Börja träna och gå ner i vikt problem.
Som 60 åring och precis blivit arbetslös för första gången i mitt liv så kändes allt lite deppigt. Ställde mig på vågen och 125 kg blev resultatet.
Testade en massa olika dieter och tipps för att komma igång med träning och viktminskning men inget funkade.
Hittade till sist en väldigt ?udda? model.
Helt plötsligt så gymmar jag varje dag och vikten har rasat.
Frågor från vänner och familj om denna förvandling svarade jag med ett standard ?mer träning mindre mat?
Min fru använde samma svar när hon fick frågan.
Metoden fungerar så här.
För att få lite rutin och disciplin i tränandet så går jag upp en timme innan frugan ska gå upp och sätter på kaffe och fixar hennes frukost. Sedan packar jag gym väskan.
När jag är färdig så går jag till ett hörn i vardagsrummet och ställer mig där med händerna på huvudet. När frugan har käkat färdigt frukosten så tar hon fram vågen och jag vägs.
Nu till det lite udda.
Allt detta gör jag helt naken.
Nu till det mest ?udda?
Om jag inte har tappat vikt från föregående vägning så utdöms ett ?straff?
125 kg ger 125 rapp på rumpan.
Har jag tappat vikt så slipper jag straffet.
Sedan får jag ställa mig i hörnet igen i 10 minuter och därefter så måste jag åka till gymmet.
Allt detta gör att jag har fått en rutin som gör att jag tar mig till gymmet varje dag.
Svidande rumpan tar hand om matintaget.
Reglerna är att detta görs bara när jag och frun är ensamma hemma samt att man sätter en målvikt att nå.
Tyvärr så kunde frugan inte hålla sig och råkade berätta om den ?udda? metoden för sin syster.
Blev ett jävla liv från hennes syster och frugan blev övertalad att upphöra med detta eftersom syrran tyckte att det var sjukt.
Svärmor och fruns Moster garvade bara och tyckte att det var en effektiv metod och erbjöd sig att hjälpa till.
Men eftersom frugan är väldigt tight med sin syster så är metoden nu efter en 25 kg viktminskning pensionerad.
Tycker ni min fru har överreagerat?