• Anonym (Onyx)

Vi som kanske lämnar eller bli lämnade

Hej! 
    Jag tänkte starta ett rum här för oss som är I mellanrummet i förhållandet, det där stadiet när inget är bestämt och för någon part eller båda vacklar i om man vill fortsätta tillsammans eller inte. 

Jag tänkte att vi skulle kunna prata här och få stöd och prata av oss. Berätta om din situation!

❤️?????👋🏻

• Svar på tråden Vi som kanske lämnar eller bli lämnade
  • Anonym (J)

Du kanske kan börja med att berätta om din situation? 

• Anonym (Onyx)

Ja, visst kan jag berätta lite om min situation.

Mitt förhållande är väldigt upp och ner och vi har en pågående kris som har varat i flera månader. Jag vet inte hur mycket jag orkar ta och känner att min gräns snart är nådd.

Det är inte jag som tvekar i vad jag känner men jag börjar bli pressad mot en skilsmässa för att värna om mig själv.

• Anonym (På andra sidan)
    Anonym (Onyx) skrev 2026-01-10 18:41:53 följande:

Ja, visst kan jag berätta lite om min situation.

Mitt förhållande är väldigt upp och ner och vi har en pågående kris som har varat i flera månader. Jag vet inte hur mycket jag orkar ta och känner att min gräns snart är nådd.

Det är inte jag som tvekar i vad jag känner men jag börjar bli pressad mot en skilsmässa för att värna om mig själv.

Vad har hänt? Hur länge har ni vart ihop?
    Har ni gått i parterapi? Kan ni prata?
    Har precis gått igenom detta där min man inte var säker o hade en kris i flera månader. Hemskt var det.
    Nu är vi på andra sidan och det känns som vi är nykära trots 15+ år
  • Anonym (Onyx)

Min man började må dåligt i hostas så vi går haft en krus sen dess. Vi har varit tillsammans hela vårt vuxenliv och vi går och pratar hos en terapeut tillsammans.

Det är komplext. Jag börjar känna att jag inte kan vara tillsammans med någon som inte älskar mig längre.

• Anonym (Onyx)
    Anonym (På andra sidan) skrev 2026-01-10 18:59:23 följande:
    Vad har hänt? Hur länge har ni vart ihop?
    Har ni gått i parterapi? Kan ni prata?
    Har precis gått igenom detta där min man inte var säker o hade en kris i flera månader. Hemskt var det.
    Nu är vi på andra sidan och det känns som vi är nykära trots 15+ år
    Skönt att ni har hittat till en ny fin relation! 💕
Svar på tråden Vi som kanske lämnar eller bli lämnade