Måste man umgås hela tiden i en relation?
Det har varit ett problem för mig i mina senaste relationer. Jag orkar inte umgås hela tiden utan behöver egentid för att kunna vara 100 procent närvarande då vi väl ses.
Jag har varit tydlig med det från början för att det inte ska uppstå några missförstånd men det slutar ändå med att mannen blir besviken eftersom jag inte vill umgås konstant.
Det är alltid jag som gör slut för männen har varit nöjda med relationen i övrigt.
Jag är lätt att umgås med, har inget kontrollbehov eller andra destruktiva beteenden. Jag är självständig på alla plan och får ofta höra att jag är rolig, snäll och en bra lyssnare.
Mitt grundläge är glad, nyfiken och kreativ. (Det här inte en kontaktannons utan jag vill bara ge en bild av hur jag är i övrigt.)
Jag känner djupt och starkt för mina närmaste och är en mycket lojal person som står stadigt när det blåser.
Jag tänker att ovanstående borde överväga mitt behov av egentid men det verkar som om många har svårt att acceptera det.
Jag skulle aldrig tjata på någon att umgås med mig om personen har sagt att den behöver egentid. Jag ger självklart samma utrymme för den som behöver det.
Jag förstår inte varför man inte kan respektera det någon säger om sig själv utan försöka förändra personen i stället.
Jag fungerar inte så. Jag tänker att ok, så här är du och sedan får vi hitta ett sätt att vara tillsammans som fungerar för båda.
Självklart ska man kompromissa i en relation, jag träffar oftast manen mer än jag egentligen orkar, men inte så pass att man mår dåligt.
Det måste väl finnas män som är som jag eller är jag inte skapt för att ha relationer?