionsväg så riskerar man dålig hälsa med tiden. Jag är en genuin latmask, tar gärna bilen och anstränger mig sällan mer än nödvändigt. 

• Anonym (t)
    Postman skrev 2026-01-10 16:34:34 följande:

Att ta bilen är nog inte så skadligt men många bäckar dmå blir till en stor å. Gör man ingenting i motionsväg så riskerar man dålig hälsa med tiden. Jag är en genuin latmask, tar gärna bilen och anstränger mig sällan mer än nödvändigt. 

Alla blir latmaskar ju mindre vi anstränger oss och det är farligt inaktivt liv är farligt först barnen som stirra i skärmar och sen mer stilla sittande det byggs upp en frustration som vi ser i världen vissa tar knark andra tar självmord. Det är sorgligt
  • Anonym (var du bättre?)
    Anonym (Yepp!) skrev 2026-01-10 00:06:56 följande:
    Minst sagt men, vad menar du??
    Fråga eller förklara dig!
    Att personen som flippade ur på ett märkligt sätt inte är ett dugg bättre än TS med sina idiotformuleringar.
  • Anonym (t)
    Anonym (var du bättre?) skrev 2026-01-10 17:48:10 följande:
    Att personen som flippade ur på ett märkligt sätt inte är ett dugg bättre än TS med sina idiotformuleringar.
    Sluta använd tråden som någon chat
  • Anonym (Yepp!)
    Anonym (t) skrev 2026-01-10 18:31:34 följande:
    Sluta använd tråden som någon chat
    Efter att ha läst dina senaste inlägg får jag konstatera att de skulle vara mer begripliga med skiljetecken. Skriver du allt i en enda mening så blir det väldigt svårtolkat och ger dig ingen fördel i att framföra din mening.
    Tror fortfarande, baserat på dina svar att du bara vill provocera. 
    Svaren ger ingen mening utan bara käftar tillbaka.
  • Anonym (x)
    Anonym (Yepp!) skrev 2026-01-10 19:12:31 följande:
    Efter att ha läst dina senaste inlägg får jag konstatera att de skulle vara mer begripliga med skiljetecken. Skriver du allt i en enda mening så blir det väldigt svårtolkat och ger dig ingen fördel i att framföra din mening.
    Antagligen så är det så.
  • Anonym (t)
    Anonym (Yepp!) skrev 2026-01-10 19:12:31 följande:
    För ni är barnsliga vet du hur mycket epa traktorer bara kör runt runt spelar musik och bara stör det är samma med medelålders män dom åker bara runt runt därför ska dom ha en morot så dom rör på fläsket.
  • Anonym (t)
    Anonym (x) skrev 2026-01-10 20:38:26 följande:
    Antagligen så är det så.
    hihi
Svar på tråden Är bilen hälsoskadlig?